احمدخاتمی:سیاستمداری كه دروغ بگوید و افترا بزند فرقی با سیاستمدار لاییك ندارد :



پدر اجازه ندارد به وسایل های فرزند دست بزند , خشکسالی و دروغ , دروغ

 

احمدخاتمی:سیاستمداری كه دروغ بگوید و افترا بزند فرقی با سیاستمدار لاییك ندارد

خطیب نماز جمعه امروز تهران، با اشاره به تاثیرات برگزاری اجلاس عدم تعهد در تهران گفت: این‌كه نخست‌وزیر اسراییل گفته است؛ چرا هیچ‌كس با شنیدن سخنان ضد اسراییلی سازمان اجلاس را ترك نكرده به این معناست كه این رژیم منزوی و منفور است.

به گزارش ایسنا، آیت‌الله احمد خاتمی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته تهران با تاكید بر این‌كه از مبانی تقوا ، معادباوری است، افزود: باور كنید با مرگ، زندگی به پایان نمی‌رسد، بلكه آغاز زندگی مجدد است.

وی با اشاره به 25 شوال روز شهادت حضرت امام صادق(ع)، تجلیل و تكریم از امام صادق(ع) را فرصتی برای وحدت جهان اسلام دانست و گفت: در مورد امام صادق(ع) دو مساله مطرح است اول امامت ایشان كه ما افتخار داریم امامت ایشان را پذیرفته‌ایم و با صراحت می‌گوییم شیعه جعفریه اثنی عشری هستیم و دوم مرجعیت علمی امام صادق(ع) است كه اختصاص به شیعه ندارد، بلكه جهان اسلام مدیون امام صادق است و اهل سنت كه چهار امام فقهی دارند، همگی‌شان سر سفره امام صادق(ع) نشستند.

امام جمعه موقت تهران با بیان این‌كه روز شهادت امام صادق(ع) را همه مسلمانان شیعه و اهل سنت به میدان تجلیل خواهند آمد و این نمادی از نمادهای دیگر وحدت و تقریب شیعه و سنی خواهد بود، تصریح كرد: یقین دارم مردم در این عرصه مثل عرصه‌های دیگر ولایی سنگ تمام می‌گذارند؛ چرا كه تعطیلی در این ایام برای حضور در مجالس حضرت امام صادق(ع) است كه مانور وفاداری و عشق به اهل بیت (ع) خواهد بود.

خاتمی با اشاره به سالروز حادثه 17 شهریور گفت: در این روز شاهد پرپر شدن گل‌های معطر مردم تهران توسط رژیم ساه ستم‌شاهی بودیم كه نیروهای ضد اغتشاش اسراییلی نیز به كمك شاه آمده بودند و فرزندان این ملت را به خاك و خون كشیدند كه یادشان برای ما همیشه گرامی است.

وی همچنین به 19 شهریور سالروز وفات اولین امام جمعه تهران مرحوم آیت‌الله طالقانی اشاره كرد و گفت:‌ زیباترین كلام در مورد آیت‌الله طالقانی همان است كه امام (ره) درباره وی فرمود.

خطیب نماز جمعه این هفته تهران همچنین به بیستم شهریور روز شهادت شهید محراب آیت‌الله سید اسدالله مدنی اشاره كرد و گفت:‌ همانطور كه امام (ره) فرمودند، ایشان سنبل تقوا، اخلاق و سید بزرگوار و عالم ،عادل عالیقدر و معلم اخلاق و معنویت بود.

خاتمی همچنین با اشاره به برگزاری اجلاس سران غیرمتعهدها در تهران كه همچنان مساله روز دنیا و كشور است، گفت: در این عرصه اطلاع‌رسانی‌های خوبی انجام شد و اگر كسی می‌خواهد اهمیت این اجلاس را بداند، باید به ناراحتی آمریكا و رژیم صهیونیستی توجه كند كه از ماه‌ها قبل خود را كشتند تا به سران كشورها بگویند، شركت نكنید و یا در سطح پایین شركت كنید، اما به كوری چشم‌شان حضور از سطح متوسط هم بالاتر بود و 120 كشور غیرمتعهد و 20 هیات از نهادهای بین‌المللی حاضر شدند و حتی روزنامه مصری نوشت این اجلاس خواب و خوراك را از اسراییل گرفته است.

این عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره به این‌كه رسانه‌های گروهی آمریكا مدتهاست كه تبلیغ می‌كنند ایران كشوری منزوی است، خاطرنشان كرد: اجلاس غیرمتعهدها به دنیا فهماند ایران بزرگ منزوی نیست و با توجه به این‌كه غیرمتعهدها دو سوم سازمان ملل هستند و به ایران آمدند به خوبی نشان داده شد كه ایران منزوی نیست، بلكه آن كس كه منزوی است آمریكا و اسراییل است، چون تمام تلاش دیپلماتیك خود شان را به كار گرفته‌اند، اما نتوانسته‌اند به هدف‌شان برسند و ناكام، ناكام، ناكام مانده‌اند.

