اثر رنگ روغن «ایران درودی» در كاخ نیاوران :       یكی از آثار ایران درودی ...



 

 

ایران درودی , گرونترین تابلو رنگ روغن ایران , خواص روغن ماهی ایران کوک

 

یكی از آثار ایران درودی ـ بانوی هنرمند پیشگام نقاشی ایران ـ ۵ تیر ماه ـ رونمایی می شود.
همزمان با میلاد با سعادت پیشوای بزرگ شیعیان، حضرت علی (ع) یكی از تابلو های هنرمند قدیمی و نقاش معاصر ایران و جهان، ایران درودی پس از سال ها در مجموعه ی فرهنگی _ تاریخی نیاوران رونمایی می شود.



این اثر در سال ۱۹۷۴ میلادی و با تكنیك رنگ و روغن توسط این هنرمند خلق شده است.



اثر یاد شده پس از ۳۶ سال از سوی پژوهشكده ی علوم انسانی به این مجموعه اهدا شده و قرار است درگنجینه ی آثار فاخر این مجموعه نگهداری شود.



ایران درودی متولد سال ۱۳۱۵ در خراسان است. پدری خراسانی و مادری قفقازی داشت و در كودكی به اروپا سفر و از شهرهای مختلف آن دیدن كرد. وی در حین تحصیل به دلیل علاقه به نقاشی به كلاس های ازاد نقاشی و طراحی نیز می رفت. تحصیلات دانشگاهی خود را در رشته ی نقاشی و در دانشكده ی هنرهای زیبای فرانسه گذراند و پس از پایان تحصیلات مجددا به ایران بازگشت و نخستین نمایشگاه خود را در سال ۱۳۳۹ در تالار فرهنگ تهران به نمایش گذاشت.



درودی تاكنون در بیش از ۴۳ نمایشگاه آثار خود را در معرض بازدید علاقه مندان قرار داده است.



وی آثار نقاشی خود را با سبك سورئال خلق می كند و مناظر قالب در آثار وی بیشتر حاشیه كویر و گل هایی خاص با دیوار هایی شیشه ای وافق است كه به آثار وی فضایی خاص و عمیق بخشیده است.



علاقه مندان و هنردوستان می توانند جهت بازدید از این اثر از ۵ تیر به مدت یك ماه از ساعت ۹ تا ۱۸ به موزه جهان نمای مجموعه فرهنگی _ تاریخی نیاوران، واقع در میدان شهید باهنر (نیاوران) مراجعه كنند.... / خبرگزارى ایسنا

 

 

 


ویدیو : اثر رنگ روغن «ایران درودی» در كاخ نیاوران