آیا زنان باید مولتی ویتامین مصرف کنند؟ : رژیم غذایی و شیوه زندگی نامناسب، باعث ...


رژیم غذایی و شیوه زندگی نامناسب، باعث افزایش خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی و سرطان‌ها می‌شود. اما مولتی ویتامین‌ها می‌توانند جاهای خالی برخی از مواد مغذی موجود در رژیم غذایی را پر کنند.

بهترین زمان مصرف مولتی ویتامین , دانستنی های جالب در مورد مصرف مولتی ویتامین ها , زنان بلندقدتر سبزیجات بیشتری مصرف کنند

  • آیا مصرف مولتی ویتامین برای خانم‌ها موثر است؟ اگر پاسخ مثبت است چند مولتی ویتامین مناسب معرفی کنید.
رژیم غذایی و شیوه زندگی نامناسب، باعث افزایش خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی و سرطان‌ها می‌شود. اما مولتی ویتامین‌ها می‌توانند جاهای خالی برخی از مواد مغذی موجود در رژیم غذایی را پر کنند. البته لازم به ذکر است که قرص و مکمل‌های مولتی ویتامین مختلفی با برندهای مختلف در بازار  موجود است که هر کدام از آنها مواد اولیه متفاوتی دارند. این نکته را نیز به خاطر داشته باشید که مصرف بیش از حد برخی ویتامین‌ها مثل A و E مضر است و با افزایش سن و پیری، مولتی ویتامین‌ها اثربخشی زمان جوانی را نخواهند داشت.  مطالعه بر روی زنان نشان می‌دهد، خطر ابتلا به سرطان‌ها و بیماری‌های قلبی در آن دسته از زنانی که از قرص‌های مولتی ویتامین استفاده می‌کنند، 40 درصد کاهش پیدا می‌کند.

مولتی‌ویتامین‌ها به دو دسته تقسیم می‌شوند، مینرال که دارای تمامی املاح از جمله کلسیم، منگنز، فسفر و.. هستند. دسته دوم تراپوتیک هستند که خالص‌اند و خاصیت درمانی دارند.


ویدیو : آیا زنان باید مولتی ویتامین مصرف کنند؟