1000 عراقی مرگ را در آغوش کشیدند : هیات سازمان ملل در عراق (یونامی) روز گذشته ...


هیات سازمان ملل در عراق (یونامی) روز گذشته اعلام کرد طی ماه گذشته میلادی ٬ یک هزار و 119 عراقی کشته و یک هزار و 561 تن دیگر زخمی شدند. خبرگزاری ایرنا: هیات سازمان ملل در عراق (یونامی) روز گذشته اعلام کرد طی ماه گذشته میلادی ٬ یک هزار و 119 عراقی کشته و یک هزار و 561 تن دیگر زخمی شدند.

یونامی با صدور بیانیه ای اعلام کرد در ماه مارس گذشته ، بر اثر حملات تروریستی ، خشونت و درگیری های مسلحانه در این کشور٬ یک هزار و 119 عراقی کشته و بیش از هزار و561 تن دیگر زخمی شدند.

این بیانیه افزود: 575 تن از کشته های ماه مارس ( اسفند) گذشته غیر نظامی بودند که 45 تن آنها از اعضای خانواده نیروهای پلیس ، وابستگان نیروهای شوراهای بیداری ، نزدیکان محافظان و پلیس حفاظت از تاسیسات وآتش نشانی بودند.

این بیانیه افزود:شمار زخمی های غیر نظامیان نیز بالغ بر یک هزار و196 تن است که 50 نفر از آنان ٬ از جمله اعضای خانواده های پلیس فدرال و وابستگان دفاع مدنی ونیروهای شورای بیداری و نزدیکان پلیس حفاظت از تاسیسات وآتش نشانی هستند.

این بیانیه افزود: 544 تن ازکشته شدگان ٬ از جمله نیروهای امنیتی و نظامی و شبه نظامی عراق بودند وطی این مدت 365 تن از نظامیان و شبه نظامیان نیز کشته شدند.

یونامی تاکید کرد آمار قربانیان تروریسم در مارس گذشته نسبت به ماه فوریه ( بهمن) شاهد افزایش بود.

در ماه فوریه 670 تن کشته ویک هزار و 290 تن زخمی شدند بود.

بر اساس این گزارش ٬ استان بغداد بیشتر از دیگر استان ها آسیب دیده است به گونه ای که شمار قربانیان این شهر بالغ بر یک هزار و 29 تن( 259 کشته و770 زخمی ) است.

عراق از 19 خرداد ماه سال گذشته (93) تاکنون با بحران ناشی از اشغال مناطق زیادی از شهرهای شمال و غرب خود توسط گروه تروریستی تکفیری داعش مواجه بوده است.

نیروهای مردمی و ارتش عراق طی چند ماه اخیر موفق شده اند چند شهر این کشور از جمله الرمادی و تکریت را از دست تروریست های تکفیری داعش آزاد کنند.


ویدیو : 1000 عراقی مرگ را در آغوش کشیدند