آمار جالب اخراج مربیان در لیگ انگلیس : سرمربی منچسترسیتی با اینکه آمار بدتری ...


سرمربی منچسترسیتی با اینکه آمار بدتری نسبت به سایر مربیان اخراج شده به جا گذاشته اما هنوز روی نیمکت این تیم می‌نشیند. خبرگزاری ایسنا: آماری که مانوئل پیگرینی در این فصل از خود در باشگاه منچسترسیتی به جا گذاشته بسیار بدتر از مربیان دیگری است که با وجود کسب نتیجه‌های بهتر، از باشگاه‌هایشان در لیگ برتر انگلیس اخراج شده‌اند.

پس از آنکه منچسترسیتی در این هفته از رقابت‌های لیگ جزیره با نتیجه چهار بر دو در داربی شهر منچستر مقابل یونایتد شکست خورد، فشارها روی این مربی شیلیایی بیشتر از گذشته شد. شکست مقابل منچستریونایتد، ششمین باخت این تیم در هشت دیدار اخیر بود.

آماری که پیگرینی در 15 دیدار اخیر از خود به جا گذاشته است، تنها چهار پیروزی در آن دیده می‌شود. این در حالی است که دیوید مویس، سرمربی فصل گذشته منچستریونایتد موفق به کسب 6 پیروزی در 15 مسابقه شده بود. زمانی که آندره ویاس بواس سرمربی چلسی بود، در 16 دیدار پنج پیروزی کسب کرد و کنی دالگلیش هم در 12 دیدار، چهار پیروزی برای لیورپول به دست آورده بود.

پیگرینی که خود جانشین روبرتو مانچینی در منچسترسیتی شده است حتی آمار بدتری نسبت به این مربی ایتالیایی از خود به جای گذاشته است. مانچینی در 14 دیداری آخری که هدایت سیتی را به دست داشت موفق به کسب 10 پیروزی شده بود! مارک هیوز، دیگر سرمربی منچسترسیتی هم در سال 2009 پس از قبول تنها یک شکست در 15 دیدار پایانی، از مربیگری این تیم کنار گذاشته شد.

باشگاه‌های انگلیسی که از سال 2000 به لیگ قهرمانان اروپا رسیدند، 23 بار مربیانشان را اخراج کرده‌اند که تنها یکی از آنها در یک برهه زمانی کوتاه، 6 شکست در کارنامه‌اش دیده می‌شد. سران لیدزیونایتد در سال 2003، پیتر رید را به خاطر پذیرش 6 شکست پیاپی اخراج کردند. این تیم در پایان همان سال به دسته پایین‌تر سقوط کرد.


ویدیو : آمار جالب اخراج مربیان در لیگ انگلیس