یک قدم تا اولین مدال المپیکی بوکس ایران : احسان روزبهانی امشب اگر به پیروزی ...


احسان روزبهانی امشب اگر به پیروزی برسد، اولین مدال المپیکی بوکس ایران قطعی می شود. اکبر احدی سرمربی سابق تیم ملی معتقد است که او می تواند حریف قزاقش را شکست دهد تماشا: احسان روزبهانی امشب اگر به پیروزی برسد، اولین مدال المپیکی بوکس ایران قطعی می شود. اکبر احدی سرمربی سابق تیم ملی معتقد است که او می تواند حریف قزاقش را شکست دهد

احسان روزبهانی اگر امشب ساعت 23 به وقت لندن و 2:30 پنجشنبه به وقت تهران به پیروزی برسد، اولین مدال المپیکی بوکس به دست می آید. جامعه ورزش و به خصوص بوکس امید زیادی دارند که روزبهانی این طلسم 70 ساله را بشکند. «عدال بک نیازیمبتف» قزاق حریف امشب او است. در گفت و گو با اکبر احدی سرمربی سابق تیم ملی، شرایط این دیدار حساس را بررسی کردیم.

اولین مدال طلای المپیک ایران , پاداش مدال طلای المپیکی های ایران , اولین مدال ایران در المپیک 2016

فکر می کنید احسان روزبهانی بتواند اولین مدال مشتزنی ایران در المپیک را به دست آورد؟

- خیلی امیدوار هستم. احسان چیزی کم ندارد و می تواند به این موفقیت برسد. شرایط هم مهیاست تا اولین مدال بوکس ایران در المپیک گرفته شود. احسان هم از نظر بدنی و هم از نظر روانی و فنی در شرایط خوبی قرار دارد. راستش شرایط همه جوره مناسب است و بهتر از این نمی شود. حریف هم دو دست دارد و احسان هم. نماینده ما چیزی از رقیب قزاق خود کم ندارد و چه بسا از نظر قدرت بدنی هم از بوکسور قزاق شرایط بهتری دارد. همه چیز دست خود احسان است و بستگی به تکنیک و تاکتیکی دارد که روی رینگ پیاده می کند.

منظورتان از تکنیک مشکلی که این بوکسور در گارد گرفتن دارد، است؟
- بله، احسان با گارد باز مبارزه می کند. اگر حواسش را جمع نکند در مبارزه با مشتزن قزاق که بوکسورهای فنی و بدلکاری هستند، غافلگیر می شود. در واقع بهتر است روزبهانی ابتدا دفاع کند وبعد به دنبال امتیاز باشد.

علاوه بر تکنیک بهتر است روزبهانی نقشه ای برای مبارزه با این حریف داشته باشد.


- همانطور که گفتم احسان ابتدا باید دفاع کند و بعد حمله. روزبهانی باید بوکسور قزاق را وادار کند که ابتدا او به سمتش حمله ور شود تا از فضاهایی که در آمد و رفت بوکشور قزاقستانی به وجود می آید، استفاده کند و امتیاز بگیرد. به اعتقاد من مبارزه احسان در هر راند با راند قبلی باید فرق داشته باشد تا نماینده قزاق نتواند طبق عادت و رفتاری که در نحوه مبارزه روزبهانی است، دست او را بخواند و بر او غلبه کند. قزاق ها تکنسین های خوبی هستند و با نکات فنی به خوبی آشنایند.

روزبهانی گفته است شناختش از حریف قزاق به دیدن فیلم مبارزه قبلی اش در المپیک بازمی گردد. آیا شما به عنوان سرمربی سابق تیم ملی با نحوه مبارزه این مشتزن آشنا هستید؟


- بوکسور قزاقستان جوان وچپ گارد است. او خیلی خونسرد مبارزه می کند. نیازیمبتف در بازی های آسیایی در تیم قزاقستان حضور نداشت، اما در رقابت های جهانی شرکت کرده و به عنوان نفر دوم جهان شناخته شد.

فکر می کنید حسین نهرودی بتواند به خوبی از پس هدایت روزبهانی بربیاید؟

- آقای نهرودی سرمربی با تجربه ای است. به نظر من نهرودی باید فیلم مبارزات قبلی این حریف را نگاه و نقاط ضعف و قوت حریف و خود احسان را به مشتزن کشورمان گوشزد کند. آرزوی ما این است که روزبهانی در المپیک صاحب مدال شود و این کار می تواند با کمک کسانی که امروز در کنار این بوکسور هستند محقق شود.

به نظر من افرادی که کنار احسان هستند، باید این انگیزه را به او انتقال دهند که به مدال برسد نه اینکه به همین نتیجه نسبی راضی شوند و روزبهانی را هم به سمتی بکشند که به این نتیجه راضی شود. به هر حال زمان مسابقه هر بوکسوری با روحیه تر باشد و باهوش تر عمل کند پیروز میدان خواهد بود.

روزبهانی در مبارزات قبلی خود نشان داده است که انگیزه کافی برای موفقیت و رسیدن به مدال را دارد.

- احسان از ابتدا یکی از امیدهای ما در المپیک بوده است. امسال بوکسورها تدارکات خوبی دیدند و نتایج خوبی هم به دست آمد. حاصل همین موضوع است. احسان در مبارزه با نمایندگان کلمبیا و ترکیه نشان داد که می خواهد برنده باشد و به موفقیت برسد.

او در راند سوم مبارزه با «بهرام مظفر» ترک عالی عمل کرد و خودش هم در حرف هایش به این موضوع اشاره کرد که به نحوی حریف را زده است که نتواند از جایش بلند شود.

- احسان همانطور که این روزها به او می گویند گلادیاتور. همچون یک گلادیاتور جسور مبارزه کرد و شرایط بدنی اش هم در این امر کمک بسیاری به او کرد.



روزبهانی: آماده ام تا نامم در تاریخ ثبت شود

ملی پوش وزن 81- کیلوگرم تیم ملی بوکس ایران با قدرت می گوید که کاملا آماده مبارزه و ثبت نامش در تاریخ است. روزبهانی در مورد شرایط خود به ایسنا گفت: «شرایطم کاملا خوب است و برای انجام مبارزه کاملا آماده ام. امیدوارم بتوانم بوکسور قزاق را هم شکست دهم و به عنوان اولین بوکسور به مدال المپیک برسم و طلسم مدال نگرفتن های بوکس را بشکنم. بوکسور قزاق بوکسور خوبی است و با کمک کادر فنی مبارزات او را آنالیز کرده و فیلم او را دیده ام. سعی می کنم مبارزه خوبی انجام دهم و این حریف را هم شکست دهم.» روزبهانی در مورد شناختش از «عادل بک نیازیمیتف» حریف قزاق خود در مرحله یک چهارم نهایی هم گفت: «شناخت من از او به فیلم مبارزات قبلی اش در المپیک و همچنین شناخت کادر فنی از اوست.»


ویدیو : یک قدم تا اولین مدال المپیکی بوکس ایران