آخرین بازماندگان قبایل عجیب دنیا +عکس : قبیله ال مولو، کوچکترین قبیله در کشور ...


قبیله ال مولو، کوچکترین قبیله در کشور قبیله نشین کنیا است که از هر جهت در معرض تهدید قرار دارد.



همشهری دا
نستنیها:

1- ال مولو

عجیب ترین هتل های دنیا , آخرین انار دنیا , عجیب ترین مکان های دنیا

قبیله ال مولو، کوچکترین قبیله در کشور قبیله نشین کنیا است که از هر جهت در معرض تهدید قرار دارد. به دلیل اذیت و آزار دائمی دیگر گروه ها، آنها عملا خود را در سواحل دورافتاده دریاچه تورکانا قرنطینه کرده اند. جمعیت 200 نفره آنها برای زندگی تنها به ماهی و دیگر جانوران آبزی دریاچه و تجارت های محدود با همسایگان متکی هستند.

2- دوخا

عجیب ترین های دنیا , اتفاقات عجیب دنیا , عجیب ترین اتفاقات دنیا

اگرچه بسیاری، گوزن شمالی را مخلوقی خیالی می دانند که سورتمه بابانوئل را می کشد اما این جانوران برای زندگی قبیله دوخا حیاتی هستند. آنها آخرین گروه مغولی چادرنشین هستند که به گله داری گوزن شمالی می پردازند. آنها در جمعیتی کمتر از 300 نفر به زندگی در سرزمین سرد و کوهستانی اجدادی خود ادامه می دهند.

3- تاکو آتول

عجیب ترین رستوران های دنیا , عجیب ترین جاهای دنیا , عجیب ترین سواحل دنیا

مردمان تاکو آتول در اصل اهل جزایر پلی نزی هستند اما در ناحیه ملانزی سکونت دارند. به دلیل آنکه مردمان این قبیله شدیدا در مقابل تماس با بیگانگان مقاومت می کنند، فرهنگ آنها یکی از دست نخورده ترین فرهنگ های سنتی پلی نزی است. کل جمعیت 400 نفره آنها توسط یک «رییس» اداره می شود.

4- پیراها

هتل های عجیب دنیا , عجیب ترین روستاهای دنیا , عجیب ترین ماشین های دنیا

اگرچه قبایل کوچک و بدوی فراوانی در سراسر جنگل های آمازون برزیل پراکنده اند اما قبیله پیراها به دلیل زبان و فرهنگ خود که برخلاف دیگر مردم زمین است، شهرت دارند. زبان آنها آواهای کمی دارد، فاقد نام رنگ ها یا اعداد است و هیچ زمان گذشته ای در افعال آنها استفاده نمی شود. در طول تاریخ، جمعیت 300 نفری این قبیله تقریبا دست نخورده باقی مانده است.

5- آنادامانسه

تیاتر آخرین انار دنیا , عجیب ترین مرگ های دنیا , موجودات عجیب دنیا

این قبیله اگرچه جزو نژاد تتریگو طبقه بندی می شوند اما به دلیل قامت فوق العاده کوتاه شان (قامت مردان قبیله کمتر از 150 سانتیمتر است) اغلب به عنوان کوتوله ها از آنها یاد می شود. آنها ساکن خلیج بنگال هستند. تخمین ها جمعیت آنها را بین 400 تا 500 نفر می داند.

6- باتاک

عجیب ترین عکسهای دنیا , عجیب ترین جشن های دنیا , معماری های عجیب دنیا

این قبیله ساکن جزیره پالاوان فیلیپین، متمایزترین تنوع ژنتیکی دنیا را دارند. گمان می شود آنها به نژاد نگریتو یا اوسترالید تعلق داشته باشند که دورافتاده ترین نژاد به انسان آفریقایی هستند. اجداد جمعیت 500 نفری باقیمانده باتاک ها جزو نخستین گروهی هستندکه 70 هزار سال پیش، آفریقا را ترک کرده اند.

7- اسپینیفکس

میوه ها عجیب دنیا , عجیب ترین روزهای دنیا روز توالت , قبایل عجیب افرقایی

اسپینیفکس قبیله ای ساکن صحرای بزرگ ویکتوریا هستند که حداقل 150 قرن است در این بیابان زندگی می کنند. از آنجایی که زمین های خشک و بایر این منطقه استرالیا توجه اروپاییان را به خود جلب نکرد، بیشتر افراد این قبیله به حال خود باقی ماندند. تخمین جمعیت دقیق آنها دشوار است اما بزرگترین گروه آنها Tuntjuntjara، تنها 220 نفر عضو دارد.

8- کاهویلا

مکان های عجیب در دنیا , مکانهای عجیب دنیا , جاهای عجیب دنیا

اگرچه کالیفرنیای جنوبی بیشتر به خاطر هالیوود و سواحلش مشهور است اما نه ناحیه ملی حفاظت شده دارد که سکونتگاه مردمانه کاهویلا است؛ بومیانی که سه هزار سال است در نزدیکی دره کواچلا زندگی می کنند. مهمترین ویژگی جمعیت سه هزار نفری آنان، زبان یگانه شان است؛ زبانی در آستانه انقراض که تنها توسط افراد 35 سال به بالا صحبت می شود.

9- کلاش

عجیب ترین شغل های دنیا , عجیب ترین دانستنی های دنیا , دانستنیهای عجیب دنیا

مناطق کوهستانی پاکستان در مجاورت مرز افغانستان میزبان غیرعادی ترین مردمان سفید پوست شبه اروپایی به نام کلاش است. بسیاری از افراد این قبیله موهای بلوند و چشمانی آبی دارند؛ ظاهری که در تضاد کامل با چهره همسایگان تیره پوست تر آنهاست. از این قبیله که خود را نوادگان اسکندر کبیر می دانند، امروزه کمتر از شش هزار نفر باقی مانده است.

10- کایاپو

مجسمه های عجیب دنیا , عجیب ترین شهر دنیا , عجیب ترین شهر های دنیا

این قبیله برزیلی که در 44 روستای مجزا در امتداد رودخانه ژینگو زندگی می کنند، خود را «مینگوکره» به معنای «مردمان آب بزرگ» می نامند. کایاپوها قرن ها در مقابل نفوذ دنیای جدید مقاومت کردند و با شکارچیان، دام گذاران، چوب برها و تاجران کائوچو به ستیز برخاستند. مردمان آنها به دلیل رنگ آمیزی بدن، کشاورزی و روسری های رنگارنگشان شهرت دارند. جمعیت فعلی آنها زیر هشت هزار نفر است.


ویدیو : آخرین بازماندگان قبایل عجیب دنیا +عکس