آزادی گروگان آلمانی توسط پلیس کامرون : کامرون روز چهارشنبه اعلام کرد نیروهای ...


کامرون روز چهارشنبه اعلام کرد نیروهای این کشور یک گروگان آلمانی را که شش ماه قبل در نیجریه به دست ستیزه جویان گروه بوکوحرام ربوده شده بود، آزاد کرده اند. تابناک: کامرون روز چهارشنبه اعلام کرد نیروهای این کشور یک گروگان آلمانی را که شش ماه قبل در نیجریه به دست ستیزه جویان گروه بوکوحرام ربوده شده بود، آزاد کرده اند.

آزادی این گروگان آلمانی در حالی اعلام شد که سران آفریقا حمایت سازمان ملل متحد را در مبارزه علیه این گروه ستیزه جو خواستار شدند.

دفتر ریاست جمهوری کامرون در بیانیه ای اعلام کرد :« نیروهای مسلح کامرون به همراه دستگاه های امنیتی کشورهای دوست در عملیاتی ویژه موفق شدند شامگاه سه شنبه این گروگان را که یک شهروند آلمانی است و ژوئیه 2014 میلادی به دست گروه بوکوحرام در نیجریه ربوده شده بود، آزاد کنند ».

سخنگوی وزارت امور خارجه آلمان آزادی این فرد را تایید کرد و افزود وی اکنون در یائونده، پایتخت کامرون، است.

جزئیات بیشتری در خصوص این فرد یا حمله ای که برای آزادی وی انجام شد، از جمله این که این حمله در کجا انجام شد، منتشر نشده است.

گروه بوکوحرام پیشتر اتباع خارجی را در نیجریه و کامرون گروگان گرفته بود، اما همه آنها آزاد شده بودند.

انکوسازانا دلامینی زوما رئیس اتحادیه آفریقا در بیانیه ای اعلام کرد :«‌ بوکوحرام تهدیدی نه فقط برای نیجریه و منطقه، بلکه تهدیدی برای کل قاره است ».

ارتش نیجریه به علت ناتوانی در سرکوب ستیزه جویان بوکوحرام بارها مورد انتقاد قرار گرفته است. شورش گروه بوکوحرام در نیجریه به کشته شدن 13 هزار نفر و آواره شدن یک میلیون و 500 هزار نفر از خانه هایشان منجر شده است.

بوکوحرام همچنین حملات خود را در نیجریه و کامرون افزایش داده است.


ویدیو : آزادی گروگان آلمانی توسط پلیس کامرون