آقای فردوسی‌پور! عینكی را بر چشم نهاده‌اید كه فقط زشتی‌ها را می‌بیند :       باشگاه ...



 


فردوسی , عادل فردوسی پور , شاهنامه فردوسی

 

 

باشگاه فولاد مباركه سپاهان اصفهان در واكنش به برنامه 90 اقدام به انتشار بیانیه‌ای كرد. روابط عمومی باشگاه فولاد مباركه سپاهان در بیانیه‌ای ضمن بر شمردن برخی انتقادات خود به برنامه نود، از اصحاب رسانه اصفهان بابت اتفاقاتی كه در نشست خبری دیدار فولاد مباركه سپاهان و شهرداری تبریز رخ داد، عذرخواهی كرد.


در این بیانیه آمده است: این باشگاه بر خود لازم می‌داند بابت عدم توجیه و هماهنگی‌های لازم مسئولان اتاق كنفرانس ورزشگاه در سازماندهی لازم و مناسب سالن كه در نهایت منجر به عدم حضور آقای قلعه نویی، سرمربی تیم فوتبال فولاد مباركه سپاهان در نشست خبری شد، از تمام اصحاب رسانه استان كه در این نشست حاضر شده بودند، عذرخواهی كند و به این بزرگواران اطمینان دهد تا با در نظر گرفتن تمهیدات لازم، نشست‌های خبری آتی همانند گذشته با حضور سرمربی تیم و خبرنگاران صادق و ارزنده رسانه‌ها به خوبی برگزار خواهد شود. بر این نكته نیز تاكید می‌كنیم كه مدیریت و روابط عمومی باشگاه جایگاه خبرنگاران صادق و زحمت‌كش اصفهان و حاضر در سالن كنفرانس را از وابستگان به برنامه نود كه به عملكرد تخریبی آن برنامه معترضیم، كاملا جدا می‌دانند. همانگونه كه پیشتر نیز اعلام كرده‌ایم، بخش قابل توجهی از افتخاراتمان را مدیون اصحاب عزیز رسانه‌ها به ویژه بزرگواران رسانه‌های اصفهان هستیم.


در ادامه این بیانیه آمده است: لازم می‌دانیم برخی موارد انتقادیمان به برنامه نود را به اطلاع همگان برسانیم. مادامی كه این برنامه بر تاكید و اصرار افراطی خود بر روی حواشی منفی ادامه دهد، همچنان به تعلیق همكاری‌هایمان با خبرنگاران و دست اندركاران محترم این برنامه ادامه خواهیم داد. فراموش نمی‌كنیم برنامه نود و تهیه كننده محترم آن كه تا به حال به خوبی نشان داده‌اند همیشه با چشم بستن روی زیبایی‌های فوتبال تاكیدی مفرط بر پخش و پردازش موارد منفی در فوتبال دارد و در بیشتر اوقات با عینك دودی به همه اتفاقات می‌نگرد، در برنامه‌ای كه سرمربی تیم قهرمان را دعوت كرده بود، بی‌آنكه از سیر قهرمانی سپاهان و همه فراز و نشیب‌های این واقعه سخن گوید، با فلاش‌بك به اتفاقات دو سه سال قبل از همه چیز سخن گفت جز رویداد شیرین قهرمانی سپاهان كه البته به عادل فردوسی پور حق می‌دهیم این رویداد برای وی هیچگونه شیرینی نداشته باشد.

در ادامه عنوان شده است: آشتی دو اسطوره فوتبال ایران محمد مایلی كهن و امیر قلعه نویی در ورزشگاه فولاد شهر كه همگان به احترام این دو بزرگوار ایستادند و برای این رخداد شیرین شادمانی كردند، به تعریف برنامه نود تصنعی و الكی است. آقای مایلی كهن این آشتی را قلبی می‌داند، اما باز هم مجری نود اصرار بر انكار این آشتی دارد. بهترین تصاویر از آشتی این دو بزرگمرد ثبت و ضبط شده؛ اما همچنان عادل دوست دارد تا در حضور سرمربی سپاهان، سخنان قلعه نویی و مایلی كهن علیه یكدیگر و مربوط به گذشته را در این برنامه دوباره پخش و تداعی كند.

