۹ ابزارِ سبزِ دوستدار محیط زیست : اگر نمی توانیم به این سیاره ضرر نرسانیم، ...


اگر نمی توانیم به این سیاره ضرر نرسانیم، خوب است که دقایقی را به پیدا کردن راه هایی برای کمتر کردن خسارت های زیست محیطی مان، اختصاص دهیم. زندانی که یکی از مراکز دوستدار محیط زیست است , معادل دوستدار محیط زیست , محیط زیست
اگر نمی توانیم به این سیاره ضرر نرسانیم، خوب است که دقایقی را به پیدا کردن راه هایی برای کمتر کردن خسارت های زیست محیطی مان، اختصاص دهیم. واقعیت این است که ما نمی توانیم گجت های دوست داشتنی خود را (که همیشه هم با محیط زیست سازگار نیستند) ترک کنیم. قصد این کار را هم نداریم. اما حداقل می توانیم از گجت هایی استفاده کنیم، که کمتر به زمین آسیب می زنند. پس به مناسبت روز زمین در ادامه این مطلب با ۹ ابزار سبز زیست یار، با شما خواهیم بود.

- سوکت حفاظتی Belkin:

سازمان محیط زیست , روز جهانی محیط زیست , مهندسی محیط زیست

شرکت Belkin انواع مختلفی از پشتیبان های حفاظتی جریان برق و همچنین کاهش دهنده های نیرو را تولید می کند. اما در این بین، مورد محبوب ما Conserve Socket یا سوکت حافظتی است. ایده اصلی این است که بعضی دستگاه ها حتی در زمان خاموش بودن هم مقداری نیرو مصرف می کنند. حال می توانید برای این سوکت مدت زمان خاصی را تعیین کنید که به وسیله شما نیرو دهد و بلافاصله پس از گذشت این زمان، برق وسیله قطع می شود. پس دفعه ی بعد که خواستید موقع خواب؛ گجت هایتان را شارژ کنید، دیگر لازم نیست نگران هیچ چیز باشید. قیمت این گجت 10 دلار می باشد.

- کود ساز XE شرکت Naturemill:

رییس محیط زیست پاکدشت , معصومه ابتکار محیط زیست , کاریکاتور محیط زیست

تولید کود از پسماند های غذایی، کاری است که حتی در فضای باز هم نادیده گرفته می شود. اما Naturemill توانسته قابلیت انجام سریع و شیک این کار را (حتی در خانه) برای شما فراهم کند. می توانید پسماند های مواد غذایی را به این سطل کود ساز بدهید و دو هفته منتظر باشید تا کود مناسبی برای گلدان ها و باغچه تان داشته باشید. خبری از بوی نامطبوع نیست، اما این کار برایتان ۳۰۰ دلار آب خواهد خورد.

- اتومبیل الکتریکی Leaf از نیسان:

نقاشی حفاظت از محیط زیست , نقاشی حفظ محیط زیست , حفظ و پاکیزگی محیط زیست

ممکن است در نگاه اولیه، خودرو Volt از شورلت، تمجید های اولیه را به خود جذب کند. اما Leaf با وجود دوگانه سوز بودنش، عملا خودرو سبز تری است. راندمان مصرف سوخت این ماشین "معادل" 99 مایل با هر گالون می باشد. در حالی که همین بازده در ولت، 6 مایل با هر گالون است. بعلاوه، یک داشبورد عالی هم در این خودرو مهیا است که راندمان شما را نسبت به سایر دارندگان Leaf، نشان داده و به رقابت بر سر رساندن خودرو به بازده بالاتر، دعوتتان می کند.

- شارژر پرتابل Solar Joos:

کاریکاتوری محیط زیست , هفته محیط زیست , روز محیط زیست 21 تیر

یک پنل خورشیدی با سایز یک تبلت، و از جنس پلی کربنات است که اشعه خورشید را جذب کرده و آن را به نیروی مورد نیاز برای شارژ باتری گجت هایی مثل موبایل یا لپتاپ، تبدیل می کند. Solar Joos در مقابل هر ساعت دسترسی به آفتاب، می تواند نیروی مورد نیاز برای ۲ ساعت مکالمه 3G را تامین نماید. همچنین می توانید آن رابه کامپیوتر خود وصل کرده و میزان انرژی تولید شده را، مانیتور نمایید. همه ی این ها با ۱۰۰ دلار در دسترس خواهند بود.

