۲۰۱۲، سال اولترابوک‌ها : در نمایشگاه CES که در سال ۲۰۱۱ برگزار شد، متعاقب موفقیت ...


در نمایشگاه CES که در سال ۲۰۱۱ برگزار شد، متعاقب موفقیت آی‌پد، تبلت‌هایی را در هر گوشه و کنار می‌دیدیم، اما تصور می‌رود که در نمایشگاه سال ۲۰۱۲ این بار به دنبال توفیق مک‌بوک ایر شرکت اپل، سر و کله مدل‌های متنوع اولترابوک‌ها هم پیدا شود. در نمایشگاه CES که در سال ۲۰۱۱ برگزار شد، متعاقب موفقیت آی‌پد، تبلت‌هایی را در هر گوشه و کنار می‌دیدیم، اما تصور می‌رود که در نمایشگاه سال ۲۰۱۲ این بار به دنبال توفیق مک‌بوک ایر شرکت اپل، سر و کله مدل‌های متنوع اولترابوک‌ها هم پیدا شود.
بین ۳۰ تا ۵۰ مدل مختلف اولترابوک در این نمایشگاه در معرض دید مشتقان قرار خواهند گرفت. تا به حال تولیدکننده‌های معدودی مثل Asus، ایسر، HP و توشیبا، اولترابوک وارد بازار کرده بودند، اما گویا اولترابوک امسال تبدیل به یک پدیده جدید خواهد شد.
در حال حاضر بسیاری از تولیدکننده‌ها در انتظار پردازنده ۲۲ نانومتری اینتل موسوم به Ivy Bridge هستند، خیلی‌ها عقیده دارند پس از عرضه این پردازنده تحولی در تولید اولترابوک‌ها به وقوع حواهد پیوست.
شرکت اینتل تا به حال ۳۰۰ میلیون دلار صرف کار روی این پردازنده و تشویق تولیدکننده‌های بزرگ کامپیوتر در استفاده از آن در اولترابوک‌ها کرده است.
اولترابوک‌ها Ultrabook به لپ‌تاپ‌های بسیار سبک، نازک و قابل حمل گفته می‌شود. اینتل برآورد می‌کند تا پایان سال آینده میلادی، اولترابوک‌ها ۴۰ درصد سهم بازار لپ‌تاپ را در اختیار بگیرند.
اولترابوک‌های کنونی در یک نگاه کلی و اجمالی، خصوصیات کلی زیر را دارند:

  • ضخامتی کمتر از دو سانتیمتر دارند.
  • کمتر از ۱٫۴ کیلوگرم وزن دارند.
  • عمر باطری‌شان بین پنج تا هشت ساعت است.
  • حول و حوش هزار دلار قیمت دارند.
  • داریو اپتیکال ندارند.
  • از SSD ‌استفاده می‌کنند.
  • و فعلا از پردازنده‌های موبایل Sandy Bridge استفاده می‌کنند.

اما بیایید حالا که صحبت از اولترابوک‌ها شده با هم مروی بسیار سریع بر مشهورترین اولترابوک‌ها موجود بکنیم:
۱- HP Folio 13: این اولترابوک، حدود ۹۰۰ دلار قیمت دارد، وزنش بیشتر از ۱٫۵ کیلوگرم نیست و ضخامتش ۱۸ میلیمتر است.


ویدیو : ۲۰۱۲، سال اولترابوک‌ها