وی با اشاره به تبلیغ‌های فراوان آمریكا و اسراییل علیه ایران، افزود : برخی سران كشورهای غیرمتعهد فكر می‌كردند، وقتی وارد ایران شوند با كشوری آشفته و به هم ریخته مواجه خواهند شد و ما به هیچ وجه با گزارش نمی‌توانستیم بگوییم این حرف‌ها دروغ است. تا این‌كه خودشان آمدند و در تهران گشت و گذار داشتند و دیدند كه ایران كشوری باثبات ، آرام ، با مردم با وقار و متدین است . پس واقعیت را دیدند و فهمیدند آنچه برایشان گفته‌اند، دروغ‌پردازی رسانه‌های استكباری بوده است.

امام جمعه موقت تهران با اشاره به اعترافات دشمنان در رابطه با برگزاری اجلاس سران غیرمتعهدها در تهران توضیح داد: سفیر پیشین یكی از كشورها در سازمان ملل كه معروف به ضدیت با ایران است، برگزاری اجلاس در تهران را پیروزی بزرگ برای ایران دانست و تاكید كرد كه تحریم‌ها هیچ تاثیری بر فعالیت هسته‌یی ایران نداشته است و یكی از رسانه‌های استكباری روز نوشته است ایران با اجلاس تحریم، سیلی محكمی علیه تحریم‌ها زد.

وی با بیان این‌كه انصافا برگزاری اجلاس عدم تعهد كار بزرگی بود و ایران از حدود هشت هزار نفر با همه آداب پذیرایی كرد، افزود: مردم و مسوولان با هم بسیج شدند و باید از هر دو تشكر كرد و شاهد بودیم هر سه قوه پای كار آمدند، از جمله قوه مجریه در خط مقدم با حضور رییس‌جمهور و اعضای وزارت خارجه ، صدا و سیما به عنوان رسانه ملی ، رسانه‌های مكتوب ، مسوولان امنیتی ، نظامی ،انتظامی و عوامل خدماتی، اما در كنار این‌ها حق بزرگی كه نقش اساسی در موفقیت این پیشرفت داشت، نباید مغفول بماند یعنی حضور مقام معظم رهبری آیت‌الله العظمی خامنه‌ای .

وی با اشاره به نطق بلند ، مستدل ، منطقی و شجاعانه مقام معظم رهبری در اجلاس سران غیرمتعهدها ادامه داد: آقا حدود 20 محور را در اجلاس مطرح كردند از جمله ضرورت تغییر در مدیریت ناعادلانه جهان ، این‌كه آمریكا دشمن مشاركت و همكاری كشورهاست و ارائه راهكار عملی برای مشكل فلسطین كه سخنان منطقی از دل برآمده ایشان بر جان‌ها نشست و رییس‌جمهور بنین رییس اتحادیه آفریقا گفت امروز سه مرتبه سخنان شما را مرور كردم و از طرف 53 كشور آفریقایی از مواضع شما تشكر می‌كنم چون حرف دل 53 درصد جمعیت جهان را بیان كرده‌اید و اتحادیه آفریقا به من ماموریت داده است تا پیام وفادری این كشورها را به شما در خصوص جنبش عدم تعهد اعلام كنم.

خطیب نماز جمعه این هفته تهران با اشاره به دیدارهای سران و روسای سازمان‌های بین‌المللی در خلال برگزاری اجلاس سران غیر متعهدها با مقام معظم رهبری، افزود: 18 ملاقات انجام شد و 9 ملاقات در یك روز بود كه نشان دهنده نشاط و سرزندگی مقام معظم رهبری برای ابلاغ پیام جهانی انقلاب بود.

وی ادامه داد:‌مقام معظم رهبری با رییس هر كشور به تناسب مسائل آن كشور رهنمود داشتند و اطلاعات تحلیلی تاریخی بسیاری در مورد كشورها داشتند كه نخست‌وزیر هند از اطلاعات ایشان درباره مبارزات هند و سران مبارزان هند شگفت‌زده شده بود.

خاتمی همچنین به شجاعت مقام معظم رهبری در سخنرانی اجلاس عدم تعهدها اشاره كرد و گفت: ایشان با صراحت و شفافیت آمریكای مستكبر را به افتضاح كشیدند و با صراحت و قاطعیت رژیم غاصب و جعلی صهیونیستی را زیر سوال بردند، به طوری كه نخست‌وزیر این رژیم غاصب عصبانی شد و گفت كه چرا هیچ‌كس با شنیدن سخنان ضد اسراییلی سالن اجلاس را ترك نكرده است كه معنای این حرف این است كه این رژیم منزوی و منفور هستید.

خطیب نماز جمعه این هفته تهران با اشاره به این‌كه هجدهم شهریور روز آغاز سال تحصیلی حوزه‌های علمیه است، تصریح كرد: حوزه‌های علمیه پاسدار اساسی‌ترین سرمایه این ملت كه همانا دین و اعتقادات مردم است ، هستند و سرمایه این حوزه مراجع عظام تقلید به حساب می آیند.