در بخش دیگر بیانیه باشگاه سپاهان آمده است: گذر از بسیاری از صحنه‌های مشكوك داوری علیه سپاهان با پیشدستی‌های مجری برنامه با استدلالاتی همچون عدم داشتن تصاویر مناسب از این صحنه و تبدیل مجری برنامه در برخی اوقات به یك كارشناس داوری و باز هم اصرار فردوسی پور بر سود و بهره سپاهان از اشتباهات داوری با استناد به دو یا سه مسابقه از تمام سی و چهار رقابت سپاهان در لیگ نهم. در آخرین برنامه نود نیز مجددا صحنه گل سالم سپاهان در دیدار با شهرداری تبریز كه از سوی داور آفساید اعلام شد، حذف و به بینندگان نشان داده نشد.


در ادامه عنوان شده است: یك شعار منفی هواداران در چند لحظه بسیار مورد توجه قرار می‌گیرد؛ اما اقدام زیبای هواداران سپاهان در تشویق بازیكنان سابق كه همراه تیم رقیب به ورزشگاه فولاد شهر می‌آیند، تقدیر باشگاه از بزرگان و پیشكسوتان فوتبال ایران، برنامه‌های فرهنگی هنری كه از طریق تریبون و اسكوبورد ورزشگاه قبل از هر مسابقه به اجرا در می‌آید و بسیاری از برنامه‌های دیگر از دیدگاه نود مساله مهمی نیست و نیازی به توجه ندارد. بزرگنمایی روی صحنه‌های چند ثانیه‌ای عصبانیت سرمربی و تكرار آن در برنامه هفته بعدی در حالی كه می‌شد از این رخداد گذر كرد و با شخصیت افرادی كه در اوج عصبانیت بوده‌اند بازی نكرد.


در بخش پایانی این بیانیه عنوان شده است: شما و برنامه نود قرار بود یار و پشتیبان فوتبال ایران باشید؛ اما با تكیه یك سویه در تخریب شخصیت افراد فقط و فقط عینكی را بر چشم نهاده‌اید كه زشتی‌ها را می‌بیند تا روی آنان بنشینید و فریاد سر دهید. چرا برخی اوقات سعی نمی‌كنید مانند زنبور عسل روی شیرینی‌ها، پاكی‌ها و خوبی‌ها مستقر شوید. اگر نگران بیننده‌ها و آمار بیننده‌های خود هستید، به این نكته توجه كنید كه این خاصیت عبور از خط‌وط قرمز و توجه به زشتی‌هاست كه مخاطبان برای دیدن و مشاهده اینگونه برنامه تحریك شوند و متاسفانه باید اعلام كنیم كه بیننده‌های شبكه‌های (...) و (...) هم كم نیستند. افتخار و تكیه به داشتن مخاطب با پردازش‌های صرفا منفی هنر جذب مخاطب نیست. كاش می‌توانستید با ایجاد تعادل و منطق به دور از پرده دری‌ها، در نهی از بدی‌ها و ترویج زیبایی‌ها همچنان مخاطبان میلیونی و زیادی داشته باشید. این كار دور از دسترس نیست و از شخصیت‌های توانمند این برنامه بر می‌آید. فقط كافی است تا كمی عینك دودی همیشگی را از چشمانتان بردارید و با دوری از كاشتن بذرهای كینه از ابزارهای بهتری برای رشد و مخاطب پروری این برنامه‌ كه با ارتزاق از بودجه صدا و سیمای دولتی ایران به مخاطبان تزریق می‌شود استفاده كنید. ذكر این مهم را هم ضروری می‌دانیم كه با توجه به اعتراضات گستره هواداران سپاهان به برنامه نود و شدت گرفتن روند تخریبی و جانبدارانه و غیر عادلانه این برنامه كلیه بازیكنان و كادر فنی تیم فوتبال فولاد مباركه سپاهان از این تاریخ تا اطلاع ثانوی هیچ گونه گفت‌وگو و همكاری را با خبرنگاران این برنامه نخواهند داشت.../فارس


ویدیو : آقای فردوسی‌پور! عینكی را بر چشم نهاده‌اید كه فقط زشتی‌ها را می‌بیند