اجرای برنامه ملی ویزیت رایگان در کشور : رئیس سازمان داوطلبان جمعیت هلال احمر ...


رئیس سازمان داوطلبان جمعیت هلال احمر با اشاره به همکاری ۱۷ هزار و ۱۳۶ پزشک عمومی و متخصص داوطلب با هلال احمر، اظهارداشت: ۳.۹ درصد از تعداد کل پزشکان عضو سازمان نظام پزشکی کشور، با هلال احمر همکاری دارند. مهر: رئیس سازمان داوطلبان جمعیت هلال احمر با اشاره به همکاری ۱۷ هزار و ۱۳۶ پزشک عمومی و متخصص داوطلب با هلال احمر، اظهارداشت: ۳.۹ درصد از تعداد کل پزشکان عضو سازمان نظام پزشکی کشور، با هلال احمر همکاری دارند.

فرح ناز رافع بعد از ظهر سه‌شنبه در نشست خبری که به منظور تشریح همایش تجلیل از پزشکان داوطلب کاروان‌های سلامت برگزار شد، افزود: غربال‌گری بیماری‌های زنان، سنجش بینایی، سوءتغذیه، دندانپزشکی، چشم پزشکی و...، از جمله خدماتی است که پزشکان داوطلب در قالب کاروان‌های سلامت به مردم مناطق محروم کشور ارائه می‌دهند.

وی با اعلام اینکه در مدت یک سال از عمر دولت یازدهم، بالغ بر یک میلیون و ۲۹۳ هزار نفر از مردم نیازمند کشورمان تحت پوشش خدمات درمانی کاروان‌های سلامت سازمان داوطلبان هلال احمر قرار گرفته‌اند، گفت: در یک سال آخر دولت قبل، ۶۳۶ هزار و ۵۹۲ نفر از خدمات درمانی ما استفاده کردند که رشد ۸۱ درصدی را شاهد هستیم.

رافع با اعلام اینکه بیش از ۱۴ هزار پزشک در دولت یازدهم با ما همکاری دارند، ادامه داد: در دولت قبل، بیش از ۶ هزار پزشک با سازمان داوطلبان هلال احمر همکاری داشتند که شاهد رشد ۱۲۱ درصدی هستیم.

رئیس سازمان داوطلبان هلال احمر از اعزام دو هزار ۶۴۶ کاروان سلامت به مناطق محروم کشور در یک سال دولت یازدهم خبر داد و گفت: در یک سال آخر دولت قبل، ۹۸۸ کاروان سلامت به مناطق محروم اعزام شده بودند که ۱۶۷ درصد رشد را شاهد هستیم.

وی همچنین از برپایی ۵ هزار و ۱۸۲ چادر سلامت در یک سال از عمر دولت یازدهم خبر داد و افزود: این آمار در یک سال آخر دولت قبل، ۱۷۰۰ چادر بود که ۱۹۲ درصد رشد نشان می‌دهد.

رافع از ایجاد بانک تجهیزات امانی توانبخشی و پزشکی به افراد نیازمند خبر داد و گفت: برنامه غربالگری سرطان سینه به صورت پایلوت در یکی از استان‌های کشور، از دیگر برنامه‌های سازمان داوطلبان در نیمه دوم سال جاری است.

در ادامه این نشست خبری، مریم نخ‌ساز معاون جذب سازمان داوطلبان از اجرای برنامه ملی ویزیت رایگان همزمان با روز پزشک (اول شهریور) در ۳۱ استان کشور خبر داد و افزود: بیش از هزار و ۸۰ پزشک داوطلب در ۳۸۰ شعبه سازمان داوطلبان، در این روز به صورت رایگان مردم را ویزیت و درمان می‌کنند.

وی با اشاره به نیازسنجی مناطق مختلف کشور برای انجام ویزیت بیماران، گفت: بر اساس آنچه بررسی کرده‌ایم، درخواست بیماران به ترتیب پزشک عمومی، پوست و قلب است.

نخ‌ساز همچنین از پیشنهاد هلال احمر برای گنجاندن این طرح ملی در تقویم رسمی کشور خبر داد.


ویدیو : اجرای برنامه ملی ویزیت رایگان در کشور