۱۲ روش برای خوشحال تر زیستن :       خوشحالی یک واقعیت خاص ذهنی است. هر فردی ...



 

 

راه هایی برای شاد زیستن , فلسفه‌ای برای زندگی رواقی زیستن در دنیای امروزی , متن های برای خوشحال کردن

 

خوشحالی یک واقعیت خاص ذهنی است. هر فردی در زندگی خود روزهایی را تجربه کرده که برایش خوشایندنبوده است اما ناخرسندی مزمن می تواند سلامتی، شغل و روابط شما را تحت تاثیر قرار دهد. به جز هرگونه مشکلات پزشکی یا افسردگی های بلندمدت که نیازمند تجویزهای طبی و مساعدت حرفه ای است، می توانید میزان خوشحالی خود را کنترل کنید. به خوشحال بودن فکر کنید تا احساس و ظاهر بهتری به دست آورید. در این قسمت نکته هایی وجود دارند که شما را در این کار یاری می کنند.

 

۱) خوش بین باشید

 

به زندگی با دیدی مثبت نگه کنید تا خود را به دلیل احساس انرژی و خوشحالی بسیار زیادی که نصیب تان خواهد شد، متعجب سازید. به یاد داشته باشید که افراد شاد و مثبت بیشتر می توانند دیگران را مجذوب خود کنند.

 

۲) دید وسیعی داشته باشید

 

اجازه ندهید مسایل کوچک شما را آشفته کند. برای رسیدن به هدف خود پایدار و مقاوم باشید، خواه آن هدف ریاست، پرداخت رهن یا یک ازدواج طولانی مدت باشد. در این راه با موانعی مواجه خواهید شد؛ به سرانجام و پاداش تلاش تان فکر کرده و از ناخرسندی به خاطر مسایل کم اهمیت دوری کنید.

 

۳) سپاسگزار باشید

 

از دیگران قدردانی کنید. از همکار خود به خاطر کمکش به شما تشکر کرده و به دلیل موفقیت در انجام کارش به او تبریک بگویید. به خدمتکاری که صبحانه شما را برایتان می آورد، کلمه ای محبت آمیز بیان کنید. به شخص درمانده ای که در خیابان از مقابلش رد می شوید، چند سکه کمک کرده و از اینکه زندگی مسرت بخشی دارید، شکرگزار باشید.

 

۴) از زندگی لذت ببرید

 

کارهایی را انجام دهید که از انجام دادن آنها لذت می برید: اتومبیل تان را بشویید، به برخی تعمیرات جزیی در منزل بپردازید، تلویزیون تماشا کنید، خرید بروید. برای خود یک اولویت قایل شده و آنچه را که دوست دارید، انجام دهید.

 

۵) از جسم خود مراقبت کنید

 

خوب بخورید و ورزش کنید. به باشگاه رفته و کمی بدوید یا در یک بازی ورزشی شرکت کنید. همراهی کردن یک تیم به عنوان یک عضو و بیرون رفتن با هم تیمی ها بعد از بازی، برای جسم و فکر شما مفید خواهد بود.

 

۶) برنامه های خود را تغییر دهید

 

برنامه های روزانه خود را عوض کرده تا انرژی جدید پیدا کنید. مرز مشخصی بین کار و تفریح ایجاد کنید. برای فعالیت های سرگرم کننده یا تفکر در محیطی آرام از خانه خارج شوید.

 

۷) با مردم در تماس باشید

 

آیا به خاطر می آورید زمانی که یک دوست قدیمی به طور غیرمنتظره با شما تماس گرفت، چه احساسی داشتید؟ برای یکی از آشنایان ایمیلی ارسال کرده یا با افراد فامیل یا دوستان قدیمی خود تماس گرفته و از حال آنها باخبر شوید.

 

۸) خلاق باشید

 

روزنه ای برای انرژی خلاق خود بیابید. این ممکن است شامل کاردستی، بازسازی، نقاشی، ترسیم کاریکاتور، نویسندگی یا حتی باغداری باشد. مهم نیست که چقدر مشغله داشته باشید یا تا چه اندازه در آخر هفته احساس بی حالی می کنید، اگر زمانی را برای انجام فعالیت های خود اختصاص دهید، احساسی شادتر و سالم تر خواهید کرد.

 

۹) برای خود همدمی پیدا کنید

 

تقسیم کردن تجربیات با کسی که به او عشق می ورزید، خوشحالی شما را افزایش خواهد داد. عشق مطلق باعث به وجود آمدن احساس امنیت، رضایت و شادمانی در شما می شود.

 

۱۰) با کسی صحبت کنید

 

یکی از دوستان خود را برای هم صحبتی و بیان احساسات و عقاید خود انتخاب کنید. او در مورد شما قضاوت نمی کند و مشکلات شما را حل نخواهد کرد اما به حرف هایتان گوش می دهد چرا که می داند شما نیز همین کار را برایش انجام خواهید داد.

 

۱۱) تخیل کنید

 

آرزوها و بلندپروازی های خود را یادداشت کرده و به تدریج آنها را واقعیت ببخشید، آنگاه همیشه چیزهایی برای انتظار کشیدن و جایی برای متمرکز کردن انرژی خود خواهید داشت.

 

۱۲) بخشنده باشید

 

شاید زمان آن فرا رسیده باشد که کسی (یا خودتان) را به خاطر چیزی که اتفاق افتاده یا گفته شده، مورد بخشایش قرار دهید. اتفاقات و اشتباهات گذشته را پذیرفته و فراموش کنید. بدانید که نمی توانید زمان را به عقب برگردانید. شادمانی خود را با از یاد بردن نومیدی ها و شکست های گذشته دوباره به دست آورید.

 

● نگران نباشید، خوشحال باشید

 

در دنیای واقعی نمی توانیم از دیگران انتظار داشته باشیم تا برای ما شادمانی ایجاد کنند. خوشحالی حالتی از ذهن است که کاملا می تواند تحت کنترل شما باشد.

 

محیط پیرامون خود را به گونه ای مهیا سازید که فرصت هایی برای شناختن و لذت بردن از جنبه های مثبت و خوشایند زندگی را فراهم آورد. برای شاد بودن تلاش کنید.

منبع: sharghnewspaper.com


ویدیو : ۱۲ روش برای خوشحال تر زیستن