آمریکا: اسد نمی‌تواند در آینده سوریه باشد : سخنگوی وزارت خارجه آمریکا، در نشست ...


سخنگوی وزارت خارجه آمریکا، در نشست خبری روز سه‌شنبه بار دیگر تأکید کرد رئیس‌جمهور قانونی سوریه نمی‌تواند بخشی از آینده این کشور باشد. خبرگزاری فارس: سخنگوی وزارت خارجه آمریکا، در نشست خبری روز سه‌شنبه بار دیگر تأکید کرد رئیس‌جمهور قانونی سوریه نمی‌تواند بخشی از آینده این کشور باشد.

«ایزابت ترودئو»، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در نشست خبری روزانه روز سه‌شنبه درباره سوریه اظهار نظر کرد.

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا بار دیگر ادعای واشنگتن، مبنی بر اینکه بشار اسد، رئیس‌جمهوری سوریه، مشروعیت حکومت بر کشورش را ندارد را تکرار کرد.

«ترودئو» تصریح کرد که «بشار اسد» نمی‌تواند بخشی از دولت آینده سوریه باشد، اما گفت اینکه او قرار است به «کجا برود»، چه زمانی و چگونه، موضوعاتی هستند که هنوز درباره آنها رایزنی‌ها در جریان است.

شورای امنیت سازمان ملل متحد روز جمعه قطعنامه ای تصویب کرد که بر اساس آن قرار است با تلاش تمامی کشورهای جهان، بحران سوریه طی 5 سال آینده پایان یابد.

بر اساس قطعنامه سازمان ملل، دولت انتقالی باید کاملا سوری باشد. در این  قطعنامه آمده است: «مردم سوریه درباره آینده کشورشان تصمیم‌گیری خواهند کرد.»

سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه روز جمعه گفت این قطعنامه پاسخ شفافی است به افرادی که قصد داشتند در هر زمینه‌ای حتی درباره آینده بشار اسد نظر خود را به مردم سوریه تحمیل نمایند.  

تصویب این قطعنامه بعد از نشست  وزیران خارجۀ بیست کشور دنیا دربارۀ بحران سوریه در هتل «پالاس» در منطقۀ «منهتن» در نیویورکِ امریکا صورت گرفت.

پیش از این، دو دوره نشست دیگر با موضوع سوریه در وینِ اتریش برگزار شده بود که به مذاکرات وین یک و دو موسوم است.

در نشست وین، مهلت اول ژانویه 2016 برای آغاز مذاکرات میان دولت سوریه و گروه‌های مخالف مشخص شده بود.


ویدیو : آمریکا: اسد نمی‌تواند در آینده سوریه باشد