آخرین اخبار از جنایت تروریستی در سنندج :       معاون امنیتی – انتظامی وزیر ...



 

 

 

معاون امنیتی – انتظامی وزیر كشور، گفت: دستگاه‌های امنیتی و اطلاعاتی در حال بررسی اتفاق رخ داده در سنندج هستند.

علی عبداللهی در گفت‌وگو با ایسنا، خاطر نشان كرد: جزییات بیشتر از حادثه‌ی رخ داده در میدان آزادی سنندج در حال بررسی است و دستگاه‌های امنیتی – اطلاعاتی به دنبال مشخص كردن این جزییات هستند.

وی تاكید كرد: هنوز هیچ گروه یا فردی مسوولیت این اتفاق را برعهده نگرفته است.

همچنین امین شعبانی، نماینده مردم سنندج در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) گفت: دو فرد مسلح با اسلحه كلاشینكف از خودرو پیاده شدند و كیوسك پلیس راهنمایی و رانندگی را به رگبار بستند كه به گفته معاون سیاسی استانداری كردستان 6 نفر از جمله چهار مامور نیروی انتظامی به شهادت رسیدند و تعدادی دیگر زخمی شدند.

وی با بیان این‌كه « هیچ فرد و گروهی مسوولیت این عملیات را به عهده نگرفته است» پیگیری قاطع این جنایت از سوی مسوولان امنیتی و انتظامی استان را خواستار شد و افزود: اگر این حادثه پیگیری نشود و عوامل آن شناسایی نشوند، ممكن است شاهد وقوع جنایت‌های مشابه دیگری باشیم.

وی افزود: هم‌چنین ما معتقدیم این‌گونه مسائل نباید به صورت سربسته و محرمانه پیگیری شود، بلكه پس از شناسایی عوامل، آنها باید از طریق صدا و سیما به مردم شناسانده شوند. اگر این حمله به خاطر هفته نیروی انتظامی بوده این را بگویند، اگر هم عوامل پژاك، گروه‌های سلفی و وهابی این جنایت را رقم زدند، این‌ها باید ریشه‌یابی شود.

نماینده‌ مردم سنندج در مجلس تاكید كرد: این جنایت در میدان مركزی سنندج و ساعت 5 عصر كه اوج شلوغی روز است انجام شد و افراد مسلح اسلحه‌ای به بزرگی كلاشینكف در دست داشتند. باید مشخص شود كه آن‌ها چطور توانسته‌اند این جنایت را رقم بزنند.

وی از آغاز تحقیق و بررسی مسوولان امنیتی و انتظامی استان در مورد این حادثه خبر داد و با تاكید بر ضرورت توجه به امنیت مردم، خواستار تشكیل تیم تحقیقاتی برای بررسی این موضوع و شناساندن عوامل آن به مردم شد.

به گزارش ایسنا پنجشنبه‌شب نیز معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی كردستان شمار شهدا و مجروحان جنایت تروریستی عصر روز پنجشنبه سنندج را 14 نفر اعلام كرد.

سرهنگ كاظمی نژاد گفت: دو تروریست با اسلحه كلاشینكف مقارن ساعت 13 و 10 دقیقه روز پنجشنبه در میدان آزادی سنندج اقدام به تیراندازی بی‌هدف به مردم و نیروهای انتظامی كردند.

هم‌چنین یك مقام آگاه در استانداری كردستان اعلام كرد: پنجشنبه ساعت 5 و 30 دقیقه بعد از ظهر در میدان اصلی شهر سنندج، میدان آزادی، یك پژو 405 GLX‌ كه دو سرنشین داشت با اسلحه به سوی یك خودروی نیروی انتظامی حمله كرد و در پی این حمله 4 نفر از مامورین نیروی انتظامی و دو نفر از مردم عادی به شهادت ‌رسیدند.

این مكان نزدیك پاسگاه راهنمایی و رانندگی میدان آزادی بوده و مشاهدات حاكی از آن است كه بر روی خودروی سمند پلیس بیش از 20 اثر تیر مشاهد شده است. ضاربین سریعا متواری شدند.

مجروحان به بیمارستان منتقل شده‌اند و حال یكی از آن‌ها وخیم اعلام شده است..../تحلیل:عصرایران


ویدیو : آخرین اخبار از جنایت تروریستی در سنندج