اتهام قتل در پرونده شكارچی زنان میانسال : مردی كه بعد از آشنایی با زنان میانسال ...


مردی كه بعد از آشنایی با زنان میانسال و ثروتمند از آنها خواستگاری و اموال‌شان را تصاحب می‌كرد به اتهام قتل یكی از طعمه‌هایش بازداشت شد. شرق: مردی كه بعد از آشنایی با زنان میانسال و ثروتمند از آنها خواستگاری و اموال‌شان را تصاحب می‌كرد به اتهام قتل یكی از طعمه‌هایش بازداشت شد.

 مركز فوریت‌های پلیسی 110 ساعت 12 روز 18 مهر سال گذشته به ماموران كلانتری قلهك اعلام كرد مرگ مشكوكی در خیابان شریعتی، خیابان دوست گزارش شده است. ماموران وقتی به محل حادثه رفتند با جنازه زنی 44ساله به‌نام سیمین مواجه شدند و اعضای خانواده وی از فردی به نام داوود كه در خانه متوفی بود شكایت كردند و گفتند او را مسوول مرگ سیمین می‌دانند.

كارآگاهان جنایی بعد از برعهده گرفتن مسوولیت تحقیقات ابتدا به بازجویی از داوود پرداختند. این مرد در اظهارات خود به كارآگاهان گفت: «حدود ساعت 9 صبح روز حادثه به منزل سیمین رفتم. او در حال انجام كارهای عمومی خود و خوردن صبحانه بود. پس از اتمام صبحانه به من گفت باوجود اینكه صبح دارو خورده است اما باز هم حالش خوب نیست.

او گفت بهتر است كمی استراحت كند تا شاید سرحال بیاید اما پس از چند دقیقه زمین افتاد و حالش بد شد. من او را به طبقه بالا بردم و با اورژانس نیز تماس گرفتم.»


كارآگاهان در ادامه تحقیقات خود اطلاع پیدا كردند داوود از حدود دو ماه پیش با وجود آنكه بیش از 10سال از سیمین كوچك‌تر بود از این زن خواستگاری كرده و اعتماد او را به دست آورده بود. این مرد دو روز پس از مرگ متوفی، با استفاده از وكالتی كه قبل از مرگ سیمین از وی گرفته بود، اموال این زن را به نام خودش سند زد.

در حالی‌كه علت مرگ زن میانسال بر پلیس پوشیده بود، پزشكی قانونی با انجام آزمایش‌های تخصصی علت فوت را «نارسایی حاد تنفسی ناشی از اصابت جسم سخت به ناحیه سر» عنوان كرد. به همین دلیل بار دیگر داوود احضار شد اما در پلیس آگاهی حضور نیافت و همین مساله به صدور حكم جلب وی انجامید. كارآگاهان سپس با مراجعه به محل سكونت داوود در خیابان شیراز جنوبی اطلاع پیدا كردند وی از خانه‌اش نیز متواری شده است.

پس از آن دیگر ردی از متهم به قتل فراری به دست نیامد تا اینكه چندی قبل كارآگاهان باخبر شدند این مرد در حوالی میدان سپاه تهران اقامت دارد. ماموران بعد از زیرنظر گرفتن این محدوده و اطمینان از حضور متهم، او را ساعت 20 روز جمعه دستگیر و به اداره دهم پلیس آگاهی منتقل كردند.

داوود با وجود اینكه درباره علت فرار چند ماهه‌اش هیچ توجیه قانع‌كننده‌ای نداشت بار دیگر اظهار بی‌گناهی كرد و مدعی شد روز حادثه برای كمك به اسباب‌كشی، نزد سیمین رفته بود كه این زن بدون هیچ دلیلی حالش بد شد و فوت كرد.

با وجود تلاش متهم برای بیگناه نشان دادن خود، بازجویی‌ها از وی ادامه یافت تا اینكه این مرد صبح دیروز به حقیقت اقرار كرد و درباره چگونگی وقوع قتل به كارآگاهان گفت: «آن روز به منزل سیمین رفته بودم تا برای اسباب‌كشی به او كمك كنم. بعد از صحبت‌هایی كه با هم داشتیم، وی مساله‌ای را مطرح كرد كه باعث عصبانیت من شد. سیمین روی صندلی نشسته بود كه من خواستم از خانه خارج شوم. او آرنج دست مرا گرفت.

 من دستم را به قدرت از دستش خارج كردم كه ناگهان سرش با در برخورد كرد و روی زمین نشست و حالش بد شد؛ به تدریج رنگش سیاه شد و در همان حال گفت احساس خفگی دارد. من برای نجاتش سریع با اورژانس تماس گرفتم، ولی این كار فایده‌ای نداشت.»


سرهنگ آریا حاجی‌زاده، معاون مبارزه با جرایم جنایی پلیس آگاهی تهران درباره این پرونده گفت: «با توجه به اعترافات متهم درخصوص ارتكاب جنایت، قرار بازداشت موقت از سوی بازپرس پرونده صادر شده و متهم برای انجام تحقیقات تكمیلی و بررسی اعترافات، در اختیار اداره دهم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفته است.»

وی با اشاره به برخی اطلاعات به دست آمده در طول رسیدگی به این پرونده، گفت: «در تحقیقات دامنه‌دار و گسترده‌ای كه در طول چند ماه گذشته صورت گرفته است تعدادی از زنان میانسال شناسایی شده‌اند.

متهم خود را به آنها تحت عناوین مختلف دولتی و قضایی معرفی و در پوشش درخواست و پیشنهاد ازدواج اقدام به اعتمادسازی كرده و در ادامه، با دریافت وكالت انتقال اموال، اقدام به انتقال دارایی‌های آنها به نام خود كرده است. علاوه بر این با توجه به ثبت ده‌ها شركت از سوی متهم، در حال حاضر رسیدگی به دیگر جرایم ارتكابی این مرد در دستور كار پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفته است.»
    


ویدیو : اتهام قتل در پرونده شكارچی زنان میانسال