آخرین وضعیت پرونده سعید مرتضوی/ واکنش محجوب به شکایت مرتضوی : اخبار سیاسی - ...



آخرین وضعیت پرونده “سعید طوسی” , سعید مرتضوی , حکم سعید مرتضوی

اخبار سیاسی - آخرین وضعیت پرونده سعید مرتضوی

دادستان کل کشور با اعلام اینکه مجازات سارقانی که سلاح همراه دارند محاربه است گفت: افرادی که به ویژه با سلاح سرد پول مردم را سرقت کرده اند می توانند به عنوان مفسد و محارب محاکمه و مجازات شوند.

حجت الاسلام محسنی اژه ای در حاشیه حضورش در پلیس آگاهی تهران اظهار داشت: شهروندانی که به عنوان مالباخته در پلیس آگاهی حاضر شده اند می گفتند که مالشان را از دست داده اند اما بیشتر از اموالشان امنیت برای آنها اهمیت دارد.

 

دادستان کل کشور تصریح کرد: من پیگیری می کنم تا افرادی که قمه، سلاح و شمشیر داشتند و از طریق تهدید مردم یک محیط را ناامن کرده اند هرچه سریعتر به پرونده شان رسیدگی شود تا مجازات آنها درس عبرتی برای دیگران باشد.

 

محسنی اژه ای از مردم خواست تا با پلیس و دادسرا در این زمینه همکاری کنند و اگر اطلاعاتی در این باره دارند موضوع را به این مراجع اطلاع دهند.

 

محسنی اژه ای در خصوص پرونده سعید مرتضوی نیز گفت: ایشان یک پرونده قبلی داشتند که در آن حکم صادر شد و در حال حاضر پرونده در دیوان عالی کشور است، یک پرونده دیگر هم در دادسرا دارد.

 

دادستان کل کشور در خصوص پرونده گزارش تحقیق و تفحص از تامین اجتماعی نیز گفت: هنوز پرونده ای در خصوص تحقق و تفحص از سازمان تامین اجتماعی به دستگاه قضائی ارجاع نشده است.

 

حجت الاسلام غلامحسین  محسنی اژه‌ای امروز همراه جعفری دولت آبادی دادستان تهران با حضور در پلیس آگاهی تهران بزرگ در جریان روند دستگیری باند 120 نفره سارقین در پایتخت قرار گرفتند.

 

------------------------------------

 

واکنش محجوب به شکایت مرتضوی از چند رسانه

رئیس فراکسیون کارگری مجلس خواستار تعیین افزایش حقوق کارگران متناسب با افزایش قیمت مواد غذایی شد.

 علیرضا محجوب در نشست علنی امروز (یکشنبه 8 دی ماه) مجلس شورای اسلامی ضمن تسلیت به مناسبت شهادت امام جعفر صادق(ع) بنیانگذار فقه شیعه و حضرت امام رضا (ع) صاحب عزت و نعمت ایران به ارائه تذکرات شفاهی خود پرداخت.

 

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات و اسلامشهر در مجلس شورای اسلامی در تذکر شفاهی درباره تعیین دستمزد کارگران گفت: در حال حاضر به زمان تعیین دستمزد کارگران نزدیک می شویم؛ در سال گذشته حداقل 6 درصد و به تخمین دقیق تر 11 درصد کمتر از نرخ تورم به حقوق کارگران اضافه شد.

 

وی ادامه داد: براساس گزارش مرکز آمار، قیمت مواد غذایی تا آبان ماه امسال 35.9 درصد افزایش یافته است که درخواست می کنیم در تعیین حداقل دستمزد کارگر به وضعیت دشوار آنها و سفره های کارگران توجه شود.

 

محجوب در بخش دیگری از اظهاراتش گفت: اخیراً موضوع شکایت از مطبوعات برای چاپ تحقیق و تفحص از تامین اجتماعی مطرح است.

 

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس افزود: گزارش تحقیق و تفحص از تامین اجتماعی یک گزارش رسمی مجلس است و در آیین نامه مجلس نیز حقی برای جوابیه عنوان نشده است.

 

رئیس کمیته تحقیق و تفحص سازمان تامین اجتماعی ادامه داد: لذا به محاکم توصیه می کنم به آیین نامه مجلس دقت کنند که براساس آن قانون الزامی برای درج جوابیه در رسانه ها ندارد.

اخبار سیاسی - مهر , خانه ملت

 


ویدیو : آخرین وضعیت پرونده سعید مرتضوی/ واکنش محجوب به شکایت مرتضوی