آمریکا: توافق قابل قبول با ایران امکانپذیر است : سخنگوی وزارت خارجه آمریکا ...


سخنگوی وزارت خارجه آمریکا اعلام کرد که رسیدن به توافق قابل قبول تا مهلت ۲۴ نوامبر هنوز امکانپذیر است و گفت که هیچ‌کس خواستار از هم پاشیدن شدن مذاکرات نیست. خبرگزاری فارس: در حالیکه دیپلمات‌های گروه ۱+۵ از احتمال تمدید مهلت مذاکرات هسته‌ای برای رسیدن به راه‌حل جامع هسته ای سخن به میان آورده‌اند، «جن ساکی» سخنگوی وزارت خارجه آمریکا اعلام کرد که رسیدن به توافق قابل قبول تا مهلت ۲۴ نوامبر هنوز امکانپذیر است.

وی تصریح کرد: یک توافق قابل قبول در دسترس است، مسئله این است که آیا ما به زمان بیشتر نیاز داریم و این چیزی است که ما قرار است ساعات پایانی مذاکرات را صرف آن کنیم. هیچ کس خواستار از هم پاشیده شدن مذاکرات نیست. همه می‌خواهند به نقطه‌ای برسند که دو طرف بتوانند آن را بپذیرند.

اظهارات سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در حالی مطرح شده است که خبرگزاری رویترز به نقل از مقامات نزدیک به مذاکرات از تمدید مذاکرات هسته‌ای تا ۱۵ دسامبر خبر داده‌اند و یکی از منابع نزدیک به مذاکرات گفته است که بعید است کاهش تحریم‌های جدید داشته باشیم.

وزرای خارجه گروه ۱+۵ (آمریکا، انگلیس، فرانسه، روسیه، چین بعلاوه آلمان) به ریاست «کاترین اشتون» هم‌اکنون در وین در حال مذاکره هستند و «محمد جواد ظریف» وزیر خارجه ایران نیز در این مذاکرات حضور دارد.


ویدیو : آمریکا: توافق قابل قبول با ایران امکانپذیر است