آزمایش اولین گلایدر جهان در تونل باد : محققان آلمانی اولین گلایدر جهان را برای ...


محققان آلمانی اولین گلایدر جهان را برای آزمایش به تونل مدرن باد برده‌اند تا از نحوه کار و پرواز آن سر دربیاورند. گروهی از محققان عقیده دارند که اولین پرواز انسان توسط گوستاو وایتهد و نه برادران رایت صورت گرفته است. خبرآنلاین: محققان آلمانی اولین گلایدر جهان را برای آزمایش به تونل مدرن باد برده‌اند تا از نحوه کار و پرواز آن سر دربیاورند. گروهی از محققان عقیده دارند که اولین پرواز انسان توسط گوستاو وایتهد و نه برادران رایت صورت گرفته است.

طرح تاسیس اولین تونل زیرآبی جهان درنروژ , اولین کامپیوتر جهان , اولین عکس جهان

در این آزمایش از مدل گلایدری استفاده می‌شود كه گوستاو وایتهد با آن پرید اما در نهایت سقوط آن مرگش را رقم زد.گوستاو وایتهد، مبتکری است که در آلمان متولد شده است. گروهی از محققان عقیده دارند  که چند سال از این که اورویل و ویلبر رایت در تاریخ 14 دسامبر سال 1903 در گیتی هائک هواپیمایشان را بر فراز سطح زمین به پرواز درآورند، این مخترع آلمانی پرواز را تجربه کرده است.

اولین های جهان , اولین لپ تاپ جهان , اولین خودرو جهان



محققان مركز هوافضای آلمان اكنون در حال تحقیق بر روی مدلی از گلایدر این مخترع هستند كه متوجه شوند پرواز آن به چه صورتی انجام گرفته است. برخی می‌گویند كه این مخترع در 9 آگوست سال 1869 توانسته با این گلایدر بپرد اما دچار سقوط شدیدی می‌شود و كمرش می‌شكند.


ویدیو : آزمایش اولین گلایدر جهان در تونل باد