آتریوم و تاثیر آن در معماری داخلی : ایتریوم یکی از بیشترین استفاده‌ها را در ...


ایتریوم یکی از بیشترین استفاده‌ها را در خانه‌های رم باستان به منظور تعبیه نور لازم و تهویه داخلی داشته است. ایتریوم‌های امروزی معمولاً دارای چندین طبقه ارتفاع و یک سقف شیشه‌ای با پنجره ‌های بزرگ هستند که اغلب بلافاصله پس از ورودی اصلی قرار گرفته‌اند.



وب سایت چیدانه: ایتریوم یا آتریم (میان تالار) کلمه ای است با ریشه ی لاتین که در معماری به فضای بزرگ و باز میان ساختمان گفته می‌شود. ایتریوم یکی از بیشترین استفاده‌ها را در خانه‌های رم باستان به منظور تعبیه نور لازم و تهویه داخلی داشته است. ایتریوم‌های امروزی که از اواخر قرن نوزدهم و بیستم گسترش پیدا کردند معمولاً دارای چندین طبقه ارتفاع و یک سقف شیشه‌ای با پنجره ‌های بزرگ هستند که اغلب بلافاصله پس از ورودی اصلی قرار گرفته‌اند.

آتریوم و تاثیر آن در معماری داخلی

معماری داخلی , معماری داخلی چیست , معماری داخلی مدرن

ایتریوم‌ ها به دلیل دادن احساس بازبودن فضا و نور از محبوب ترین طرح ‌ها شناخته می‌شوند. مهار آتش یکی از اصلی ترین چالش ‌های طراحی ایتریوم‌ ها است زیرا که طراحی ضعیف آنها می‌تواند اجازه سرایت سریع آتش به طبقات بالایی را بدهد. با چیدانه همراه باشید تا با هم به بررسی کاربرد بیشتر این فضای دوست داشتنی در دکوراسین داخلی بپردازیم.

ادامه مطلب را در چیدانه بخوانید ...


با ظروف رنگی آشپزخانه خود را متفاوت کنید

تاثیر رنگ در طراحی داخلی , معماری داخلی ساختمان , اصطلاحات معماری داخلی

یادتان هست در مطالب قبلی بهتان گفته بویدم که می توانید در آشپزخانه تفریح کنید آن هم با تزیین میزهای غذا، اما امروز می خواهیم نوع جدیدی از تفریح در آشپزخانه را به شما نشان دهیم، این بار می خواهیم به سراغ ظرف و ظروف آشپزخانه برویم و با رنگ به آن ها چهره ای نو ببخشیم، درست شنیدید می خواهیم ظرف و ظروف آشپزخانه را رنگ کنیم و حسابی بابت داشتن شان به خودمان ببالیم. پس با چیدانه همراه باشید تا ببینیم که چگونه می توانیم این کار را انجام دهیم.

ادامه مطلب را در چیدانه بخوانید ...


کشتیرانی اسپاد، بازسازی مقرون به صرفه با الهام از کشتی!

معماری داخلی مسکونی چیست , طرح اجرایی در معماری داخلی , تاثیر رنگ در دکوراسیون داخلی

تا به حال فکر کرده اید در بازسازی یک شرکت چه مواردی را باید در نظر بگیریم؟ یا کمی تخصصی تر بگوییم برای بازسازی و طراحی دکوراسیون داخلی یک شرکت به نحوی منحصر به فرد چه اصولی را باید در نظر بگیریم؟ امروز چیدانه در این مطلب شما را با بازسازی شرکت کشتیرانی اسپاد که توسط گروه معمارى کانى سواران طراحی و اجرا شده است آشنا می کند،  با ما همراه باشید تا با محمد کانی سواران  طراح این پروژه به گوشه و کنار این مجموعه سری بزنیم.

ادامه مطلب را در چیدانه بخوانید ...


تلویزیون LCD: ابعاد، مکان و فاصله مناسب در دکوراسیون منزل

معماری داخلی ارزان , سبک مدرن در معماری داخلی , تاثیر معماری ماسوله بر

مطمئنم تقریبا همه ی ما با تلویزیون رابطه ی خوبی داریم و نه تنها حاضر نیستیم آن را از دکوراسیون داخلی منزل خود حذف کنیم، بلکه معمولا بهترین فضاها را برای قرار دادن آن انتخاب می کنیم. همه ی ما دوست داریم وقتی برنامه، مستند، سریال یا فیلم سینمایی محبوب خود را می بینیم، بهترین دید را به صفحه ی تلویزیون داشته باشیم. چیدانه امروز می خواهد چند مکان مناسب برای تلویزیون صفحه تخت تان پیشنهاد دهد. با ما همراه باشید...

ادامه مطلب را در چیدانه بخوانید ...


هوشمند سازی ساختمان: فواید و امکانات خانه هوشمند!

تاثیر اقلیم بر معماری ماسوله , نور مناسب در معماری داخلی , معماری داخلی کلاسیک

تا حالا با خودتان فکر کرده اید که ساختمان هوشمند که این روزها مدام راجع به شان می شنویم چه امکاناتی را برای ما به وجود می آورند یا این که چه کمکی در بهتر شدن شرایط زندگی به ما می کنند یا این که اصلا به چه ساختمانی خانه هوشمند می گویند؟ به همین دلیل ما به سراغ کارشناسان شرکت سارنگ هوم رفتیم تا از آن ها اطلاعاتی را راجع به اختمان های هوشمند بگیریم با چیدانه همراه باشید تا بیشتر با ساختمان های هوشمند، تجهیزات آن ها و نحوه کارشان آشنا شویم.

ادامه مطلب را در چیدانه بخوانید ...


ویدیو : آتریوم و تاثیر آن در معماری داخلی