آغاز مناقصات نفتی ایران از اول 2016/ نشست اضطراری اوپک بی‌فایده است : معاون ...



اوپک، برجام نفتی برای ایران , ایران در المپیک 2016 , المپیک 2016 ایران

معاون وزیر نفت در امور بین‌الملل پیش‌بینی کرد با لغو تحریم‌ها علیه ایران، در هفته اول ژانویه مناقصه‌های نفتی آغاز شود و همچنین درباره برگزاری نشست اضطراری اوپک برای تاثیرگذاری بر بازار نفت ابراز ناامیدی کرد.

امیرحسین زمانی‌نیا در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا با تاکید بر اینکه برای برنامه‌ریزی جهت تنظیم قیمت‌ها از سوی اوپک باید همه اعضا متفق‌القول باشند، گفت: برخی برنامه‌ها این است که در سه ماه آخر سال 2016 با نزدیک شدن عرضه به تقاضا قیمت نفت نیز بهتر می‌شود.

معاون امور بازرگانی و بین‌الملل وزارت نفت درباره برگزاری نشست اضطراری اوپک با تاکید بر اینکه اگر برگزاری چنین نشستی فایده داشته باشد صورت می‌گیرد، اظهار کرد: برداشت من این است که نشست اضطراری اثر چندانی نخواهد داشت اما ونزوئلا، الجزایر و عراق خیلی به دنبال آن هستند اما واقع‌بینی اقتضا می‌کند که برگزاری اجلاس اضطراری در شرایط فعلی آثار مثبتی در بر ندارد.

وی در ادامه با اشاره به اینکه اوپک هیچ تصمیم جدیدی برای سقف تولید نفت اعضا نگرفته است، افزود: اگر قرار باشد برنامه‌ای برای قیمت نفت در اوپک تصویب شود باید همه متفق‌القول تصمیم بگیرند. وزارت نفت تنها می‌تواند با دیگران برای قیمت عادلانه مشورت کند.

زمانی‌نیا خاطرنشان کرد: البته خیلی از برنامه‌ها نیز این است که در سه ماهه آخر سال 2016 عرضه و تقاضا به هم نزدیک شده و قیمت‌ها بهتر می‌شود.

معاون امور بازرگانی و بین‌الملل وزارت نفت همچنین با تاکید بر اینکه مذاکرات با شرکت‌های نفتی بلافاصله پس از برجام شروع شده بود، عنوان کرد: نشست IPC در حین مذاکرات برگزار شد و انتظار می‌رود در اواخر دسامبر یا هفته اول ژانویه توافقات هسته‌ای ایران عملی شده و در هفته اول ژانویه مناقصه‌ها شروع شود.

 

 اخبار  اقتصادی  -  ایسنا 


ویدیو : آغاز مناقصات نفتی ایران از اول 2016/ نشست اضطراری اوپک بی‌فایده است