اجرای حکم شلاق 200 روزه‌ خوار در قزوین : دادستان عمومی و انقلاب قزوین از دستگیری ...


دادستان عمومی و انقلاب قزوین از دستگیری 400 روزه‌خواری که در ملأ عام اقدام به روزه‌خواری می‌کردند، خبر داد و گفت حکم 200نفر از آنها اجرا شد. روزنامه شرق: دادستان عمومی و انقلاب قزوین از دستگیری 400 روزه‌خواری که در ملأ عام اقدام به روزه‌خواری می‌کردند، خبر داد و گفت حکم 200نفر از آنها اجرا شد.

روابط‌عمومی دادگستری استان قزوین خبر داد؛ حجت‌الاسلام اسماعیل صادقی‌نیارکی گفت: اقدام بی‌نظیری که ماه مبارک رمضان سال‌جاری از سوی دستگاه قضایی استان قزوین انجام شد و مومنان نیز از این کار استقبال کردند، برخورد با موارد روزه‌خواری علنی بود.

دادستان عمومی و انقلاب قزوین اضافه کرد: براساس موازین و احکام اسلامی روزه بر افرادی واجب است و سایر افراد نیز می‌توانند روزه نگیرند ولی حفظ حرمت ماه مبارک رمضان بر همه واجب است از این رو کسی نباید در ملأ عام اقدام به روزه‌خواری کند.

وی تصریح کرد: متاسفانه افرادی بدون توجه به این موضوع اقدام به روزه‌خواری می‌کردند که از ابتدای ایام ماه مبارک رمضان اقدامات لازم برای برخورد با مواردی از این دست انجام شد و افرادی که در ملأ عام روزه‌خواری می‌کردند، دستگیر شدند و در صورت احراز عامدیت در این کار، پرونده آنها رسیدگی می‌شود.

حجت‌الاسلام صادقی‌نیارکی اعلام کرد: در این ایام 400نفر دستگیر شدند که به برخی تذکر داده شد و برای 200نفر نیز پرونده تشکیل شد که ظرف 24 ساعت به پرونده آنها رسیدگی و حکم شلاق آنها نیز اجرا شد. وی گفت: خوشبختانه اقدام دستگاه قضایی و انعکاس اقدامات انجام شده در جامعه، بستر پیشگیری را فر اهم کرد.


ویدیو : اجرای حکم شلاق 200 روزه‌ خوار در قزوین