اجرای نشست خبری توسط موش‌ ها! : ظهر امروز نشست خبری دومین قسمت از فیلم عروسکی ...


ظهر امروز نشست خبری دومین قسمت از فیلم عروسکی "شهر موش‌ها" با حضور عوامل آن برگزار شد که این نشست با حاشیه‌های جذابی همراه بود. خبرگزاری مهر: ظهر امروز نشست خبری دومین قسمت از فیلم عروسکی "شهر موش‌ها" با حضور عوامل آن برگزار شد که این نشست با حاشیه‌های جذابی همراه بود.

در ابتدای این نشست که جمع زیادی از اهالی رسانه به همراه کودکانشان حضور داشتند، بخش‌هایی از فیلم "مدرسه موش ها" پخش شد. پس از آن دو مجری عروسکی که یکی از آنها "موشه" نام داشت وارد صحنه شدند. این دو به عنوان سخنگو در این نشست حضور داشتند. البته پشت صحنه نیز تبلیغ خبرگزاری موشنا روی تصویر پخش می شد.

نشست خبری , سیگار کشیدن مهران مدیری در نشست خبری , نشست خبری مهران مدیری

این دو مجری که گویا قرار است از بازیگران "شهر موش‌ها 2"باشند، قبل از ورود عوامل، کمی درباره حضور خود توضیح دادند. البته بیشتر صحبت‌هایی که میان این دو عروسک مطرح می شد، کنایه به انتخابات ریاست جمهوری و مناظره های انتخاباتی بود. روی تصویر پشت سر این دو عروسک دیالوگ‌های طنزی در قالب خبر مطرح می‌شد؛ "قیمت دلار پایین آمد و مسئله پذیرایی پایان جلسه حل شد". همچنین به نامزدهای پست وزارت ارشاد هم اشاره شد.

در ادامه منیژه حکمت و مرضیه برومند وارد صحنه شدند. البته در ابتدای نشست این دو مجری عروسکی سوال‌های خود را از کارگردان و تهیه‌کننده اثر پرسیدند. برومند درباره ساخت مجموعه تلویزیونی "مدرسه موش ها" و "شهر موش ها" گفت: من تصمیم دارم زمانی که سایت موشنا افتتاح شد به ترتیب خاطراتم از زمان ساخت این دو کار را بنویسم.

علت سیگار کشیدن مهران مدیری در نشست خبری , نشست خبری لاریجانی , نشست خبری 24 مهر

وی همچنین درباره فروش فیلم "شهر موش‌ها" گفت: ما که چیزی ندیدیم باید از فارابی بپرسید. اما این فیلم به نوعی شروع کننده یک نوع سینمای کودک بود. البته قبل از این کار هم فیلم‌های کودک ساخته می‌شد اما این فیلم مال بچه‌ها بود. "شهر موش‌ها" باعث شد بچه‌ها سینمای خودشان را داشته باشند. سینمایی که موزیکال و شاد بود.

حکمت تهیه کننده این پروژه گفت: من سال‌ها دنبال ساخت یک کار کودک خوب بودم تا بتوانم از طریق آن سه نسل را در کنار هم در سالن سینما بنشانم. خوشبختانه توانستیم برای ساختن "شهر موش‌ها 2" با مرضیه برومند به توافق برسیم و قرار شد این فیلم را به حرفه ای ترین شکل ممکن جلوی دوربین ببریم. من حاضرم زندگی 50 ساله‌ام را بگذارم و این فیلم را به سرانجام برسانم.

وی افزود: هیچکدام از مدیران فرهنگی طی این چند ماهی که ما کار تولید را پشت سر می‌گذراندیم حتی خسته نباشید نگفتند البته به غیر از میرعلایی مدیر بنیاد سینمایی فارابی.

نشست خبری تبیان , کره ای ها نشست خبری را تحریم کردند , لاریجانی در نشست خبری

برومند در پاسخ به سوال موشه درباره حضور شخصیت های این فیلم گفت: این فیلم با پرسوناژهای قبلی جلوی دوربین می رود البته  یک سری شخصیت های جدید نیز اضافه می شوند که چهره های جدیدی دارند، این کار هم پرشخصیت است.  این موضوع کار ما را سخت می کند.

وی همچنین درباره استفاده از عوامل کار قبلی در این پروژه عنوان کرد: من با کمال میل از تمام دوستانم که در گذشته با من همکاری می کردند دعوت می کنم که با ما همراه شوند تا خاطرات گذشته‌مان را تکرار کنیم اما واقع‌بین هستم.

