آمریکا: نگرانی های ظریف را درک می‌کنیم : سخنگوی وزارت خارجه آمریکا می‌گوید ...


سخنگوی وزارت خارجه آمریکا می‌گوید که دولت آمریکا از نگرانی «محمدجواد ظریف» و دیگر مقامات تهران نسبت به سرعت اجرایی شدن برجام و تخفیف در تحریم‌های ایران آگاهی دارد و آن را درک می‌کند. خبرگزاری فارس: «جان کربی» سخنگوی وزارت خارجه آمریکا امشب در کنفرانس خبری روزانه، به محورهای نشست فردای وزرای خارجه ایران و آمریکا و موضع آمریکا در قبال تحولات پسابرجامی پرداخت.

«جان کری» وزیر خارجه آمریکا بناست فردا جمعه، دومین نشست خود با «محمدجواد ظریف» را در نیویورک برگزار کند؛ سخنگو گفت که نحوه کاهش تحریم‌های ایران به عنوان کشوری که به تعهدات برجامی خود پایبند مانده، در دستور کار این نشست خواهد بود.

خبرنگار آسوشیتدپرس واکنش کربی به موضع همتای ایرانی سخنگو یعنی «حسین جابری انصاری» به حکم دادگاه استیناف آمریکا بریا برداشت 2 میلیارد دلار از اموال توقیف شده ایرانیان و دادن آنها به خانواده‌های قربانیان سال 1983 بیروت را جویا شد؛ جابری انصاری امروز گفته بود که این کار آمریکایی‌ها «دستبرد» است و عدالت و قانون را به سخره گرفته است.

جان کربی به بخش «دستبرد» موضع طرف ایرانی اشاره کرد و گفت: «با این دیدگاه موافق نیستیم.»

سخنگو ادامه داد: «این رأی برای ما غیرمنتظره نبود؛ ما از پرداخت غرامت به خانواده‌های قربانیان حملات تروریستی حمایت می‌کنیم. ما می‌دانیم که ایران از شبکه‌های تروریستی حمایت کرده و می‌کند.»

در ادامه جلسه باز هم سوالات به نشست فردای کری و ظریف معطوف شد.


ویدیو : آمریکا: نگرانی های ظریف را درک می‌کنیم