اجرای طرح پزشک خانواده در تهران از شنبه : اجرای طرح پزشک خانواده در تهران از ...



زمان اجرای پزشک خانواده , تعطیلی مدارس تهران شنبه , بهترین مشاور خانواده در تهران

اجرای طرح پزشک خانواده در تهران از شنبه

وزیر بهداشت در حالی امروز از آغاز اجرای برنامه پزشک خانواده در تهران از شنبه خبر داد که معاون وزیر رفاه که در جلسه حضور داشت از اجرای این برنامه در تهران اظهار بی اطلاعی کرد.

به گزارش فارس، محمد حسن طریقت منفرد،امروز در یک نشست خبری که در دفتر وزیر بهداشت با حضور مجتبی علایی، معاون رفاه اجتماعی وزیر کار، رفاه و تأمین اجتماعی در حالی که کمتر از دوماه از زمان کار دولت دهم باقیمانده است، از آغاز اجرای برنامه پزشک خانواده در تهران خبر داد.

 

وی افزود: قرار بود اجرای این برنامه در تهران از ابتدای امسال شروع شود اما به علت تأمین نشدن اعتبار آن به عقب افتاد. تا اینکه چند روز پیش پس از تصویب بودجه، دولت 2 هزار میلیارد تومان برای اجرای این برنامه اختصاص داد و اکنون 2نهم این اعتبار یعنی حدود 400 میلیارد تومان به وزارت بهداشت پرداخت شده و زمینه برای اجرای این برنامه فراهم شده است.

 

وزیر بهداشت ادامه داد: پیش از این اجرای این برنامه در 9 استان آغاز شده است و اعتبار لازم برای اجرای سه ماهه این برنامه به این استانها پرداخت شده است.

 

وی در پاسخ به پرسش خبرنگار فارس درباره شیوه اجرای این برنامه در تهران و اینکه آیا پزشکان خانواده فقط ویزیت می کنند یا فعالیتهای بهداشتی و سلامت نگر هم دارند، توضیح داد: اجرای برنامه پزشک خانواده 4 الزام دارد، اول اینکه اجرای این برنامه مبتنی بر سرانه است که به عنوان روش اجرا نهایی شده است. دوم تدوین گایدلاینهای پزشک خانواده است که تاکنون کتاب اولین راهنمای درمان حاوی 40 گاید لاین منتشر شده و کتاب دوم نیز که حاوی 50 گایدلاین است طی روزهای آینده منتشر می شود.

 

وی افزود: الزام سوم وجود منابع کافی است که تأمین شده است و الزام چهارم، تهیه مسیر اجرای این برنامه است که مشخص شده است.

وزیر بهداشت گفت: از همین امروز سایت 1590.ir باز است و با فراخوانی که برای جذب پزشکان خانواده اعلام می شود، پزشکان می توانند ثبت نام کنند و در مرحله بعد از آنها برای ارائه مدارک و مشخص کردن محل فعالیتشان دعوت می شود.

 

وی ادامه داد: برای اجرای پزشک خانواده در تهران با احتساب حداکثر 2 هزار نفر جمعیت برای هر پزشک، به حدود 8 هزار پزشک خانواده نیاز داریم در حالی که بیش از 24 هزار پزشک عمومی در تهران هستند بنابراین از نظر پزشک مشکل نداریم.

 

وزیر بهداشت افزود: از روز شنبه بعد از ثبت نام پزشکان، مردم نیز با اطلاع رسانی از طریق سایت پزشک خانواده و رسانه ها از مراکز ارائه دهنده خدمات پزشک خانواده در بخش دولتی و غیر دولتی مطلع می شوند و می توانند برای انتخاب پزشک خانواده خود و ویزیت پایه مراجعه کنند.

 

وی گفت: نحوه پرداخت حقوق پزشکان در این برنامه خارج از بیمه هاست و از طریق ستاد اجرایی برنامه پزشک خانواده متشکل از نماینده وزارت بهداشت، نماینده بیمه ها، نماینده استانداری و نماینده فرمانداری با تأمین اعتبار از طریق معاونت نظارت و برنامه ریزی ریاست جمهوری اجرا می شود و هدف از این تغییر نحوه پرداخت این است که این پول صرف جبران بدهی بیمه ها به وزارت بهداشت نشود و اجرای کار تسریع شود.

 

اعلام اجرای این برنامه در وزارت بهداشت در حالی  بود که مجتبی علایی، معاون رفاه اجتماعی وزیر کار، رفاه و تأمین اجتماعی که بیمه  های کشور زیر مجموعه کاری اوست در همین جلسه گفت: بنده در این جلسه به عنوان مهمان دعوت شدم و قرار نبود نشست خبری باشد، اعلام کردند که می خواهند در مورد پرونده الکترونیک سلامت در اینجا اطلاع رسانی شود و بنده به عنوان معاون وزیر رفاه از شروع اجرای برنامه پزشک خانواده در تهران خبری نداشتم.

 

وی  گفت: البته طبق توافقنامه ای که فروردین امسال با وزارت بهداشت داشتیم،اعلام کردیم که اگر بودجه و منابع اجرای این برنامه فراهم شود و به شرطی که وزارت بهداشت مطالبات معوقه خود از بیمه ها را که حدود 1500 میلیارد تومان است طلب نکند، آماده همکاری برای اجرای این برنامه حتی در تهران هستیم.

 

در ادامه این نشست، وزیر بهداشت و برخی مسئولان این وزارتخانه به پرسشهای خبرنگاران در مورد نحوه اجرای این برنامه در تهران پاسخ دادند که در مواردی بر ابهام نحوه اجرای آن با توجه به اختلاف نظرها افزوده شد./فارس

 


ویدیو : اجرای طرح پزشک خانواده در تهران از شنبه