اتحادیه فوتبال علیه حجت الاسلام علیپور : اتحادیه فوتبال علیه حجت الاسلام علیپور ...



علی علیپور بازیکن فوتبال , علی علیپور فوتبال , فوتبال

اتحادیه فوتبال علیه حجت الاسلام علیپور

به نظر می رسد تهیه کنندگان این نامه بیش از هرکس جایگاه حجت الاسلام علیپور را در فدراسیون فوتبال هدف گرفته اند

قانون آنلاین- اتحادیه باشگاه های فوتبال ایران در نامه ای به فدراسیون فوتبال، ستاد رسیدگی به تخلفات حرفه ای فوتبال را فاقد صلاحیت حقوقی و قانونی اعلام کرد و رسیدگی به موارد فساد در فوتبال را در حیطه وظایف کمیته اخلاق دانسته است. در بخشی از این نامه که خطاب به علی کفاشیان نوشته شده آمده:


 جنابعالی استحضار دارید که رسیدگی به مواردی از قبیل شرط بندی و به طور کلی فساد در فوتبال در صلاحیت انحصاری کمیته اخلاق می باشد که جدیدترین مقررات آن از سال ۲۰۱۲ میلادی لازم الاجراء گردیده است.

 

اما متاسفانه فدراسیون فوتبال برخلاف تکلیفی که بر اساس اساسنامه فدراسیون و اساسنامه کدهای اخلاقی فیفا برعهده داشته، عمل کرده است. تشکیلات موسوم به ستاد رسیدگی به تخلفات حرفه ای فوتبال با وجود نیت خیرخواهانه تشکیل دهندگان آن فاقد مبنا و منشا حقوقی و قانونی می باشد که این خود مبنای مشکلات حقوقی از جمله عدم صلاحیت حقوقی مرجع رسیدگی و غیره خواهد بود.

 

لذا و به منظور صیانت از قانون و اساسنامه فدراسیون و فیفا و حفظ حقوق قانونی همه اهالی فوتبال از شما درخواست می شود که در اسرع وقت نسبت به تشکیل کمیته اخلاق برابر مقررات اقدام و رسیدگی به پرونده های راجع به فساد در فوتبال را به این کمیته محول فرمایید.

 

اتحادیه فوتبال در پایان اعلام می کند که رسیدگی به فساد در فوتبال مادامی که به مرجع صالح و البته مستقل که بتواند بدون مصلحت اندیشی به همه جنبه های موضوع ورود نماید محول نگردد، به نتیجه لازم نخواهد رسید.

 

به نظر می رسد تهیه کنندگان این نامه بیش از هرکس جایگاه حجت الاسلام علیپور را در فدراسیون فوتبال هدف گرفته اند. به هر حال ریاست اتحادیه فوتبال را عزیزمحمدی برعهده دارد و او زمانی هم که رییس سازمان لیگ بود مشکلاتی با علیپور داشت./قانون آنلاین

 

 


ویدیو : اتحادیه فوتبال علیه حجت الاسلام علیپور