آغاز ثبت نام پذیرش بدون آزمون دانشجویان ممتاز كارشناسی در كارشناسی ارشد :



پذیرش دانشجوی کارشناسی ارشد بدون آزمون , پذیرش بدون کنکور کارشناسی ارشد 95 96 , کارشناسی ارشد بدون آزمون

آغاز ثبت نام پذیرش بدون آزمون دانشجویان ممتاز كارشناسی در كارشناسی ارشد

ثبت نام پذیرش بدون آزمون دانشجویان ممتاز و رتبه اول كارشناسی در مقطع كارشناسی ارشد سال تحصیلی ۹۳-۹۲ كه مطابق آیین نامه های مربوطه، مشمول ورود به مقطع كارشناسی هستند از طریق سایت سازمان سنجش آغاز شده و تا هشتم تیرماه ۹۲ ادامه خواهد داشت.

مشاور عالی سازمان سنجش آموزش كشور روز سه شنبه با اعلام این مطلب به خبرنگار فرهنگی ایرنا گفت: داوطلبان پذیرش بدون آزمون دانشجویان ممتاز و رتبه اول كارشناسی در مقطع كارشناسی ارشد سال تحصیلی ۹۳-۹۲ كه مشمول آیین‌نامه شماره ۲۲۳۵۴ تاریخ دوم خردادماه ۹۱ برای ورود به مقطع كارشناسی ارشد هستند و موفق به اخذ پذیرش از هیچ دانشگاهی نشده‌اند، می توانند تا هشتم تیرماه ۱۳۹۲ برای ثبت نام به سایت اینترنتی سازمان سنجش به نشانیwww.sanjesh.org مراجعه كنند.

وی خاطرنشان كرد: دانشجویان واجد شرایط این آیین نامه ضرورت دارد فرم تقاضانامه ورود به مقطع كارشناسی ارشد را كه در سایت سازمان سنجش قابل مشاهده بوده و در اختیار دانشگاهها نیز قرار داده شده است با تایید و مهر دانشگاه فارغ‌التحصیلی پس از اسكن، در سایت سازمان بارگذاری و مراحل ثبت‌نام را به انجام برسانند.

به گفته توكلی، جایابی توسط سازمان سنجش صرفا برای دانشگاه‌ها و موسساتی صورت می‌گیرد كه مستقیماً اقدام به پذیرش دانشجو براساس آیین نامه مذكور نكرده اند بنابراین متقاضیانی كه در سایت سازمان سنجش ثبت‌نام كنند، براساس ظرفیت‌های موجود گزینش خواهند شد و لزوماً تمام متقاضیان ثبت‌نام شده جایابی نخواهند شد.

وی به متقاضیان پذیرش بدون آزمون مقطع كارشناسی ارشد توصیه كرد به دلیل محدودیت ظرفیت موجود دانشگاهها، انتخابهای خود را افزایش دهند.

سخنگوی سازمان سنجش هشدار داد از شروع ثبت‌نام تا هر زمان (حتی زمان فارغ‌التحصیلی) چنانچه مشخص شود متقاضی براساس آیین نامه مذكور و مصوبات وزارت علوم، تحقیقات و فناوری واجد شرایط ادامه تحصیل در مقطع كارشناسی ارشد بدون آزمون نبوده است، قبولی وی لغو خواهد شد.

وی تاكید كرد: در صورت وجود هرگونه مغایرت بین اطلاعات درج شده در تقاضانامه اسكن شده متقاضیان و اطلاعات وارد شده برای ثبت‌ نام در سایت سازمان سنجش و یا مغایرت آن با اصل تقاضانامه برای ارائه به دانشگاه معرفی شده، داوطلب از فرآیند جایابی توسط سازمان حذف خواهد شد.

توكلی یادآور شد: متقاضیانی كه از سوی دانشگاه‌ها اقدام به پذیرش كرده اند و اسامی آنها از طرف دانشگاه به این سازمان اعلام شده است نیز از فرآیند جایابی توسط سازمان حذف خواهند شد.

وی اظهار داشت: ثبت نام داوطلبان زمانی تكمیل می شود كه در مراحل ثبت نام، شماره پرونده ۷ رقمی كه در ابتدای خرید كارت اعتباری به داوطلب داده می شود و همچنین كد پیگیری ۱۶ رقمی توسط سیستم به وی ارائه شود.

داوطلبان درصورت مواجهه با هرگونه مشكل در روند ثبت نام می توانند همه روزه به جز روزهای تعطیل از ساعت هشت و نیم تا ۱۲ و نیم صبح و ۱۳ و نیم تا ۱۵ بعدازظهر به شماره تلفن های ۰۲۶-۳۶۲۷۰۰۵۷ و ۰۲۶-۳۶۲۷۰۰۶۱ تماس بگیرند./ایرنا

 

 

 


ویدیو : آغاز ثبت نام پذیرش بدون آزمون دانشجویان ممتاز كارشناسی در كارشناسی ارشد