آخرین اخبار از فروش راه آهن و لیگ برتری شدن مس كرمان : اخبار ورزشی - آخرین ...



آخرین اخبار , آخرین اخبار ورزشی , آخرین اخبار انعکاس 24


اخبار ورزشی - آخرین اخبار از فروش راه آهن و لیگ برتری شدن مس كرمان

قیمت واگذاری باشگاه راه آهن بدون بدهی‌های این باشگاه ۱۲ میلیارد تومان اعلام شد.

به گزارش جام نیوز، در دو روز اخیر خبر فروش باشگاه راه آهن و واگذاری امتیاز آن در لیگ برتر به مس كرمان منتشر شده است.

* توضیحات مدیر روابط عمومی باشگاه را‌ه‌آهن در خصوص فروش امتیاز باشگاه
امید گلمکانی، مدیررسانه‌ای باشگاه راه‌آهن، قیمت باشگاه را 12 میلیارد اعلام کرد با این تفاوت که بدهی باشگاه 9 تا 10 میلیارد است و قرار است از همان پولی که خریدار برای خرید امتیاز باشگاه پرداخت می‌کند بدهی طلبکاران پرداخت شود.

 وی در این زمنیه گفت: «مسئولان باشگاه و هلدینگ سورینت با فروش این باشگاه به قیمت 13-12 میلیارد موافقت كردند. بدهی راه‌آهن حدود 9 تا 10 میلیارد است که این بدهی تنها مربوط به لیگ سیزدهم است. بدهی‌هایی که مربوط به گذشته می‌شد طی فراخوانی به طلبکاران پرداخت شد و حدود 10 میلیارد از بدهی‌ها کاهش یافت و از طلبکاران هم رضایتنامه گرفته شد.»

 گلمکانی یادآور شد: «بدهی باشگاه از طریق همان 13-12 میلیارد فروش امتیاز پرداخت خواهد شد و دیگر خریدار پول جداگانه‌ای پرداخت نمی‌کند. هم‌اکنون دو خریدار جدی وجود دارد که مذاکراتی را انجام می‌دهند.»

 * تاج: با خرید و فروش باشگاه ها مخالفم ؛ مس ‌کرمان باید فوتبالی لیگ برتری شود
مهدی تاج در مورد شایعه فروش راه‌آهن گفت: «بله چنین موضوعی صحت دارد چرا که مسئولان باشگاه راه‌آهن تصمیم گرفته‌اند که این باشگاه را بفروشند. آنها با ارسال یک نامه رسمی به سازمان لیگ اعلام کردند که دیگر قصد تیم‌داری در فوتبال را ندارند. وقتی آنها چنین قصدی را ندارند از نظر ما قابل قبول است چرا که دوست نداریم تیمی با تردید وارد مسابقات لیگ برتر شود.»

رئیس سازمان لیگ در مورد اینکه گفته می‌شود اصراری از طرف سازمان لیگ وجود دارد که این باشگاه به استانی خاص که همان استان کرمان است واگذار گردد تصریح کرد: «خیر چنین موضوعی درست نیست ما اصراری نداریم که این باشگاه به استان خاصی برود، متأسفانه عده‌ای هستند که با حب و بغض و با ارائه شائبه‌های نادرست خواهان این مورد هستند که سازمان لیگ را در این کار دخیل کنند و به مخاطبان تحمیل کنند که سازمان لیگ قصد چنین کاری را دارد اما اینطور نیست و می‌توانید از خود مسئولان راه‌آهن این موضوع را پیگیری کنید.»

تاج در پاسخ به این سؤال که پس چرا این شایعه جدی به راه افتاده‌، خاطرنشان کرد: «به نظر من چون یکی از اعضای هیأت‌ رئیسه سازمان لیگ که عضو هیأت فوتبال استان کرمان است، عاملی شده تا چنین شایعه‌هایی ساخته شود. من تأکید می‌کنم که سازمان لیگ معتقد است اگر مس کرمان قصد دارد به لیگ برتر بیاید باید از همان لیگ دسته اول کارش را پیگیری کند و با قدرت دوباره برگردد. این خواسته خواسته‌ای کاملاً منطقی، حرفه‌ای و انطباق با اصول اصلی فوتبال ندارد و اگر چنین رفتاری صورت بگیرد هم برای مدیران و هواداران کرمانی خوشایند خواهد بود.»

وی در مورد اینکه آیا به شما اعلام شده که راه‌آهن را به چه فرد یا گروهی واگذار می‌کنند افزود: «خیر تا به حال چنین اتفاقی نیفتاده و ما منتظریم ببینیم سهامداران باشگاه راه‌آهن می‌خواهند این باشگاه را به چه فرد یا افرادی واگذار کنند و اگر فرد یا افرادی معرفی شدند،سپس قانون آن را تصویب می‌کنیم اما هنوز فرد یا افراد خاصی به ما اعلام نشده‌اند.»

 نایب‌رئیس دوم فدراسیون فوتبال درباره قیمت باشگاه راه‌آهن اظهار داشت:‌ «همانطور که مسئولین این باشگاه به صورت غیررسمی اعلام کرده‌اند قیمت این باشگاه 12میلیاردتومان برآورد شده است.»

تاج‌ در مورد سابقه جابه‌جایی باشگاه‌های فوتبال و یا حضور عده‌ای خاص برای خرید یک باشگاه و اینکه آیا با چنین کاری موافق هستید یا نه، ‌گفت: «من با خرید و فروش تیم‌ها موافق نیستم و علاقه‌ای هم به انجام این کار ندارم چرا که دوست ندارم یک غیرفوتبالی تیمی را بخرد و آن را وارد مسابقات لیگ برتر کند. واگذاری را هم قبول ندارم چرا که همه تیم‌ها باید با سازو کار حرفه‌ای پیش بروند و خودشان را با اصول حرفه‌ای فوتبال به لیگ برتر برسانند.»

وی افزود: «مس هم می‌تواند توجه ویژه‌ای به تیم‌های پایه‌اش داشته باشد و بتواند با قدرت به سطح اول فوتبال برگردد و این موضوع را بارها به مسئولان کرمانی نیز اعلام کرده‌ام.»

رئیس سازمان لیگ فوتبال در مورد اینکه برگزاری مسابقات لیگ نزدیک است و تیم‌ها در حال یارگیری و بستن تیمشان هستند آیا تأخیر در واگذاری راه آهن باعث به وجود آمدن مشکل در شروع لیگ نمی‌شود، خاطرنشان کرد: «ما این موضوع را به مسئولان باشگاه راه‌آهن انتقال دادیم چرا که تیمی که می‌خواهد وارد لیگ برتر شود نیاز به زمان کافی دارد. بنابراین باید هرچه سریع‌تر در این زمینه اقدامات انجام شود.»
 اخبار ورزشی - جام نیوز


ویدیو : آخرین اخبار از فروش راه آهن و لیگ برتری شدن مس كرمان