یک فیلم همجنسگرایانه برنده جایزه منتقدین : انجمن بین‌المللی منتقدان طرفدار ...


انجمن بین‌المللی منتقدان طرفدار سینما متشکل از ۱۰۰ محقق و مورخ فیلم و روزنامهنگار خارجی روز گذشته در حالی اسامی برندگان این دوره از رقابت‌ها را انتخاب و معرفی کردند که فیلم «کارول» به کارگردانی «تود هاینس» با کسب پنج جایزه چون بهترین فیلم،بهترین کارگردانی، بهترین بازیگر نقش اول زن ، بهترین فیلمنامه‌ اقتباسی و بهترین موسیقی متن در صد دیگر برندگان این دوره از جوایز ایستاد  سینما پرس: انجمن بین‌المللی منتقدان طرفدار سینما متشکل از ۱۰۰ محقق و مورخ فیلم و روزنامهنگار خارجی روز گذشته در حالی اسامی برندگان این دوره از رقابت‌ها را انتخاب و معرفی کردند که فیلم «کارول» به کارگردانی «تود هاینس» با کسب پنج جایزه چون بهترین فیلم،بهترین کارگردانی، بهترین بازیگر نقش اول زن ، بهترین فیلمنامه‌ اقتباسی و بهترین موسیقی متن در صد دیگر برندگان این دوره از جوایز ایستاد.
حیوانات شب‌زی برنده جایزه بهترین فیلم‌های اقتباسی از رمان را گرفت , فیلم های ایرانی برنده جایزه فجر 94 , فیلم های برنده اسکار 2016
«کارول» حکایت زنِ کارمندِ جوانی است که در دهه سوم زندگی‌اش دلباخته زنی مزدوج و مسن‌تر از خودش می‌شود. داستان در سال‌های دهه پنجاه و در شهر نیویورک روایت می‌شود. این اثر فیلمی بریتانیایی-آمریکایی در سبک رمانتیک درام به نویسندگی فیلیس نگی و کارگردانی تاد هاینس است که بر اساس رمان بهای نمک به قلم پاتریشیا های‌اسمیت ساخته شده‌است. در این فیلم بازیگرانی همچون کیت بلانشت، رونی مارا، سارا پلسون و کایل چندلر ایفای نقش می‌کنند.
دیگر برندگان رقابت‌های امسال عبارتند از:
در بخش بهترین فیلم غیرانگلیسی یا خارجی زبان:
فیلم سینمایی «آدمکش»
در بخش بهترین بازیگر نقش اول مرد:
«گاسپارد اولیل» برای فیلم سینمایی «سن لوران»
در بخش بهترین بازیگر نقش مکمل مرد:
«اسکار ایزاک» برای «اکس مشینا»
در بخش بهترین بازیگر نقش مکمل زن:
«کریستین استوارت» برای فیلم سینمایی «ابرهای سیلس ماریا»
در بخش بهترین فیلمنامه غیراقتباسی:
فیلم سینمایی «ابرهای سیلس ماریا»
در بخش بهترین فیلمبرداری:
فیلم سینمایی «آدمکش»
در بخش بهترین تدوین:
فیلم سینمایی «مد مکس: جاده خشم»
در بخش بهترین مجری طرح:
فیلم سینمایی «آدمکش»
در بخش بهترین انیمیشن سینمایی:
انیمیشن سینمایی «بیرون درون»
در بخش بهترین مستند سینمایی:
مستند سینمایی «قلب یک سگ»


ویدیو : یک فیلم همجنسگرایانه برنده جایزه منتقدین