آیفون با ضربان قلب بازی می‌کند! : یک شرکت برنامه‌نویسی هلندی برنامه‌ای را برای ...


یک شرکت برنامه‌نویسی هلندی برنامه‌ای را برای آیفون طراحی کرده‌ که با استفاده از ضربان قلب کاربر کنترل می‌شود. خبرگزاری ایسنا: یک شرکت برنامه‌نویسی هلندی برنامه‌ای را برای آیفون طراحی کرده‌ که با استفاده از ضربان قلب کاربر کنترل می‌شود.

 Skip a Beat (پرش با ضربه) نام بازی است که از قابلیت اپل برای سنجش ضربان قلب کاربر استفاده می‌کند. این قابلیت درست مشابه برنامه Cardiio و یا سنسور تشخیص ضربان در مدل گلکسی S5 سامسونگ است.

کاربر در این بازی پیش از ورود به هر مرحله باید انگشت خود را برروی دوربین و نور فلش موبایلش قرار دهد و نور فلش با عبور از پوست نبض، ضربان قلب وی را اندازه‌گیری می‌کند.

Skip a Beat یک بازی بی‌پایان است که در آن بازی‌کننده باید با پرش از روی قورباغه‌ها بدون اینکه به پرنده‌ها و سایر اجسام فضایی برخورد کند، حرکت کرده و امتیازهای مورد نیاز را جمع‌آوری کند.

چالش مهم این بازی این است که ضربان قلب کاربر در هر مرحله باید در رنج تعیین شده قرار گیرد و بنابراین هرقدر که ضربان قلب بازی‌کننده بالاتر برود، سرعت بازی و پرش‌ها نیز بیشتر خواهد شد. بر این اساس بازی‌کننده‌ای موفق به جمع‌آوری امتیازات بیشتری است که بتواند ضربان قلب را کنترل کرده و آن را پایین نگه دارد.

مدیر عامل شرکت تولید کننده این بازی هدف از تولید آن را «آگاه کردن بازی‌کننده از ضربان قلب خود» می‌داند. به گفته وی در واقع این بازی می‌خواهد به کاربر نشان دهد که اگر مقدار زیادی کافئین مصرف کند و یا دچار مشکل بدخوابی باشد، چه اتفاقی برای قلب وی خواهد افتاد.

این بازی به طور متناوب ضربان قلب کاربر را اندازه‌گیری می‌کند و به همین دلیل کاربر در هر لحظه نبض خود را در دست خواهد داشت. مدیر عامل این شرکت نرم‌افزاری معتقد است همین امر باعث می‌شود افرادی که دچار مشکلات قلبی بوده و ضربانشان نامتناسب است از این مشکل خود آگاه شوند.

این بازی با قیمت 1.99 دلار در اپ استور قابل خریداری است و بنا به اعلام شرکت تولید کننده، هنوز تصمیم برای تولید یک بازی مشابه برای کاربران اندرویدی گرفته نشده است.


ویدیو : آیفون با ضربان قلب بازی می‌کند!