یک یخچال پر از میوه های تازه : حتما برای شما هم پیش آمده که میوه‌ها و سبزی‌هایتان ...



میوه در یخچال خانه داری اسفنج , نگهداری میوه در یخچال نکته خانه داری , میوه پوستکنده تازه


حتما برای شما هم پیش آمده که میوه‌ها و سبزی‌هایتان را با اینکه در یخچال نگهداری می‌کنید زود خراب و غیرقابل استفاده می‌شوند.

برای بهتر نگه داشتن میوه‌ها باید بدانید كه هر میوه‌ای در یک شرایط خاص بیشتر عمر می كند و سالم می ماند.

بعضی از میوه‌ها مانند میوه‌های مناطق گرمسیری به سرما حساس هستند و اگر در یخچال نگهداری شوند، زودتر خراب می‌شوند؛ میوه‌هایی مثل انبه و آناناس اینگونه هستند و بهتر است آنها را خارج از یخچال در فضایی از آشپزخانه كه به دور از نور مستقیم خورشید است، نگهداری كنید.

موز نیز از همین نوع میوه‌هاست و برای ماندگاری بیشتر، بهتر است آن را در یک كیسه سیاه یا در روزنامه بپیچید و در قسمتی از آشپزخانه با نخ آویزان كنید. قسمت بالای موز كه محل اتصال موزها به هم هستند را نیز اگر فویل پیچ كنید، موزها مدت زمان بیشتری می‌مانند و خراب نمی‌شوند.

سیب از میوه‌های بسیار مقاوم است و اگر ضربه نخورد و در جای خنک نگهداری شود تا 2‌ماه قابل نگهداری است. پس موقع شستن و جابه‌جایی سیب‌ها مواظب باشید ضربه نخورند تا مدت زمان بیشتری سالم بمانند.

خیار اما برعكس سیب، زود پلاسیده و خراب می‌شود. برای بیشتر كردن عمر خیار، آنها را نشسته داخل ظرف دربسته‌ یا میان روزنامه بپیچید و در یخچال نگهداری كنید. اگر خیارها را شستید، كاملا خشكشان كنید و بعد در ظرف دربسته نگهداری كنید. یادتان باشد حتی خیارهای نشسته هم بعد از مدتی شروع به تعریق می‌كنند، پس بعد از چند روز به خیارها سر بزنید و با پارچه‌ای خشكشان كنید یا بعد از قرار دادن خیارها در ظرف، رویشان پارچه‌ای بكشید تا آب حاصل از تبخیر را بگیرد.

روش نگهداری لیموترش نیز مانند خیار است. آنها را در ظرف دربسته درون یخچال نگهداری كنید و اگر آنها را شستید، كاملا خشك كنید و بعد در ظرف دربسته یا درون كیسه پارچه‌ای در یخچال بگذارید.

موقع خرید كیوی سعی كنید آنهایی كه سفت هستند و به نظر نارس می‌آیند را انتخاب كنید و نشسته داخل پاكت كاغذی در یخچال یا بیرون در محیطی خنك قرار دهید. اگر كیوی‌ها رسیده هستند، در كنار میوه‌هایی مثل سیب، گلابی و سیب‌زمینی قرار ندهید زیرا گاز متصاعد شده از آنها باعث می‌شود كیوی سریع‌تر برسد و خراب شود.

هندوانه و خربزه را قبل از قاچ كردن تا چند روز خارج از یخچال می‌توانید نگهداری كنید ولی بعد از قاچ كردن، روی قسمت‌های باقیمانده حتما فویل بكشید، سپس در یخچال قرار دهید تا تازه بمانند.

برای نگهداری بهتر از انگورها، آنها را نشسته داخل كیسه در یخچال بگذارید و فقط قبل از مصرف آنها را بشویید. اگر انگورها را از قبل بشویید و در یخچال بگذارید، دانه‌هایش ترک می خورند.

 

منبع : hamshahrionline.ir


ویدیو : یک یخچال پر از میوه های تازه