احمدرضا معتمدی با هوشمندی از اسکار کنار کشید! :       در فاصله ۲۴ ساعت مانده ...



 

اسکار , محمد معتمدی , احمدرضا احمدی

 

 

در فاصله ۲۴ ساعت مانده تا اعلام نهایی نامزد ایران برای شرکت در بخش فیلم خارجی اسکار، احمدرضا معتمدی کارگردان «آلزایمر» که فیلمش از جمله گزینه های مورد بررسی برای شرکت در اسکار است، با انتشار نامه ای از هیات گزینش فیلم برای اسکار خواست فیلمش را داوری نکنند!

اقدام معتمدی در حالی صورت گرفت که طی هفته های اخیر بسیاری از رسانه ها، این فیلم را گزینه اصلی بنیاد فارابی برای شرکت در اسکار معرفی کرده بودند و همین مساله سبب ساز یک هجمه رسانه ای نسبت به این فیلم شده بود.

آنها که «آلزایمر» را مستحق شرکت در اسکار نمی دانستند، به دلایل مختلف و از جمله داشتن یک پخش کننده قدرتمند، «جدایی نادر از سیمین» را محق ترین فیلم برای ارائه به اسکار می دانستند و این مساله حتی یک هفته قبل نیر با پاسخگویی معتمدی روبرو شده بود که ادعا کرده بود اگر فرهادی یک «درباره الی» دیگر ساخته بود، خودش برای این فیلم امضا جمع می کرد!

اینکه معمتدی «آلزایمر» را از گزینش برای اسکار کنار گذاشته هرچند به هوشمندی وی در بالا بردن بار تبلیغی پیرامون فیلمش بازمیگردد اما واقعیت هم این است که در برابر گزینه هایی مانند «جدایی نادر از سیمین» و «اینجا بدون من» که اولی در جشنواره برلین درخشید و دومی در جشنواره مونترال، «آلزایمر» کمترین شانس را برای قرارگیری در جمع نامزدهای نهایی بهترین فیلم خارجی اسکار داشت..... / شبکه ایران


ویدیو : احمدرضا معتمدی با هوشمندی از اسکار کنار کشید!