احتمال محرومیت 2 فرنگی‌کار ایران : 2 فرنگی کار اردوی تیم ملی کشتی به علت خودداری ...


2 فرنگی کار اردوی تیم ملی کشتی به علت خودداری از دادن تست و در صورت اثبات دوپینگ در آستانه محرومیت 2 ساله قرار دارند. خبرگزاری ایسنا: دکتر تورج ملک محمدی درباره خودداری 2 فرنگی‌کار وزن بالای اردوی قبلی تیم ملی از دادن تست دوپینگ اظهار کرد: فدراسیون کشتی یکسری آزمایشات تحت عنوان آزمایشات دوره‌ای را از کشتی‌گیران حاضر در اردوهای تیم ملی جهت پیشگیری از هرگونه مشکلی در رقابت‌های رسمی و بین‌المللی طی دو یا سه مرحله انجام داده و اینکار را ادامه خواهد داد. همانطور که اطلاع دارید متاسفانه دو نفر از کشتی‌گیران وزن بالای حاضر در اردوی قبلی تیم ملی فرنگی از دادن تست دوپینگ و سلامت خودداری کردند که به دنبال آن قرار است کمیته‌ انضباطی فدراسیون کشتی با بررسی در این‌باره در خصوص آنها رای قانونی را صادر کند.

دبیر کمیته پزشکی فدراسیون کشتی با تاکید بر این که حکم قانونی این افراد می‌تواند تا دو سال محرومیت را شامل حال آنها کند، گفت: البته کمیته‌ انضباطی فدراسیون کشتی قرار است در این باره رای صادر کند و هنوز به طور قطعی میزان محرومیت این دو کشتی‌گیر مشخص نشده است. این اتفاق پیش از پایان سال 2014 افتاد و در صورتی که آنها مرتکب تخلف شده باشند محرومیت آنها مربوط به قوانین جدید در سال 2015 که مدت 4 سال محرومیت برای دوپینگ است نخواهد بود. در صورتی که دوپینگ آنها اثبات شود به احتمال زیاد با محرومیت 2 ساله مواجه خواهند شد.

وی درباره علت گرفتن آزمایش‌های دوره‌ای توسط فدراسیون کشتی، گفت: فدراسیون کشتی اولین فدراسیونی است که دست به این آزمایشات از کشتی‌گیران می‌زند و این آزمایشات هیچ ارتباطی به وادا ندارد. به دلیل دوپینگ‌هایی که در گذشته توسط برخی کشتی‌گیران ایران انجام شده است، اتحادیه جهانی کشتی اعلام کرده در صورتی که این اعمال دوباره توسط کشتی‌گیران ایران انجام شود، کشتی ایران با خطر محرومیت مواجه خواهد شد.

ملک محمدی تصریح کرد: فدراسیون کشتی برای جلوگیری از هر گونه احتمال دوپینگ توسط کشتی‌گیران به صورت جدی وضعیت آنها را مورد به صورت دوره‌ای مورد بررسی قرار می‌دهد. البته این آزمایش‌ها مربوط به موارد دیگر نیز می‌شود و وضعیت سلامت ورزشکار را به صورت کامل نشان می‌دهد. موضوع سلامتی و پاکی ورزشکاران برای ما از قهرمانی آنها بسیار باارزش تر است.همانطور که می‌دانید برخی کشتی گیران ما به علت بیماری‌های کلیوی و کبدی حتی جان خود را نیز از دست دادند.

پزشک تیم ملی کشتی آزاد خاطر نشان کرد: در خانه کشتی نیز این اطلاعیه توسط فدراسیون کشتی نصب شده است که تمامی کشتی‌گیران حاضر در اردوهای تیم ملی باید آمادگی داشته باشند تا در صورت صلاح دید در هر لحظه اقدام به دادن آزمایش دوره‌ای کنند که این موضوع نشان از عزم جدی فدراسیون کشتی در جهت اطمینان از سلامت کشتی گیران و همچنین پیشگیری و مقابله جدی با پدیده شوم دوپینگ حکایت دارد.


ویدیو : احتمال محرومیت 2 فرنگی‌کار ایران