اتیکت اداری؛ خطاهایی که شما را بدنام می‌کند : برای اینکه تعامل و همکاری بیشتری ...


برای اینکه تعامل و همکاری بیشتری میان کارمندان وجود داشته باشد، بسیار از شرکت ها اتاقک های کوچکی که برای هر کارمند ساخته بودند را برداشته اند تا در سالنی بزرگ همه در کنار هم کار کنند.



پادشا:
برای اینکه تعامل و همکاری بیشتری میان کارمندان وجود داشته باشد، بسیار از شرکت ها اتاقک های کوچکی که برای هر کارمند ساخته بودند را برداشته اند تا در سالنی بزرگ همه در کنار هم کار کنند. آن دیوارها یا اتاقک ها شاید خیلی جالب به نظر نمی رسیدند، اما وجود نداشتن هیچ حائلی میان کارمندان نیز شاید باعث شود آنها روی اعصاب یکدیگر راه بروند.

به طور مثال، حرف زدن با صدای بلند با موبایل در پشت میز، ملچ ملوچ کردن هنگام خوردن خوراکی، یا عادت های آزاردهنده دیگر همکاران می تواند حسابی اعصاب خورد کن و ناراحت کننده باشد و به جای همکاری بیشتر باعث فاصله گرفتن بیشتر کارمندان از یکدیگر بشود.

انجام کارهای بهداشتی یا آرایشی

یکی از مسایل آزار دهنده همکاران برای یکدیگر (البته در همه جا رایج نیست) این است که برخی از همکاران برخی از کارهای بهداشتی یا آرایشی که باید در خانه یا دستشویی انجام دهند را پشت میز و در محل کار انجام می دهند. به طور مثال، پس از غذا خوردن، جلوی همه نخ دندان می کشند. یا ناخن های خود را می گیرند. یا برخی خانم ها همان جا پشت میز خود آرایش می کنند.

این کارها برای اطرافیان بسیار آزار دهنده است. البته این موضوع فقط به همکاران محدود نمی شود. برخی از مدیرها نیز آداب کار در شرکت را بلد نیستند. شاید باور نکنید اما فردی تعریف می کرد در یک جلسه کاری مدیر آنها کفش ها و سپس جوراب هایش را در آورده است، پاهایش را روی میز گذاشته و ناخن های پایش را گرفته است! تصور کنید، در یک جلسه جدی کاری فردی اینقدر بی مسوولیت باشد که چنین کار بی ادبانه ای انجام دهد!

این کارها را باید در خانه انجام داد یا اگر واجب است، بهتر است در دستشویی انجام دهید نه پشت میز و در حضور کارمندان دیگر.

قیمت صندلی اداری , خرید صندلی اداری , صندلی اداری

زیاد سروصدا کردن

برخی از صداها شاید برای خود فردی که آن کار را انجام می دهد مهم نباشد یا تصور نکند که برای دیگران آزار دهنده است. اما هست و باید تا حد امکان انجام آنها را ترک کرد. به طور مثال، وقتی با هدفون به موسیقی گوش می کنید، لطفا فقط خودتان گوش کنید. لازم نیست صدای آن را آنقدر زیاد کنید که بغل دستی های شما نیز بشنوند. این مساله شاید موجب حواس پرتی یا حتی عصبانیت آنها بشود. یا صداهای دیگری همچون صاف کردن گلو، سرفه کردن های پی در پی یا خنده های بلند نیز می توانند آزار دهنده باشند. تایپ کردن با صدای بسیار بالا یا کنفرانس تلفنی وقتی گوشی روی اسپیکر است، همه مسایل آزار دهنده ای هستند که حواس همکاران دیگر را پرت می کنند.

اگر مسایل اینچنینی باعث آزردگی و عصبانیت شما می شوند، بهتر است با آرامش و کاملا مودبانه از فردی که این کارها را انجام می دهد خواهش کنید تا بیشتر رعایت و کمتر سر و صدا کند. کلید موفقیت در این امر، احترام دوطرفه است.  

کابوس آشپزخانه

اینکه در دفتر کار آشپزخانه داشته باشید بسیار خوب است اما آیا می شود این فضا به کابوس کارمندان تبدیل شود؟ یکی از موارد آزار دهنده استفاده از آشپزخانه این است که فردی بسیار نامرتب و شلخته غذا بخورد، آشغال های خود را روی میز بریزد و جمع هم نکند. ظرف های کثیفش را داخل سینک بگذارد و نشوید. یا غذاهای بودار مثل ماهی، بروکلی یا ذرت در شرکت بپزد. اگر این اتفاق ها در شرکت شما هم رخ می دهند بهتر ست مستقیما به فرد بی مسوولیت گوشزد کنید که باید پس از غذاخوردن میز را تمیز کند و ظرف هایش را بشوید.

مبلمان اداری , مبلمان اداری ساختمون دات کام , دیوان عدالت اداری

زیاد صحبت کردن در مورد مسایل شخصی

همه ما شاید همکارانی داشته باشیم که بیش از حد حرف می زنند و اطلاعاتی در مورد مسایل شخص خود را با دیگران به اشتراک می گذارند که واقعا لازم نیست. افراد پرچانه ای که از ریزترین و جزئی ترین اتفاق های خانه و زندگی خود را برایتان تعریف می کنند و باعث ناراحتی و حواس پرتی شما می شوند. اگر چنین همکاری دارید که به طور مدام در حال حرف زدن است، خیلی رک و بی پرده به او بگویید که گپ زدن را دوست دارید اما در شرکت کار کردن در اولویت قرار دارد و باید کارهایتان را انجام دهید.


ویدیو : اتیکت اداری؛ خطاهایی که شما را بدنام می‌کند