آشپزخانه مجلل و مدرن با رنگ سیاه : فضای آشپزخانه می‌تواند گاهی رنگی غیر از ...


فضای آشپزخانه می‌تواند گاهی رنگی غیر از رنگ‌های ساده و معمولی همیشگی داشته باشد؛ رنگی كه در تصور خیلی‌ها هم نمی‌گنجد؛ سیاه مجله منزل - لیدا هادی: «مجلل، باشكوه و مدرن» اگر تصویری از یك آشپزخانه با كابینت‌های سیاه را جلوی یك طراح دكوراسیون داخلی بگذارید به‌طور حتم این كلمات را از زبان او می‌شنوید. پدیده‌ای تازه در طراحی فضای آشپزخانه كه رنگی عجیب و غیرعادی به ظاهر مطبخ خانه می‌بخشد. از باز شدن پای رنگ سیاه به آشپزخانه‌ها زمان زیادی نمی‌گذرد و هنوز خیلی‌ها به عادت قدیمی‌ها از داشتن فضایی تیره در محل پخت و پزشان دل خوشی ندارند اما واقعیت این است كه سیاهی در آشپزخانه می‌تواند نهایت زیبایی را به همراه داشته باشد؛ نمادی از تجمل، شكوه و مدرنیته!

آشپزخانه مدرن , طراحی کابینت آشپزخانه مدرن , لوازم آشپزخانه مدرن

 خیلی‌ها از رنگ سیاه برای كابینت‌های آشپزخانه استقبال نمی‌كنند فقط به این دلیل كه آشپزخانه‌شان فضای محدود و كوچكی دارد و بنا به توصیه‌هایی كه گرفته‌اند بر این باورند كه رنگ سیاه یكدست در آشپزخانه فضای آنها را كوچك‌تر از قبل نشان می‌دهد. درست است كه رنگ تیره فضا را كوچك نشان می‌دهد اما هر مشكلی راهی دارد؛ مثلا درباره رنگ كابینت‌های سیاه می‌توان با تركیب سفید مشكل را حل كرد. تركیب آشپزخانه سیاه و سفید هم ظاهر كلاسیكی به خانه می‌دهد و هم دیگر مشكل كوچك نشان دادن فضا را حل می‌كند.

طراحی آشپزخانه مدرن , کابینت آشپزخانه مدرن , کابینت مدرن آشپزخانه

 اگر به یك كابینت‌ساز بگویید برای آشپزخانه‌تان رنگ سیاه می‌خواهید، آن وقت تازه می‌فهمید كه آن‌قدرها هم انتخاب راحتی ندارید. برای اینكه شما فقط رنگ اصلی را انتخاب كرده‌اید اما متخصص این كار برای شما انواع و اقسام جنس چوب سیاه با روكش‌های براق و ورنی یا تیره و مات  را رو می‌كند. اینجا انتخاب با شماست كه سراغ‌های گلاس بروید یا به دنبال مات باشید. اگر آشپزخانه‌تان زیاد بزرگ نیست و نور خوب هم ندارید، بهتر است سراغ رنگ تیره و مات نباشید. سیاه مات سطح‌ها را خشك و یكنواخت می‌كند؛ براق‌ها هم نور را بازتاب می‌دهند و برای آشپزخانه‌های كم‌نور مناسب هستند. فقط مشكل‌شان این است كه هر ذره گرد و خاكی را هم نمایش می‌دهند چه برسد به اثر چربی و. . . ؛ پس قبل از اینكه سراغ سیاهی بروید به غلظتش فكر كنید.



عجیب‌ترین نوع سیاهی در آشپزخانه می‌تواند زمانی اتفاق بیفتد كه نه فقط كابینت‌های آشپزخانه به رنگ مشكی باشند كه حتی كاشی‌ها و سرامیك‌ها به كار رفته در گوشه و كنار مطبخ هم سیاه و تیره باشند. به عقیده طراحان این كامل‌ترین نوع طراحی تیره در آشپزخانه است كه البته ممكن است به‌شدت خسته‌كننده به نظر برسد؛ پس اول روحیه خودتان را بشناسید و بعد سراغش بروید.

آشپزخانه های مدرن با دیزاین های خاص , دکوراسیون آشپزخانه مدرن , طراحی مدرن آشپزخانه



این روزها برای تنوع بخشیدن به آشپزخانه‌های سیاه‌رنگ دو كار انجام می‌دهند یا به انتخاب صاحبخانه كابینت‌های سیاه را با نمونه‌های مشابه رنگی تركیب می‌كنند یا از كابینت‌های های‌گلاس طرحدار جدید کمک می‌گیرند؛ كابینت‌هایی كه با طرح‌های خاص و تم رنگ سیاه و سفید تهیه شده‌اند و می‌توانند فضای خشك و تیره آشپزخانه سیاه را مدرن و خاص جلوه دهند. این طرح‌ها به صورت پترن‌های گلدار یا خط‌دار تهیه می‌شوند.

