آقا رضا عکاسباشی به گالری هما رفت :     مجموعه قرن نوزدهمی عكاسباشی عهد ناصری ...



 

کیا گالری , گالری عکس , گالری

 

مجموعه قرن نوزدهمی عكاسباشی عهد ناصری برای اولین بار در گالری هما به نمایش درآمد.۳۰ نسخه اصل از آثار عکاسباشی عهد ناصری در گالری هما به نمایش درآمد.

 

به گزارش روابط عمومی گالری هما، دكتر محمد ستاری (پژوهش گر) برجسته عکس درباره این آثار كه در گالری هما به نمایش درمی آید، می نویسد : دید و نگرش ساده و بی پیرایه آقا رضا نسبت به سوژه هایش آثار او را با دیگر عکاسان پس از او در ایران دوره ناصری متمایز و شاخص می کند.

در سال ۱۲۸۰ قمری اولین لقب عکاسباشی را ناصرالدین شاه به آقارضا فرزند آقا اسماعیل جدید الاسلام اعطا نمود. او که عکاس مخصوص دربار ناصری بود ، تصاویر برجسته ای از رجال ، طبقات ممتاز و اتمسفر اشرافی و دیوانی اواسط قاجاریه را ثبت نمود .

آرمان استپانیان درباره این مجموعه می گوید : در میان این عکس ها چند نمونه کم نظیر و دیده نشده از عکس های قاجاری وجود دارد که ظل السلطان در جوانی ، ناصرالدین میرزا در عهد ولیعهدی و تصاویری از گارد کاخ گلستان و روحانیون خراسان و قوچان از آن جمله اند.

هنگامه معمری مدیر گالری هما درباره این عکس ها می گوید : این که بیننده این آلبوم یکصد و پنجاه ساله ، امکان دیدن هر تصویر به همراه شرح نویسی شخصی عکاس را پیدا می کند هم صحت عکس را اثبات می کند و هم تجربه کم نظیری را پیش روی او قرار خواهد داد .

نمایش این آثار از تاریخ ۱۳ اسفند آغاز و تا تاریخ ۲۴ اسفند ۱۳۸۹ ادامه دارد.... / خبرگزارى ایلنا


ویدیو : آقا رضا عکاسباشی به گالری هما رفت