اتاق خوابهایی که همراه با بچه‌ها بزرگ می‌شوند : همیشه یک استراتژی کوچک برای ...


همیشه یک استراتژی کوچک برای طراحی اتاقی که همراه با کودک شما رشد کند وجود دارد. اول از همه ، پایه و اساس اتاق خود را مستحکم کنید تابتواند تغییرهای مکرر را تحمل کند به این معنی که مثلاً تختخواب دارای کیفیت عالی را انتخاب کنید. یا کمدها آنقدر دارای کیفیت عالی باشند که بتوانندعمر طولانی داشته باشند. طرح و رنگ قالیچه یا موکت را نیز طوری انتخاب کنید که با تغییر دکوراسیون هماهنگ باشد. وقتی نوزادی در خانواده ای قدم می گذارد، والدین اتاقی را برای او در نظر می گیرند که مناسب جثه اوست و آن را طوری تزیین می کنند که به مذاق یک نوازد خوش بیاید.اما مشکل اینجاست که فرد تازه وارد در خانواده تنها برای مدتی کوتاه نوزاد است و به سرعت تغییر وضعیت خواهد داد اما متأسفانه فضا ودکور اتاق همان باقی خواهد ماند که در ابتدا بود.
مشکل فضا به خصوص زمانی که کودک وارد مدرسه شده و دارای وسایل بیشتری می شود خود را می نمایاند.
اما توجه داشته باشید هیچ نیازی نیست که هر چند وقت یک بار دکور اتاق فرزندتان را کاملاً عوض کنید. می توانید کمی خلاقیت به خرج دهید و یک اتاق دلپذیر برای فرزندتان بسازید که با گذشت زمان آن نیز متحول شده و همراه با نیازهای او رشد کند و این البته بدون خرج کردن کمترین پول خواهد بود.

بزرگ نشان دادن اتاق کوچک , اتاق همراه با صبحانه و نهار یا شام , نکاتی بزرگ در خصوص طراحی دکوراسیون اتاق‌های کوچک

