یک ایرانی در میان نامزدهای جایزه «پن» : اسامی نویسندگان راه‌یافته به مرحله ...


اسامی نویسندگان راه‌یافته به مرحله پایانی جایزه «پن» ۲۰۱۴ در بخش‌های مختلف اعلام شد. نام یک نویسنده ایرانی‌تبار نیز در بخش ادبیات داستانی این جایزه به چشم می‌خورد. خبرگزاری ایسنا: اسامی نویسندگان راه‌یافته به مرحله پایانی جایزه «پن» ۲۰۱۴ در بخش‌های مختلف اعلام شد. نام یک نویسنده ایرانی‌تبار نیز در بخش ادبیات داستانی این جایزه به چشم می‌خورد.
 
جایزه ادبی «پن» که ارزش کلی آن به ۱۵۰ هزار دلار می‌رسد، نامزدهای نهایی سه بخش ادبیات‌ داستانی‌، مقاله‌نویسی و زندگی‌نامه‌نویسی این دوره را معرفی کرد.
 
در بخش «پن/رابرت دبلیو. بینگام» که جایزه‌ای ۲۵ هزار دلاری را نصیب بهترین اثر ادبیات‌ داستانی می‌کند، ‌نام «آنتونی مارا»،‌ «سعید سیرافی‌زاده» (نویسنده ایرانی‌تبار ساکن آمریکا)، «یان استانسل»، «شاون وستال» و «هانیا یاناگیهارا» به عنوان نامزدهای این بخش اعلام شد.
 
رمان «صورت‌ فلکی پدیده حیاتی» به قلم مارا اخیرا جایزه‌ حلقه منتقدین کتاب ملی را از آن خود کرده و نامزد دریافت کتاب ملی آمریکا در سال ۲۰۱۳ شده است. سیرافی‌زاده با «آشنایی مختصر با دشمن» در رقابت «پن» ۲۰۱۴ شرکت کرده و «همه ایرلندی هستند» نام اثری است که استانسل به نگارش درآورده است.
 
«آیداهوی فراموش‌شده» کتاب وستال است و یاناگیهارا برای نوشتن «مردمانی در درختان» به فهرست نهایی نامزدهای این جایزه ادبی راه یافته است.
 
در بخش ۱۰ هزار دلاری مقاله‌نویسی «پن» که با نام «دایا مونشتاین - اسپیلووگل» برگزار می‌شود، «ژانت مالکولم»، «دیوید سداریس»، «ربکا سولینت» و «جیمز وولکات» نامزد شده‌اند.
 
در بخش ۵۰۰۰ دلاری «پن/ژاکلین بوگراد ولد» که ویژه‌ آثار زندگی‌نامه‌یی است هم «لارنس عربستان» نوشته‌ «اسکات اندرسن‌» و «زندگی و کار ماریان مور» به قلم «لیندا لیول» با کتاب «مارگارت فولر» اثری از «مگان مارشال» به رقابت می‌پردازند.
 
دیگر نامزدهای این بخش «دبورا سولومون» نویسنده‌ کتاب «آیینه‌ آمریکایی» و «ویکتوریا ویلسون» نویسنده‌ «زندگی باربار استنوایک» هستند.
 
به گزارش نیویورک تایمز، دیگر بخش‌های «پن» نیز شامل ادبیات علمی و زیستی‌، ادبیات ورزشی و آثار گرافیک می‌شود.
 
۳۰ جولای برندگان جوایز ۱۵۰ هزار دلاری «پن» معرفی می‌شوند. جوایز «پن» هرساله مبلغی ۱۵۰ هزار دلاری را به نویسندگان‌، ویراستاران و مترجمان کمتر شناخته‌شده اهدا می‌کند. برگزیدگان نهایی روز ۲۹ سپتامبر طی مراسمی جوایز خود را دریافت خواهند کرد.


ویدیو : یک ایرانی در میان نامزدهای جایزه «پن»