وی با اشاره به دیدار روز سه‌شنبه اعضای شورای عالی حوزه علمیه قم با مقام معظم رهبری گفت: آقا در بیاناتشان در این دیدار فرمودند مبانی كار حوزه‌ها تربیت كار فقیه است و باید در كنار آن به آموزش فلسفه و كلام اهتمام داشته باشند چون اساس كار فقاهت فلسفه عملی توحید است و امیدواریم حوزه‌ها روز به روز شكوفاتر شود.

خاتمی همچنین به برگزاری دوازدهمین اجلاس رسمی خبرگان رهبری، خبرگان رهبری را مظهر اطمینان در نظام مقدس جمهوری اسلامی دانست و خاطرنشان كرد: اجلاسی مبارك بود و مواضع آن در بیانیه پایانی اعلام شد.

وی با اشاره به این‌كه مجلس خبرگان دو وظیفه انتخاب رهبری و مراقبت بر واجد شرایط ماندن رهبری را بر عهده دارد، گفت:‌امیدواریم تا ده‌ها سال نیاز به این انتخاب نداشته باشیم و سایه رهبری همچنان تا انقلاب حضرت مهدی(عج) بر سر ما مستدام باشد. حواشی اجلاس بیش از متن برای نظام اساسی و موثر است كه بزرگان در كنار هم به مشكلات مردم رسیدگی می‌كنند و آنها را پیگیری خواهند كرد.

آیت‌الله خاتمی در خطبه‌های اول نماز جمعه این هفته تهران نیز گفت: سیاست مداری كه دروغ بگوید، افترا بزند فرقی با سیاستمدار لاییك ندارد.

وی یكی از اركان اساسی تقوا را این دانست كه انسان باور كند هیچ چیز از نگاه ذات مقدس ربوبی پوشیده نیست و اظهار كرد: ظاهر و باطن برای ذات مقدس ربوبی عیان است.

این عضو مجلس خبرگان از اصول اخلاقی اسلام را انس با خداوند دانست و گفت: یكی از زیرمجموعه‌های انس با خداوند یقین است، یعنی ایمان به وعده‌های خداوند یكی از وعده‌های خداوند این است كه اگر مومنان پاسدار عنصر ایمانشان باشند، تمام توطئه‌های دشمنان را علیه آن‌ها خنثی خواهد كرد.

خطیب نماز جمعه این هفته تهران با اشاره به بخش هایی از قرآن كریم مبنی بر این كه جریان ایمان در طول تاریخ هیچ گاه بی دشمن نبوده، نیست و نخواهد بود، تصریح كرد: دشمنان ایمان به صورت مداوم توطئه می كنند. و در سوره بقره آمده است هدفشان این است كه كاری كنند تا مومنان با دین خداحافظی كنند.

وی افزود:خداوند در قرآن می فرماید توطئه‌های دشمن دین را به شرط حفظ عنصر ایمان خنثی خواهد كرد.

خاتمی همچنین تصریح كرد: صبر و مقاومت یكی از عناصر موفقیت ملت بزرگ ما در طول 33 سال بوده، هست وخواهد بود. و كسانی از ما می‌پرسند تا كی می خواهید شعار مرگ بر آمریكا بدهید آیا خسته نمی‌شوید ، ما در پاسخشان می‌گوییم كه تا وقتی آمریكا دشمنی می‌كند شعار ما مرگ بر آمریكاست و خستگی ندارد، یعنی همان طور كه نماز می‌خوانیم و روزه می‌گیریم و هیچ وقت نمی‌گوییم تا كی باید نماز بخوانیم و روزه بگیریم ، جهاد هم مثل نماز و روزه است.

امام جمعه موقت تهران با تاكید بر رعایت تقوا در عرصه خانوادگی‌، اداری ، قانونی وسیاسی، گفت:‌بیشترین طلاق‌ها در خانواده‌های غیر متدین است و باید توجه داشته باشیم كه رشوه و پارتی بازی با دین سازگار نیست و همین طور در عرصه سیاسی یك سیاست‌مدار متدین دینش را زیر سوال نمی برد تا رقیب خود را از صحنه كنار بزند، چون سیاستمداری كه دروغ بگوید و افترا بزند فرقی با سیاستمدار لاییك ندارد.

به گزارش خبرنگار ایسنا، همچنین در پیش خطبه‌های این هفته نماز جمعه تهران پدر یكی از شهدای یوم الله هفدهم شهریور با اشاره به خاطراتی از روز هفدهم شهریور گفت:‌شهدای 17 شهریور در آن روز مظلومانه به شهادت رسیدند و در شب غریبانه به خاك سپرده شدند و علیرغم آنچه كه اعلام شد، شهدای هفدهم شهریور 58 نفر هستند، تعداد آن‌ها بیشتر از این‌ها بود.

پدر شهید اسماعیل كریمی با بیان خاطراتی از روز شهادت این شهید بزرگوار گفت: خدا را شاكریم كه اگر شهیدی تقدیم جمهوری اسلامی كرده‌ایم، سایه مقام معظم رهبری، ولی فقیه حضرت آیت‌الله امام خامنه‌ای بر سر ما است و جای ناراحتی نیست./ایسنا

 


ویدیو : احمدخاتمی:سیاستمداری كه دروغ بگوید و افترا بزند فرقی با سیاستمدار لاییك ندارد