ابعاد تازه ای از پرونده متهم 9هزار میلیاردی : اخبار سیاسی - ابعاد تازه ای از ...



جریان پرونده کلاهبرداری میلیاردی کرمانشاه , ابعاد تازه از حادثه مرگبار چرخ و فلک برازجان , پیگیری پرونده قضایی

اخبار سیاسی - ابعاد تازه ای از پرونده متهم 9هزار میلیاردی/ بابک زنجانی، با وعده، بدهی‌هایش را پس نمی‌داد

 دو مقام مسئول در مجلس و دولت گفته اند بابک زنجانی بیش از 2 میلیارد یورو پول فروش نفت را پس نداده و هم اکنون کارشناسان سه نهاد نظارتی در دو تیم ویژه، با اقدامات بین المللی، پرونده اش را پیگیری می کنند.

به گزارش خبرآنلاین؛ گردش کار پرونده بابک زنجانی دنبال می شود و افکار عمومی نیز با عطش فراوان، هر کلمه از این اخبار را می بلعد، زیرا بازداشت مردی که حدود 2میلیارد و 400 میلیون یورو (حدود 9 هزار و 500 میلیارد تومان) به خزانه نفتی کشور بدهکار است، مردم را حساس کرده و همه به دنبال زنده کردن این پول هستند،

 

اکنون یک نماینده مجلس می گوید سه سازمان و نهاد اصلی نظارتی در کشور، در پی کشف ابعاد جدید این پرونده هستند، سازمان بازرسی کل کشور و دادستانی تهران، وابسته به قوه قضاییه و دیوان محاسبات وابسته به مجلس، تیمهای ویژه تشکیل داده اند و نورافکن را به طرف ابعاد پنهان زندگی کسی که می گفت با بیش از 25 هزار میلیارد تومان دارایی، از ثروتمندترین مردان ایران است، بگیرند.

عزت الله یوسفیان ملا، نماینده آمل و عضو ناظر مجلس در ستاد مبارزه با مفاسد اقتصادی به فارس گفته این نهادها، حتی مجبور شده اند نمایندگان ویژه ای را جهت پیگیری نحوه فروش نفت توسط این دلال نفتی، به کشورهایی مانند روسیه و تاجیکستان بفرستند تا مشخص شود چیزی که زنجانی ادعا کرده است، درست است یا نه.

پیش از این دادستان کل کشور و سخنگوی قوه قضاییه گفته بود بابک زنجانی مدتها با وعده پرداخت بدهی های خود به نهادهای اقتصادی کشور، توانسته بود مانع از شکایت این نهادها شود، ولی اموالی که زنجانی می گفت در خارج از کشور برای پرداخت بدهی خود دارد، هرگز به کشور وارد نشد.

در عوض، بابک زنجانی اسناد و رسیدهایی را به مسئولان قضایی تسلیم کرد که نشان می داد او بدهی خود را به دولت پرداخته، ولی وقتی به حساب مورد ادعای او مراجعه شد، معلوم شد هیچ پولی در آن حساب وجود ندارد، برای همین پیگیری اتهام جعل اسناد مالی و اقتصادی نیز به ابعاد پرونده این متهم اضافه شده.

وزارت نفت هم اعلام کرده از این متهم به دلیل ندادن بدهی اش به این نهاد، شکایت کرده است. البته مشاور وزیر نفت اعلام کرده زنجانی حدود 2 میلیارد یورو (نزدیک به 8 هزار میلیارد تومان) به این وزارتخانه بدهکار است. این طور که عبدالرحمن ندیمی بوشهری - مشاور وزیر نفت و مسئول رسیدگی به پرونده بابک زنجانی در وزارت نفت به ایسنا گفته وزارت نفت و بانک مرکزی در شرایط تحریم بین المللی وزارت نفت، تصمیم گرفتند

 

از خرداد 91 تا دی ماه 91، فراورده های نفتی و نفت خام ایران را از طریق او به بازار بین المللی برسانند، ولی اینطور که وزارت نفت می گوید بابک زنجانی، آش را با جایش، بالا رفته و سر کشیده.

به گفته این مقام نفتی، ادعاهای مطرح شده از طرف بابک زنجانی درباره پرداخت مطالبات وزارت نفت، چیزی جز انحراف اذهان و تلاش در جهت به تاخیر انداختن پرداخت مطالبات دولت نیست و تاکنون وزارت نفت وجهی بابت بدهی خود دریافت نکرده.

 

این مسئول ارشد وزارت نفت البته می گوید بعد از اینکه تشت نپرداختن بدهی بابک زنجانی از بام افتاد، دست به دامان دستگاه قضایی شده است: انتظار می‌رود، پول نفت هرچه زودتر با قاطعیت دستگاه قضایی وصول و به حساب دولت واریز شود.
 اخبار سیاسی - خبرانلاین
 


ویدیو : ابعاد تازه ای از پرونده متهم 9هزار میلیاردی