۱۲ روش برای ساختن محیط کاری شاد : انسان‌های خوشحال به موفقیت‌های بیشتری دست ...


انسان‌های خوشحال به موفقیت‌های بیشتری دست پیدا می‌کنند. پس چرا نباید همیشه خوشحال و شاد باشیم؟ اینکه بتوانیم در محیطی شاد کار کنیم باعث می‌شود که روند کاری بهتری داشته باشیم. وب سایت دیجی کالا: انسان‌های خوشحال به موفقیت‌های بیشتری دست پیدا می‌کنند. پس چرا نباید همیشه خوشحال و شاد باشیم؟ اینکه بتوانیم در محیطی شاد کار کنیم باعث می‌شود که روند کاری بهتری داشته باشیم. یک فرد شاد رابطه‌ی خوبی هم با همکارانش دارد و بدون دردسر فعالیت‌های روزانه‌ی خودش را به پایان می‌رساند. پس پیشنهاد می‌کنیم که همیشه شاد باشید. البته برای شاد بودن و داشتن یک محیط کار شاد و هیجان‌انگیز، باید کارهای مختلفی انجام دهید. در این مطلب ۱۲ راه مختلف برای داشتن یک محیط شاد را به شما معرفی می‌کنیم.

قندان مناسب برای محیط کاری , بهتریندمنوش برای محیط کاری , محیط کاری گوگل

۱. روز را بدون استفاده از تکنولوژی‌های مختلف شروع کنید

بیدار شدن بدون زنگ هشدار تلفن‌های همراه هوشمند به یک کار غیرممکن تبدیل شده است. سعی کنید بعد از خاموش کردن زنگ گوشی، آن را از خودتان دور کنید. در زمان صبحانه خوردن، ایمیل‌های خودتان را چک نکنید و قهوه یا چایی خود را بدون گوش کردن به پیام‌های صوتی بنوشید. اگر بتوانید صبح را با ۳۰ دقیقه دوری از تکنولوژی آغاز کنید، قطعا یک شروع خوب خواهید داشت.

۲. هر چند وقت یک‌بار از محیط کار خود خارج شوید


نور خورشید می‌تواند در روحیه‌ی شما تاثیرگذار باشد. سعی کنید هر چند ساعت یک‌بار از محیط کار خود خارج شوید و چند دقیقه‌ای را در فضای آزاد سپری کنید.

نور خورشید باعث می‌شود که بدن ویتامین D جذب کند و این کار روحیه‌ی شما را بالاتر می‌برد و باعث می‌شود که بهتر کار کنید. اگر کارتان به شکلی است که نمی‌توانید آن را ترک کنید، سعی کنید آخر هفته به محیط‌های باز مانند پارک و جنگل بروید.

۳. در لحظه روی یک کار تمرکز کنید

وجود شبکه‌های اجتماعی مانند فیسبوک و تلفن‌های همراه هوشمند باعث شده که تمرکز روی کارهای مختلف بسیار سخت باشد. باید سعی کنید در هر لحظه روی یک موضوع کار کنید. تمرکز داشتن روی یک فعالیت باعث می‌شود که دست به کارهای خلاقانه بزنید.

۴. فعال باشید

فعالیت فیزیکی هر کسی متفاوت است. سعی کنید به اندازه‌ی مناسب فعالیت فیزیکی داشته باشید. فعالیت‌های فیزکی مانند ورزش کردن باعث می‌شود روحیه‌ی شادی داشته باشیم.

داروی گیاهی برای کم کاری تیرویید , بهترین کشور برای مهاجرت کاری , سیاست کاری در محیط کار

۵. مدیتیشن کنید

در هر روز مدت زمان مشخصی را برای مدیتیشن کردن بگذارید. در این زمان هیچ کاری نکنید و ذهن خود را آزاد بگذارید. در ابتدا انجام دادن چنین کاری بسیار سخت خواهد بود، اما پس از مدتی باعث می‌شود که بتوانید به راحتی بسیاری از مشکلات را حل کنید.

۶. با دوستان و آشنایان خود در ارتباط باشید

سعی کنید با فامیل خودتان به وسیله‌ی موبایل، شبکه‌های اجتماعی یا به صورت حضوری در تماس باشید. حتی می‌توانید با دوستان‌تان به مسافرت بروید و زمانی را با آن‌ها بگذرانید.

7. در یک ساعت مناسب بخوابید

هر فرد با یک مقدار خوابیدن می‌تواند یک روز خوب داشته باشد. برای این‌کار باید سعی کنید در ساعت مناسبی بخوابید. روزانه بین ۷ تا ۸ ساعت بخوابید تا بتوانید با انرژی بیشتری کارهای خود را انجام دهید.

۸. بخوانید و بنویسید

زمانی را برای کتاب خواندن صرف کنید و سعی کنید مطالبی هم بنویسید. نوشتن می‌تواند درباره‌ی موضوعات مختلف باشد. هر روز کمی از افکارتان را بنویسید تا بتوانید احساس خود را بروز دهید. داشتن یک دفترچه‌ی خاطرات یا یک دفترچه‌ی یادداشت برای این کار بسیار مناسب است.

۹. تفریح کنید

بعد از یک روز سخت کاری، بد نیست کمی تفریح کنید. تفریح کردن از میزان اضطراب شما کم می‌کند.

10. یک لیست از کارهایی که باید انجام دهید، به وجود بیاورید

لیستی از کارهایی که باید انجام دهید را درست کنید و سعی کنید در پایان روز آن‌ها را انجام دهید. البته نباید تمام زمان خود را برای به پایان رساندن این کارها صرف کنید چرا که باید انرژی خودتان را برای روز بعد هم نگه‌دارید.

راه‌کاری برای راحتی کسب‌وکارها , ایجاد اعتماد در محیط کاری جدید , محیط کاری مناسب

۱۱. منظم باشید

در طول روز ۱۵ دقیقه زمان برای مرتب کردن محیط کار خود بگذارید. البته شاید این کار کمی بیشتر از ۱۵ دقیقه یا حتی کمتر از آن زمان ببرد.

۱۲. زمانی را برای پایان دادن به کارهای خودتان در نظر بگیرید

اگر قرار نیست که در آخر هفته کار کنید، هیچ کاری را انجام ندهید. ناتمام گذاشتن کارها ممکن است راحت نباشد ولی باید بین کار و زندگی شخصی خودتان حد و مرزی به وجود بیاورید. داشتن زندگی شخصی شاد باعث می‌شود که در محیط کار هم شاد باشید.


ویدیو : ۱۲ روش برای ساختن محیط کاری شاد