ابراهیم تاتلیسس بعد از۱۳ ماه روی صحنه آمد : این هنرمند که به دلیل وضعیت جسمانی ...


این هنرمند که به دلیل وضعیت جسمانی اش به مدت ۱۳ ماه فعالیتهای روی صحنه خود را متوقف ساخته بود، روی صحنه رفته و جایزه "موفق ترین هنرمند" را دریافت کرد .  رادیو و تلویزیون ترکیه : ابراهیم تاتلیسس بعد از ۱۳ ماه روی صحنه رفت .به گزارش پادشا به نقل از رسانه های ترکیه این هنرمند که به دلیل وضعیت جسمانی اش به مدت ۱۳ ماه فعالیتهای روی صحنه خود را متوقف ساخته بود، روی صحنه رفته و جایزه "موفق ترین هنرمند" را دریافت کرد .

این خواننده از ۱۳مارس ۲۰۱۱، که از ناحیه سر هدف گلوله قرار گرفت تا به امروز تحت معالجه قرار داشت. این هنرمند که به دلیل وضعیت جسمانی اش به مدت ۱۳ ماه فعالیتهای روی صحنه خود را متوقف ساخته بود، بعد از گذشت یک مدت طولانی مجددا روی صحنه رفت. ولی اینبار نه برای آواز خواندن بلکه برای دریافت جایزه "موفق ترین هنرمند" بروی سن رفت.

ابراهیم تاتلیسس که به کمک عصا قادر به راه رفتن میباشد، پس از دریافت این جایزه احساسات خود را چنین بیان کرد: " خدا کسی را به این وضعیت دچار نکند. من حتی به خدا التماس کردم گفتم خدایا حتی کسانی که مرا به این وضعیت انداخته اند را گرفتار این درد نکن! کسی نباید به شهرت و موقعیت خود ببالد، هیچکسی از آنچه که در آینده رخ خواهد داد آگاهی ندارد! این همه شهرت دارم ولی الان نه دست دارم و نه پا! ولی دل بزرگی دارم و دوستانی با محبت... "

ابراهیم تاتلیسس , پروفسور مجید سمیعی و ابراهیم تاتلیسس , آیا ابراهیم تاتلیسس توسط پرفسور سمیعی عمل شد

ابراهیم تاتلیسس همینطور به دوستدارانش مژده داد که تا ۱٥ روز دیگر از عصا استفاده نخواهد کرد . وی همینطور از دلتنگی اش برای صحنه ها سخن گفت.

این هنرمند دوستدارانش را به اتحاد و یکپارچگی دعوت کرده و گفت:" ابراهیم تاتلیسس، هنرمندی است که به جمهوری ترکیه تعلق دارد. هنرمندی که خواهان اتحاد و همبستگی در ترکیه میباشد. هنرمندی که قلبا به این امر اعتقاد دارد. خداوند از همه شما راضی باشد . ۱۳ ماه است که با من بودید. خیلی دوستتان دارم! انشاالله در آینده ای نزدیک مرا در صحنه در حالی دارم میرقصم خواهید دید!

ابراهیم تاتلیسس  با نام اصلی ابراهیم تاتلی خواننده و بازیگر معروف ترکیه در سال ۱۹٥۲ به عنوان اولین فرزند یک خانواده فقیر در شهر شانلی اورفای ترکیه به دنیا آمد. مادرش لیلا پدرش نیز احمد تاتلی نام داشت. ابراهیم از همان دوران کودکی و نوجوانی با صدای گیرا و تاثیرگذارش شهرت پیدا کرد.

 او از کودکی با شرکت در مراسم سنتی خاصی مانند تعزیه خوانی که "Sıra gecesi" نام دارد و در بسیاری از شهرهای آناتولی برگزار میشود، در کنار بزرگانِ مراسم، آواز می خواند. شغل پدرش جگرپزی بود و ابراهیم هم زمانی که به همراه خانواده اش به استانبول مهاجرت کرد، به عنوان فروشنده، کارگر ساختمان، جگرپز و غیره فعالیت کرد... او هرگز این موضوع را انکار نمیکند! و همواره در این رابطه میگوید: "خیلی خوب میدانم چه کسی بودم! " او بزرگترین فرزند یک خانواده پرجمعیت بود و مجبور شده بود از سنین نوجوانی برای تامین مخارج خانواده اش تلاش کند. صدای گیرای ابراهیم زمانی که به عنوان کارگر ساختمان کار میکرد، کشف شد. آشنایی او با ییلماز تاتلی سس موزیسین معروف هم زمینه راهیابی او به عرصه موسیقی را فراهم کرد. ابراهیم به توصیه این هنرمند نام خانوادگی خود را از تاتلی به تاتلیسس یعنی "صدای زیبا و دلنشین" تغییر داد و باز به توصیه این هنرمند در شهرهای مختلفی چون آدانا و آنکارا روی صحنه رفت.

 ابراهیم تاتلیسس بعد از انتشار اولین صفحه ٤٥ دور خود که متشکل از ترانه هایی مانند "Kara kız" و "Beni Yakma" بود، در سال ۱۹۷٥ به طور حرفه ای به عرصه موسیقی راه یافت. ابراهیم تاتلیسس در سال ۱۹۷۷ با ترانه "Ayağımda kundura" به شهرت رسید. او همچنین در سال ۱۹۷۸ با بازی در فیلم "Ayağımda kundura" به سینما راه یافت... ابراهیم بعد از آن در حین بازی در فیلم "Kara Yazma" با پریحان ساواش هنرمند معروف آشنا شد!

شهرت ابراهیم تاتلیسس بعد از ورود به عرصه سینما صد چندان شد. ظهور سینمای آرابسک زمینه شهرت هنرمندانی مانند او را فراهم کرد. ابراهیم دیگر ایبوی محبوب مردم بود و با انتشار هر فیلم و کاستش رکورد تازه ای در عرصه موسیقی و سینما شکسته میشد.

 سالهای دهه هشتاد سالهای آشنایی تمامی اروپا و کشورهای خاورمیانه با آثار وی بود. محبوبیت او در جغرافیای وسیعی از یونان گرفته تا افغانستان انتشار یافت. ایران هم از جمله کشورهایی بود که فیلم ها و ترانه های این هنرمند در آن از محبوبیت خاصی برخوردار گشته بود! سالهای دهه هشتاد پربار ترین سالهای ابراهیم تاتلیسس به شمار میرفت. کاستها، فیلمها و حتی پوسترهای او از پولسازترین سوژه ها به شمار میرفت. ابراهیم تاتلیسس در سالهای دهه ۹۰ به سرمایه گذاری و تجارت مشغول شد. او بعدها به عنوان سناریست، کارگردان و تولید کننده فعالیت کرد. ابراهیم در طول حیات هنری اش در فیلمهایی چون "Yalan"، "Yorgun"، "Mavi Mavi"، "Ayşem"، "Hülya"، "Sarhoş" و "Alah Alah" ایفای نقش نموده است.


ویدیو : ابراهیم تاتلیسس بعد از۱۳ ماه روی صحنه آمد