موش‌ها از گربه ترسیدند

در میان صحبت های برومند ناگهان سالن تاریک شد و روی تصویر پشت صحنه یک شخصیت کارتونی گربه ظاهر شد که این موضوع با واکنش خبرنگاران روبرو شد و همچنین دو شخصیت مجری موش این نشست ترسیدند.

اجرای کمپین خبری حرفه ای , نشست خبری نمایش پنج ثانیه برف  , اجرای آهنگ لری توسط جناب خان

عروسک‌های شهر موش‌ها تکه پاره شده‌اند

برومند همچنین درباره عروسک های مدرسه موش ها و شهر موش ها گفت: ما این عروسک ها را در داخل کارتون به بنیاد فارابی در آن زمان تحویل دادیم اما  یک عروسک کپل که به نوعی بدل بود را از میان آنها برداشتیم. زمانی که موزه سینما تاسیس شد ما فقط همین یک عروسک کپل را داشتیم که آن را به موزه هدیه کردیم. بعد از مدتی خبر رسید که تکه پاره های این عروسک ها در شهرک غزالی پیدا شده است. این عروسک ها دوستان شما و بچه های من بودند این رسم ناپسندی است.

در ادامه با دعوت دو مجری عروسکی، علی سرتیپی و محسن شاه ابراهیمی طراح صحنه وارد شدند.

در ابتدا علی سرتیپی در پاسخ به سوال مجری درباره عدم تبلیغات فیلم "گذشته " عنوان کرد: بازیگر این فیلم یک خانم خارجی است که به همین دلیل ارشاد به ما اجازه نصب بیلبورد نداد اما خوشبختانه فیلم با وجود 12 سینما در تهران فروش بالایی دارد.

سینمای ایران چقدر گردش مالی دارد که مافیا داشته باشد

در ادامه وی به طنز درباره مافیای سینما گفت: سینمای ایران 30 میلیارد کل گردش مالی دارد، این مبلغ چقدر هست که مافیا هم داشته باشد. ما هیچوقت کسی را مجبور نکردیم که فیلمش را به ما برای اکران واگذار کند. فکر می کنم هر کسی در این سینما کار کند برایش حرف در می آید.

شاه ابراهیمی طراح صحنه "شهر موش ها 2"  افزود: این شهر هم اکنون در 1500 متر مکعب در حال ساخت است، مثل همه شهرها قسمت مرفه‌نشین و مستضعف‌نشین دارد، ساخت دکورها به زودی به پایان می رسد.

برومند درباره دکورها توضیح داد: ساخت این دکورها برای این فیلم کار بی نظیری است که هم اکنون توسط گروه حرفه ای در حال ساخت است.

نشست خبری رحیم شهریاری , نشست خبری روحانی در یاسوج , نشست های خبری

سرتیپی افزود: "شهر موش ها 2" اولین فیلم عظیم بخش خصوصی سینمای ایران است.

حکمت ادامه داد: 7 ماه است این پروژه در پیش‌تولید قرار دارد، هزینه ها سرسام آور است ما از خانم برومند برای اینکه با ما همکاری کردند تشکر می کنیم، کرمان موتور و شرکت تاژ ما را در ساخت این پروژه همراهی می کنند.

وی درباره حمایت بخش های دولتی گفت: متاسفانه هیچکدام از مدیران دولتی از این فیلم حمایت نکردند، ماه ها است برای سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران نامه نوشتیم اما هیچ جوابی دریافت نکردیم. جا دارد از منتظرالمهدی برای اینکه سوله ای را در پارک ولایت در اختیار گروه قرار داد، تشکر کنم.

مخمل از راه رسید

در همین میان مخمل (شخصیت عروسکی خونه مادربزرگه) وارد صحنه شد که با استقبال بسیاری روبرو شد که گویا اشتباه آمده بود.

حکمت با اشاره به حضور مرتضی احمدی در میان جمع  عنوان کرد: ما امروز افتخار داریم در خدمت این هنرمند بزرگ باشیم.

برومند افزود: برکت "شهر موش ها" به یمن حضور وی بود، امیدوارم این بزرگواری را در شهر موش های 2 از ما دریغ نکنند و کنار ما باشند.

نشست خبری با حضو , سیگار کشیدت مهران مدیری در نشست خبری , عکس سیگار کشیدن مهران مدیری در نشست خبری

در ادامه خبرگزاری موشنا توسط عوامل فیلم و دو مجری عروسکی رونمایی شد و قرار شد از این پس عکس های پشت صحنه، صحنه و اخبارهای مربوط به این پروژه روی خروجی آن قرار گیرد.

