یک ساندویچ خوشمزه، یک فست فود سالم : درسته که من خیلی با فست فود و غذای بیرون ...


درسته که من خیلی با فست فود و غذای بیرون موافق نیستم، اما خودمون که می تونیم تو خونه یکی از همین غذاهای فست فودی خوشمزه و بی‌ضرر درست کنیم! مجله آشپزی مثبت - آذر ماهی صفت: درسته که من خیلی با فست فود و غذای بیرون موافق نیستم، اما خودمون که می تونیم تو خونه یکی از همین غذاهای فست فودی خوشمزه و بی‌ضرر درست کنیم!

چگونه کیک شکلاتی خوشمزه و سالم درست کنیم؟ , طرز تهیه ساندویچ خوشمزه براى مدرسه , طرز تهیه سس خوشمزه برای ساندویچ

ما چهار نفریم؛ پس پاشو یه سینه‌ مرغ از فریزر در بیار تا یخش بازشه. اون دوتا بادمجون ها رو هم ببریم تو ایوون روی کباب‌پز کبابش کنیم. حالا پوست بادمجون های کباب شده رو می گیریم و ساطوریشون می کنیم. دوتا حبه سیر هم توشون له می کنیم. ببین اگه یخ مرغ ها باز شده، اون ها رو به رشته‌های ده سانتی به قطر دوسانت برش بزن. بعد از تو کابینت نمک، فلفل سیاه و کمی پودر سیر بهش بزن. دوتا قاشق سویا سس هم بریز توش و بذارش تو یخچال تا حسابی مزه دار (مرینیت) بشن.

یه زنگم بزن یکی از آقایونی که داره میاد خونه چهارتا نون جو بخره. خُب حالا یا تو ماهیتابه دوطرفه یا روی همون کباب‌پز برو گریلش کن تا اون موقع منم سسشو آماده می کنم؛ یه بسته صد گرمی پنیر خامه‌ای و چهارتا قاشق سس مایونز رو خوب با هم مخلوطشون می کنم و کمی نمک و فلفل می زنم. بذار ببینم؛ چند پر ریحونم که داریم، اینم خوبه، خوشمزه‌ اش می کنه. خوبه که پنیر ورقه‌ ای زرد هم داریم.

نون هم که رسید! حالا کمی از بادمجون کبابی و سیر له شده می ذاریم تو نون ها، روشون چند تکه مرغ گریل شده، چند پر ریحون، یه قاشق پر از سس و یه دونه از اون پنیر ورقه‌ ای ها و دیگه تمام؛ دیدی چه سریع و راحت یه شام خوشمزه و سالم آماده کردیم؟! برای نوشیدنی هم بهتره با نعنا، لیمو و آب گاز دار یه نوشیدنی خوشمزه و سالم درست کنیم که باهاش بخوریم.


ویدیو : یک ساندویچ خوشمزه، یک فست فود سالم