آسم شغلی این مشاغل را تهدید می کند : افرادی که با مواد شیمیایی سر و کار دارند ...


افرادی که با مواد شیمیایی سر و کار دارند باید حتما از ماسک های فیلتر دار استفاده کنند و سالانه دوبار تست تنفس انجام دهند.  خبرگزاری ایسنا: یک فوق تخصص آسم و آلرژی با اشاره به اینکه کارفرمایان کارخانجات موظفند سالی دوبار سلامت کارگران خود را از لحاظ بروز آسم شغلی را بررسی کنند گفت: افرادی که با مواد شیمیایی سر و کار دارند باید حتما از ماسک های فیلتر دار استفاده کنند و سالانه دوبار تست تنفس انجام دهند.

دکتر مریم محلوجی راد اظهار داشت: آسم شغلی شامل ایجاد علائم ریوی بدنبال استنشاق گازها، آلاینده ها و نیز تمامی مواد صنعتی موجود در محیط کار است بدین ترتیب که فرد قبل از کار هیچ مشکلی نداشته ولی ناگهان در محیط کار دچار حمله آسم می شود.

این فوق تخصص آسم و آلرژی افزود: کارگرانی که با مواد شیمیایی( ایزوسیانات ها) از جمله کارخانجات تولید چسب و کفپوش، تهیه دستکش لاتکس، دانه های غلات مانند گندم و سویا و کارگاه های عروسک سازی سر و کار دارند عمدتا به آسم شغلی مبتلا می شوند.

دکتر محلوجی راد با بیان اینکه کارفرمایان کارخانجات موظف هستند سالی دوبار سلامت کارگران خود را از لحاظ بروز آسم شغلی را بررسی کنند گفت: علائم آسم شغلی همانند آسم از جمله خس خس سینه، کوتاهی تنفس، احساس تنگی در قفسه سینه، عدم تحمل ورزش، فعالیتها و سرفه است.

وی قطع تماس با هرگونه مواد آلرژن و محیط کار را بهترین راه درمان آسم شغلی دانست و افزود: درمان دارویی آسم شغلی همانند آسم استفاده از اسپری و داروی خوراکی است.

این فوق تخصص آسم و آلرژی در پایان خاطر نشان کرد: برای پیشگیری از آسم شغلی باید حتما از ماسک های فیلتردار استفاده کنند و سالانه دوبار تست تنفس انجام دهند. 


ویدیو : آسم شغلی این مشاغل را تهدید می کند