یکی از مجری های عروسکی در این ارتباط با طنز گفت: این سایت هنوز فیلتر نشده است و اگر این اتفاق افتاد ما فیلترشکن خوبی در اختیار شما می گذاریم.

در ادامه برومند از شاه محمدلو صدا پیشه مخمل برای حضور در این نشست تشکر و تاکید کرد: امیدوارم فیلم بعدی "خانه مادربزرگه" باشد البته امروز آزاده پورمختار و هنگامه مفید که در سریال موش ها در کنار من بودند در میان جمع هستند.

حکمت درباره اکران شهر موش های 2 گفت: امیدوارم این فیلم در نوروز 93 اکران عمومی شود، هم اکنون فرهاد توحیدی به همراه مرضیه برومند مشغول نگارش فیلمنامه هستند. با برنامه ریزی های انجام شده شهریور فیلم کلید می خورد، ما یک اتاق فکر در نظر گرفتیم که مدیریت آن با بهرنگ تنکابنی است.

برومند درباره استفاده از جلوه های ویژه رایانه ای در این فیلم عنوان کرد: هر جایی که امکان حرکت زنده نداشته باشد قطعاً از جلوه ای ویژه رایانه ای استفاده می کنیم.

این کارگردان درباره کلاه قرمزی و اینکه آیا شهر موش ها می تواند رقیبی برای این شخصیت عروسکی باشد گفت: شهر موش ها مادر کلاه قرمزی است پس نمی توانند با هم رقیب باشند. خوشحالم که کلاه قرمزی هنوز به کار خود ادامه می دهد اما متاسف می شوم وقتی کاری در جا می زند. نباید از محبوبیت چیزی استفاده نادرست کنیم. باید روز به روز کارمان بهتر شود.

وی افزود: کار ما برای بچه ها است اما می خواهیم نسل جدید هم با آن ارتباط برقرار کند. در طول زندگی خودم به عنوان مادر از حقوق کسانی که چنین کارهایی انجام می دهند همیشه دفاع می کنم زیرا معتقدم کسی جای کسی را تنگ نمی کند.

شایع سیگار کشیدن مهران مدیری در نشست خبری , سیگار کشیدن مهران مدیری در نشست خبری جنجالی شد , ماجرای سیگار کشیدن مهران مدیری در نشست خبری تصاویر

حکمت درباره ساخت عروسکها همزمان با اکران فیلم برای بازار گفت: ما ساخت عروسک ها را به یک شرکت فرهنگی با یک متریال بسیار عالی سفارش دادیم و قرار است با بهترین پولیش که تست هم شده است وارد بازار شود قطعاً همزمان با اکران اتفاق جالبی در این زمینه می افتد.

وی تاکید کرد: ما هر هفته برآورد مالی خودمان درباره این پروژه را عوض می کنیم چرا که هر روز قیمت ها تغییر می کند.

برومند ادامه داد: من زیاد حال و هوای سینما را دوست ندارم و تلویزیون را بیشتر می پسندم متاسف می شوم وقتی می بینم یک کار سختی شروع می شود و در فرهنگ ایرانی به جای اینکه به آنها دلگرمی و خداقوت بگویند مدام برایشان آیه یاس می خوانند و هشدارهای مایوس‌کننده می‌دهند. این چه آرزویی است که شماها می‌کنید متاسفانه جامعه فرهنگی ما دچار ضعف های اخلاقی است پول ارزش این را ندارد که روابط دوستانه را تحت شعاع قرار دهد. از خانواده سینما می خواهم با یک نگاه دیگری دست به دست هم بدهیم و وارد مرحله جدیدی شویم.

این کارگردان در پایان توضیح داد: شهر موش های 2 ، 90 دقیقه است و فول عروسکی محسوب می شود و امیدواریم نوروز 93 اکران شود.

اجرای موسیقی "ک مثل کپل"

یکی از بخش های جذاب این نشست مطبوعاتی حضور سرزده گروه موسیقی پالت روی صحنه بود که همراه با عروسک‌ها و اهالی رسانه قطعه این فیلم را با عنوان "ک مثل کپل" را اجرا کردند که به شدت با  استقبال روبرو شد.

پذیرایی با پنیر و گردو


در پایان مراسم نیز پذیرایی که برای مدعوین در نظر گرفته شده بود با شخصیت‌های این مجموعه همخوانی بسیاری داشت به طوری که روی میزها پنیرهایی با طعم های مختلف و گردو چیده شده بود.


ویدیو : اجرای نشست خبری توسط موش‌ ها!