- شیر هوشمند:

روش های مبارزه با الودگی محیط زیست , روز محیط زیست چه روزی است , روز جهانی محیط زیست یر ایران

این شیر هوشمند، ممکن است به نظر ساده برسد، اما همین مکانیزم ساده ی باز و بسته کردن، می تواند تا ۱۸۹۳۰ لیتر آب در سال را برایتان حفظ کند. این شیر هوشمند، به اندازه مدت زمان شستن یک ظرف یا پر کردن یک لیوان، آب را برایتان باز می گذارد. همین کار ساده می تواند در میزان آب هدر رفته تاثیر گذار باشد. این شیر فقط زمانی باز می شود که شیئی را زیر آن قرار دهید و طبیعتا، بلافاصله پس از دور کردن شیء بسته خواهد شد. قیمت ۲۹ دلار هم کاملا مقرون به صرفه است.

- Eco Media Player:

عکس های زیبا ی محیط زیست , عکس حفاظت از محیط زیست , عکس درموردتمیزی محیط زیست

اساسا چه چیزی این مدیا پلیر را منحصر به فرد می کند؟ جواب در استفاده از اهرم کوکی برای تامین انرژی است. کافی است اهرم را برای یک دقیقه بچرخانید تا دینام به شما شارژ لازم برای ۴۵ دقیقه پخش موزیک بدهد! همچنین می توانید این وسیله را با USB شارژ کنید تا به ۵۵ ساعت زمان دست پیدا کنید. این مدیا پلیر، به خوبی با فرمت های MP3 , WAV , WMA , AAC و OGG کار می کند و می تواند فایل ها را روی کارت SD یا حافظه داخلی چهار گیگابایتی اش، بگنجاند.

- لامپ های AmbientLED از فیلیپس

روز محیط زیست در ایران , تصویر مورد محیط زیست , کسب و کار سبز اداره محیط زیست

لامپ های LED و CFL، خوب اند و بیشتر با محیط زیست سازگاری دارند. اما نور آن ها به گرمی و شفافی لامپ های قدیمی رشته ای نیست. مگر این که از AmbientLED شرکت فیلیپس استفاده کنید. این مدل ۱۲.۵ واتی، ۲۵ برابر (حدود ۶ سال) بیشتر از لامپ های استاندارد عمر دارد و ۸۰ درصد برق کمتری هم مصرف می کند. با این همه، درخشش گرمی را هم نصیبتان خواهد کرد. البته با چهل دلار!

- تلفن Reclaim سامسونگ:

معارفه سفیر محیط زیست بنیاد کمک , بودجه محیط زیست در سال ٩٦ , بیلبورد شهرداری محیط زیست

هر کدام از ما تا کنون حداقل دو – سه نوع تلفن همراه داشته ایم. باتری ها و سایر بخش های غیر قابل بازیافت این تلفن ها، به انباری از ضایعات تبدیل خواهد شد. اما Samsung Reclaim به طور کامل از مواد بازیافتی ساخته شده است و سعی شده تا کاربری خوبی برای آن لحاظ شود. پس می تواند گزینه ی خوبی برای طرفداران سرسخت محیط زیست باشد.

- کیبرد بی سیم خورشیدی Logitech:

عکسهای آلودگی محیط زیست ,  دوست‌دار محیط‌زیست , دوست دار محیط زیست

در عصری که کامپیوتر ها دیگر در اتاق نشیمن جا خوش کرده اند و تبلت ها هستند که همراه مان اند، ما بیشتر و بیشتر به کیبرد های بی سیم علاقه مند می شویم. اما زمین از باتری های یک بار مصرفی که در این دستگاه ها استفاده می شود متنفر است! پس دلیلی وجود ندارد که این کیبرد خورشیدی ۶۰ دلاری، زمین را خوشحال نکند.

منبع : Narenji.ir


ویدیو : ۹ ابزارِ سبزِ دوستدار محیط زیست