یک آزمایش برای تشخیص تمام سرطان ها : بیل‌گیتس و جف بزوس ۱۰۰ میلیون دلار به ...


بیل‌گیتس و جف بزوس ۱۰۰ میلیون دلار به شرکتی جدید کمک کرده‌اند که درحال بررسی آزمایش جدید خونی با توانایی تشخیص زودهنگام انواع مختلفی از سرطان است. همشهری آنلاین: بیل گیتس و جف بزوس ۱۰۰ میلیون دلار به شرکتی جدید کمک کرده‌اند که درحال بررسی آزمایش جدید خونی با توانایی تشخیص زودهنگام انواع مختلفی از سرطان است.

براساس گزارش CNN، شركت Grail می‌گوید هزینه این آزمایش خون هزار دلار یا كمتر خواهد بود و تا سال 2019 در دسترس قرار خواهد‌گرفت. در این آزمایش جدید از تكنیكی به نام بیوپسی مایع یا نمونه‌برداری مایع استفاده می‌شود. به این شكل جریان خون بیمار برای یافتن نشانه‌هایی از DNA سرطان اسكن می‌شود و می‌توان براساس این اسكن احتمال شكل‌گیری تومورهای سرطانی را تعیین كرد، حتی اگر پزشك نتواند نشانه‌ای در آزمایش‌های فرد ببیند یا بیمار علائمی از بیماری را بروز ندهد.

بسیاری از سرطان‌ها خود را تا پیش از آنكه بسیار پیشرفته شوند، در سی‌تی‌اسكن‌ها یا آزمایش‌های خون نشان نمی‌دهند و برخی از بیماران تا زمانی كه بیماری به خطرناك‌ترین مرحله خود برسد، هیچ درد یا نشانه‌ای را احساس نمی‌كنند. اما شركت Grail امیدوار است كه تشخیص زودهنگام به پزشكان در برداشتن تومورهای سرطانی پیش از آنكه پیشرفته‌تر شوند، كمك كرده و بیماران را از عذاب شیمی درمانی برهاند.

بیوپسی مایع تكنیك جدیدی نیست،‌اما هزینه توالی‌نگاری ژنتیكی به‌تازگی به اندازه‌ای كاهش یافته كه می‌توان روی آن به عنوان گزینه‌ای برای اسكن خطر ابتلای افرادی به سرطان حساب كرد. با این‌همه این تكنیك پیش از این نتوانسته بود مجوز سازمان غذا و داروی آمریكا را به دست آورد از این رو Grail امیدوار است بتواند به این سازمان ثابت كند كه بیوپسی مایع ابزار تشخیص زودهنگام قابل اعتمادی هستند.


ویدیو : یک آزمایش برای تشخیص تمام سرطان ها