اتهام زنی جدید آمریکا: ایران به مخالفان در یمن کمک تسلیحاتی می کند :   "جیمز ...



تحریم های جدید آمریکا علیه ایران , محصولات جدید ایران خودرو , ماشین جدید ایران خودرو

 

"جیمز ماتیس" رئیس فرماندهی مرکزی ارتش آمریکا نیز گفت: ایرانی ها، هر روز در سایه، در حال جنگ هستند.

شماری از مقامات آمریکایی مدعی شده اند ایران در ماه های اخیر انتقال سلاح به گروه مخالف "حوثی ها" در شمال یمن را افزایش داده است.

روزنامه نیویورک تایمز با انتشار این ادعا، اضافه کرده است: نیروهای وابسته به ایران با استفاده از قایق های کوچک ، اسلحه های سبک و موشک انداز را به مقصد اعضای گروه مخالف حوثی منتقل می کنند. یکی از اهداف این اقدام، تعویض سلاح های قدیمی گروه حوثی هاست.

شمار دیگری از مقامات آمریکا و یمن هم گفته اند گارد مرزبانی دریایی یمن و هند توانسته اند برخی محموله های سلاح از طرف ایران به گروه حوثی ها را کشف و ضبط کنند.

یک مقام ارشد یمنی هم گفته است: ایران در سال جاری میلادی موادی به نام "إی أف بی" قابل استفاده در ساخت بمب و مواد منفجره را به یمن اعزام کرده است که در ساخت بمبم و مواد منفجره کاربرد دارد.  ایران از طریق محموله هایی از طریق ترکیه ، مصر به سمت عدن محموله هایی را برای بازرگانان مرتبط با گروه الحوثی ارسال کرده است ولی نیروهای نظامی یمن با این اقدامات مقابله کردند.

مقامات آمریکایی هم مدعی شده اند کمک های تسلیحاتی ایران به گروه مخالف حوثی کم، اما مستمر است. آنها این گروه مخالف را مسلح می کنند.

"جیمز ماتیس" رئیس فرماندهی مرکزی ارتش آمریکا نیز گفت: ایرانی ها، هر روز در سایه، در حال جنگ هستند.

فرماندهی مرکزی ارتش آمریکا مستقر در قطر، مسئولیت اداره نظامیان آمریکایی در منطقه خاورمیانه را برعهده دارند.

نیویورک تایمز می نویسد: ایران از طریق حمایت تسلیحاتی از گروه حوثی به دنبال ایفای نقش بزرگتری در خاورمیانه است.../عصرایران


ویدیو : اتهام زنی جدید آمریکا: ایران به مخالفان در یمن کمک تسلیحاتی می کند