اجرای تعزیه در مترو تمدید شد : با توجه به استقبال مردم از برنامه تعزیه در ایستگاه ...


با توجه به استقبال مردم از برنامه تعزیه در ایستگاه های مترو این برنامه تا پایان محرم تمدید شد. با توجه به استقبال مردم از برنامه تعزیه در ایستگاه های مترو این برنامه تا پایان محرم تمدید شد.

محمد صائبی معاون فرهنگی و اجتماعی شركت بهره برداری مترو تهران با اشاره به اینكه تعزیه از جمله قدیمی ترین نمایش های آیینی- مذهبی ایران است اظهار كرد: از مهمترین ویژگی های تعزیه مردمی بودن این هنر است. این نمایش از دیر باز در ایام محرم در كلیه حسینیه ها اجرا شده و اجرای آن در ایستگاه های مترو نیز با استقبال عزاداران اباعبدالله (ع) رو برو شد.

وی گفت: همزمان با ایام سوگواری سید و سالار شهیدان حضرت ابا عبدالله الحسین (ع) و قرار داشتن در ماه محرم الحرام ویژه برنامه هایی در ایستگاه های مترو در حال اجرا است كه از آن جمله می توان به اجرای تعزیه و شبیه خوانی اشاره كرد. ابتدا قرار بود این برنامه تنها در دهه اول محرم اجرا شود كه با توجه به استقبال مردم اجرای تعزیه و شبیه خوانی در ایستگاه های مترو تا پایان محرم تمدید شد.

صائبی تصریح كرد: نمایش تعزیه در چهار ایستگاه شهید بهشتی، آزادی، امام خمینی(ره) و چهارراه ولیعصر(عج) با همكاری گروه تعزیه خوانی احرار و با همکاری فرهنگسرای مترو با موضوعات ادب و جوانمردی، پشیمانی و توبه حضرت حر، اتمام حجت با دشمن، تن به ظلم ندادن، عزت و استقامت و رد امانت نامه دشمن و صبر بر مصائب شجاعت و همیت تا ۲۱ آبان ماه اجرا می شود.


ویدیو : اجرای تعزیه در مترو تمدید شد