یک استراتژی کوچک برای طراحی اتاقی که همراه با کودک شما رشد کند وجود دارد. اول از همه ، پایه و اساس اتاق خود را مستحکم کنید تابتواند تغییرهای مکرر را تحمل کند به این معنی که مثلاً تختخواب دارای کیفیت عالی را انتخاب کنید. یا کمدها آنقدر دارای کیفیت عالی باشند که بتوانندعمر طولانی داشته باشند. طرح و رنگ قالیچه یا موکت را نیز طوری انتخاب کنید که با تغییر دکوراسیون هماهنگ باشد.
درمرحله دوم، سعی کنید سن ومرحله رشدکودکتان را در اشیا وطرحهایی منعکس کنید که بدون نیاز به هزینه زیاد وبه راحتی قابل تغییر باشند.مثلاً به جای اینکه قالیچه ای با طرح یک حیوان فانتزی خریداری کنید یک تابلو فانتزی با همین طرح بخرید. یا به جای اینکه کمد لباس کوچک با طرحهای بچه گانه خریداری کنیدیک کمد بزرگ بخرید و روی آن را با عکسهای مورد پسند کودکان بیارایید. می توانید عروسکهای کوچک از دستگیره های این کمد بزرگ آویزان کنید وطرحهای دیگری به کار ببرید تا شکل زیباتر و بچگانه تری به آن ببخشید. یک چنین کمدی می تواند از جغجغه گرفته تا کامیون و گیتار را در خود جای دهد.
پرده های اتاق نیز از عناصری هستند که عوض کردن آنها با گذشت سن کودک خرج آنچنانی ندارد اما انتخاب مناسب آنها می تواند فضای اتاق را دگرگون کند.
می توان میله های تختخواب یک کودک نوپا را در آورد و با رنگ آمیزی دوباره آن با رنگهای شادتر آن را برای چندسال دیگر برای یک کودک پیش دبستانی مورداستفاده قرار داد و وقتی کودک وارد مدرسه شد می توانید عروسک تزئینی روی چراغ خواب را بردارید و با تغییر پارچه سایه بان آن را به طرحی دیگردرآورید. آویختن اشیا ی کوچک از دستگیره ها و گذاشتن چند شیء فانتزی در جلوی آینه اتاق کودک حال و هوای اتاق راکاملاً عوض خواهدکرد.
می توانید یک کار دیگر نیز با تخت نوزاد خود انجام دهید به این ترتیب که یکی از نرده های متحرک را بردارید و با استفاده از تشک خود تخت و اضافه کردن چند بالش فانتزی به آن آنرا به یک نیمکت نشیمن تبدیل کنید. البته تغییر رنگ آن و نیز افزودن چند شکل فانتزی به آن کمک بیشتری در این جهت خواهد کرد. می توانید حتی یک چهار پایه کوچک نیز در جلو این نیمکت پرفایده بگذارید تا کودک راحت تر بتواند به روی نیمکت برود. اگر کمد لباس دارای کشوهای متعدد است می توانید یکی از آنها را حذف کنید وبه جای آن یک تخته کشویی که به بیرون کشیده می شود بگذارید تا کودک پیش دبستانی روی آن به نقاشی بپردازد.
هنگامی به خرید مبلمان برای کودکان می پردازید، به دنبال مدلها وکیفیت ماندگار باشید. از خرید وسایلی که طبق آخرین مد روز ساخته شده اند بخصوص برای کودکان خیلی کم سن که به سرعت رشد کرده و تغییر وضعیت می دهند خودداری کنید. از خریداری مبلهایی که بسیار گوشت آلو هستند پرهیزکنید زیرا با جست و خیز بسیار کودک بر روی آنها خیلی زود پاره خواهند شد. یا از خرید وسایل گرانبهای دارای ارزش هنری زیاد جداً خودداری کنید زیرا این وسایل نه تنها باعث راحتی بیشتر کودک نمی شوند بلکه به این خاطر که شما همیشه در مورد این وسایل به کودکتان هشدار می دهید موجب آزار او را فراهم می کند.

چرا عمل بزرگ کردن چانه به همراه جراحی زیبایی بینی ضروری است , بچه هایی که در زندان بزرگ می شوند , اتاق بزرگ کودک

همچنین درخرید وسایل چوبی توجه داشته باشید که قابل رنگ کردن باشند و بتوان به آسانی رنگ آنها را عوض کرد.
مواردی که در زیر فهرست شده اند عناصری هستند که در اتاق کودک شما به آسانی موردتعویض قرار گرفته و باعث تغییر فضای آن می شوند. انتخاب مناسب آنها نشان دهنده سلیقه و شخصیت فردی شماست. مثلاً اگر اتاق نوزادتان را به رنگ صورتی رنگ آمیزی کرده بودید، اکنون که او به یک پسربچه شیطان پیش دبستانی تبدیل شده می توانید آن را به رنگ آبی تیره رنگ کنید. این هزینه ای بیش از یک سطل رنگ برای شما نخواهد داشت.
فهرست ما عبارتند از:
۱ـ دستگیره درها و کمدها
۲ ـ سایه بانها چراغها و آباژورها
۳ ـ رنگ دیوارها
۴ ـ وسایل جانبی روی دیوارها
۵ ـ چهارچوبهای پنجره ها
۶ ـ قالیچه ها
۷ ـ ملحفه های تخت و روتختی
۸ ـ روکش ها مبلها وصندلیها
۹ـ قفسه های متحرک ووسایلی مانند سطل زباله
۱۰ ـ رنگ مبلمان
۱۱ ـ کوسن ها

منبع : Decorationnews.com


ویدیو : اتاق خوابهایی که همراه با بچه‌ها بزرگ می‌شوند