احتمال ربوده شدن ماهواره مصری توسط اسرائیل : برخی منابع مصری با اشاره به ناپدید ...



برخی منابع مصری با اشاره به ناپدید شدن ماهواره مصری از رادار برج مراقبت احتمال دادند كه این ماهواره توسط رژیم صهیونیستی ربوده شده است.

 

به گزارش فارس به نقل از روزنامه "العرب " قطر، برخی منابع مصری با اشاره به احتمال ربوده شدن ماهواره مصری از سوی رژیم صهیونیستی به واكنش‌های تند این رژیم در زمان پرتاب این موشك اشاره كردند و گفتند كه با وجود تكذیب مصر تل‌آویو ادعا می‌كرد كه این ماهواره جاسوسی است و تهدیدی برای امنیت ملی اسرائیل است.

این منابع مصری در پاسخ به این سوال كه آیا از جنبه فنی احتمال ربوده شدن ماهواره وجود دارد؟ تاكید كردند: از طریق كنترل از راه دور ماهواره با همان موج‌های كنترل این امكان وجود دارد البته عملیات پیچیده‌ای است اما اسرائیل اینگونه امكانات را دارد.

مركز كنترل از راه دور و علوم فضایی مصر اعلام كرده است كه ارتباط با ماهواره "ایجپت سات 1 " ویژه مطالعات علمی قطع شده است.

به گفته این مركز، در اكتبر سال 2001 قراردادی بین مصر و اوكراین برای طراحی و ساخت ماهواره كوچك امضا شد و در تاریخ 17 آوریل 2007 این ماهواره به صورت آزمایشی با هدف دریافت اطلاعات و انتقال فناوری ویژه ماهواره به طرف مصری به فضا پرتاب شد.

بر اساس قرارداد امضا شده عمر فرضی این ماهواره 3 سال تضمینی و نیز 2 سال اضافی است و تاكنون 3 سال و 3 ماه از زمان پرتاب آن می‌گذرد كه در این مدت به خوبی فعالیت می‌كرد اما از ماه جولای گذشته ارتباط با آن قطع شده است.../فارس


ویدیو : احتمال ربوده شدن ماهواره مصری توسط اسرائیل