 تصاویر دیزاین آشپزخانه مدرن و شیک , جدیدترین دکوراسیون آشپزخانه های مدرن , آشپزخانه فوق مدرن



سیاه رنگ مدرن امروزی است اما نباید در استفاده از آن از نكته‌ای مهم غافل شد. تیره بودن كابینت‌های آشپزخانه به رنگ سیاه همان‌قدر كه جذاب است می‌تواند خیلی زود خسته‌كننده هم شود. این اتفاق تقریبا درباره همه رنگ‌های غیر معمول در رابطه با آشپزخانه می‌افتد. برای اینكه دیر یا زود گرفتار این حس دلزدگی خاص نشوید می‌توانید از تركیب رنگ‌ها با سیاه استفاده كنید.

چیدانه آشپزخانه مدرن , دکوراسیون آشپزخانه مدرن سری 3 , دکوراسیون مدرن آشپزخانه سری 1



در نظر طراحان داخلی استفاده از رنگ سیاه در آشپزخانه یعنی نهایت درخشندگی و تجمل. آنها زمانی دست به رنگ سیاه می‌برند كه بدانند نتیجه كار ابهت و جلای خاص خودش را دارد. با این اوصاف سیاه كردن آشپزخانه كمی از باقی رنگ‌ها هزینه بیشتری دارد چراكه وقتی آشپزخانه‌تان را به رنگ مشكی درمی‌آورید باید باقی اجزا را هم در حد و اندازه تجمل آن انتخاب كنید. هیچ چیزی بدتر از این نیست كه كابینت‌ها را با طرحی امروزی و به رنگ سیاه به كار ببرید اما به جنس كانترها یا حتی كفپوش‌ها دقت نداشته باشید؛ پس اگر آشپزخانه‌ای سیاه می‌خواهید باید بهترین جنس كانتر، كفپوش، سرامیك و كاشی و حتی لوازم منزل را هم داشته باشید؛ این یك قانون است!

دکوراسیون و کابینت های مدرن آشپزخانه , دکوراسیون مدرن آشپزخانه 1  , عکس کابینت آشپزخانه مدرن



وقتی برای كابینت‌های آشپزخانه رنگ سیاه را انتخاب می‌كنید، آن وقت دیگر نباید توقع داشته باشید كه بتوانید هرطور كه می‌خواهید در نورپردازی محیط دست داشته باشید. در آشپزخانه‌هایی با تم سیاه انتخاب لوستر محدود است. لوسترهای كلاسیك می‌توانند از جنس كریستال باشند به شرطی كه طراحی كابینت‌ها هم كلاسیك انتخاب شده باشد. در آشپزخانه‌هایی با طراحی مدرن لوسترها بیشتر می‌توانند از جنس فلزات سیاه مانند فرفورژه باشند یا پلاستیك‌های سخت مشكی. نهایت رنگی هم که برای لوستر می‌توان به كار برد سفید است؛ پس زیاد سراغ انتخاب‌های خاص نروید چون در این یك مورد دست‌تان بسته است.

آشپزخانه مدرن ng]i djh , مدل های جذاب کابینت آشپزخانه مدرن , دکوراسیون آشپزخانه های مدرن



اگر پنجره‌های‌تان كوچك است یا نورگیر خوبی ندارید، می‌توانید از رنگ سفید در تركیب وسایل آشپزخانه مانند كانتر، صندلی یا كفپوش‌ها استفاده كنید. گاهی حتی قرار دادن وسایل برقی سفیدرنگ روی كانتر آشپزخانه هم می‌تواند كمبود نور را جبران كند. این روزها طراحان داخلی به عمد برای آشپزخانه‌های كوچك كابینت‌های سیاه با نورپردازی خاص انتخاب می‌كنند و در عوض روی كانتر و كف آشپزخانه را از سنگ روشن و براق می‌پوشانند. به این ترتیب هم سیاهی كابینت‌ها به‌روز و مدرن است و هم نمای كف زیبایی خودش را دارد.

آشپزخانه به سبک مدرن کابینت بامک , آشپزخانه به سبک مدرن کابینت بانک , دکوراسیون شگفت‌انگیز این آشپزخانه مدرن



كابینت‌های سیاه رنگ مناسب آشپزخانه‌هایی است كه از نور طبیعی خوبی برخوردار باشند؛ حتی نور مصنوعی زیاد هم نمی‌تواند رنگ سیاه كابینت‌ها را آن‌طور كه باید جلوه دهد.

دیزاین آشپزخانه مدرن , آشپزخانه شیک و مدرن , دکوراسیون آشپزخانه های مدرن با ایده آکواریوم
پس اگر آشپزخانه‌تان نورگیر خوبی دارد، می‌توانید با خیال راحت سراغ كابینت‌های تیره بروید و اصلا هم به فكر پرده نباشید. هرقدر تلالو نور در آشپزخانه بیشتر باشد، نمای كابینت‌ها زیباتر به چشم می‌آید. كابینت‌های سیاه در آشپزخانه‌هایی با سقف بلند و سفید نمای بهتری خواهد داشت.

دکوراسیون آشپزخانه جذاب و مدرن 1  , کابینت های مدرن آشپزخانه , تجهیزات آشپزخانه صنعتی


ویدیو : آشپزخانه مجلل و مدرن با رنگ سیاه