آمریکا: درباره صادرات بنزین ونزوئلا به ایران تحقیق می کنیم :       امریکا ...



 

 

تحقیق درباره ی سیر تحول فرش دستباف ایران , تحقیق درباره جاهای دیدنی ایران , سفارت ایران در آمریکا

 

امریکا درباره گزارش هایی در زمینه صادرات بنزین ونزوئلا به ایران تحقیق می کند.

به نقل از رویترز، یک مقام ارشد در وزارت امور خارجه آمریکا گفت: واشنگتن در حال انجام تحقیقی درباره گزارش هایی است که از اقدام ونزوئلا به صادرات بنزین به ایران حکایت دارد.

براساس تحریم های یکجانبه آمریکا، صادرات بنزین به ایران منع شده است.

"ارتور والینزویلا" دستیار وزیر امور خارجه آمریکا در امور آمریکای شمالی و جنوبی در پاسخ به سئوال "کونیی ماک" نماینده جمهوری خواه مجلس نمایندگان آمریکا گفت: اجازه بدهید بگویم ما در این باره تحقیق می کنیم.

وی افزود: مقامات آمریکایی این موضوع را با شرکت نفت دولتی ونزوئلا و کابینه این کشور بررسی می کنند زیرا ما می خواهیم مشخص شود آیا تحریم ها نادیده گرفته شده اند یا نه.

البته معاون وزیر امور خارجه آمریکا به این موضوع اشاره نکرد که اگر ثابت شود ونزوئلا تحریم های یکجانبه آمریکا را در رعایت نکرده واشنگتن چه واکنشی خواهد داشت.

براساس متن تحریم بنزین ایران، آمریکا طرف هایی را که به ایران بنزین صادر کنند، از بازار نفت و انرژی خود محروم می کند. پیش از این نیز  شرکت های نفت آسیایی و اروپایی صادرات بنزین به ایران را متوقف کرده بودند.

ایران و ونزوئلا در سال های اخیر روابط دوجانبه را به میزان زیادی گسترش داده اند. ونزوئلا پیش از این در مقاطعی اعلام کرده بود که به دلیل مشکلات پالایشگاه های داخلی، مجبور به واردات محموله های بنزین نیز شده است.

منابع بازرگانی ماه گذشته اعلام کردند شرکت نفت دولتی ونزوئلا قصد دارد دو محموله بنزین را به ایران صادر کند. براساس این خبر، ایران این دو محموله را در فوریه جاری دریافت خواهد کرد.

ونزوئلا پیش از این با نادیده گرفتن تحریم آمریکا، صادرات بنزین به ایران را تا ماه اکتبر گذشته ادامه می داد تا اینکه وزیر انرژی ونزوئلا گفت: تهران نیازی به واردات بنزین ندارد. ایران قبل از این گفته بود با افزایش ظرفیت داخلی تولید بنزین، از واردات این ماده بی نیاز شده است.

ایران به عنوان پنجمین کشور بزرگ صادر کننده نفت جهان بخش زیادی از فرآورده های نفتی مورد نیاز خود را از طریق واردات تامین می کند.

ایران قبل از تحریم بنزین توسط آمریکا، رقمی بین 10 تا 12 محموله بنزین را در ماه وارد می کرد...../تحلیل:عصرایران


ویدیو : آمریکا: درباره صادرات بنزین ونزوئلا به ایران تحقیق می کنیم