یورش اسرائیل به غزه، مقدمه ای برای حمله به ایران است : بنیامین نتانیاهو نخست ...



ترامپ و حمله به ایران , جاهای دیدنی ایران برای مسافرت , حمله مغول به ایران
بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل و ایهود یاراک وزیر دفاع اسرائیل رویای انجام عملیات در ایران را رها نکرده اند. پیش از انتخابات آمریکا، آنها بایکدیگر در این خصوص اختلاف داشتند. باراک با مجبور کردن اوباما به جنگ با ایران در دوره سیاسی حساس منتهی به انتخابات مخالف بود و نتانیاهو با بهره‌برداری از این دوره سیاسی حساس به نفع رامنی موافق بود.

روزنامه هاارتص در تحلیلی تحت عنوان" برای نتانیاهو، وخامت جنگ غزه می تواند راه را برای حمله به ایران هموار سازد" نوشت: بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل و ایهود یاراک وزیر دفاع اسرائیل رویای انجام عملیات در ایران را رها نکرده اند. پیش از انتخابات آمریکا، آنها بایکدیگر در این خصوص اختلاف داشتند. باراک با مجبور کردن اوباما به جنگ با ایران در دوره سیاسی حساس منتهی به انتخابات مخالف بود و نتانیاهو با بهره‌برداری از این دوره سیاسی حساس به نفع رامنی موافق بود.

در هفته ای که گذشت، نخست وزیر  با صدور مجوز انجام علمیات نظامی از خط قرمز بزرگ عبور کرد. از نگاه او، یورش به غزه یک جنگ نیست بلکه یک حرکت نظامی است که اهدافش، زمانش و دستاوردهایش محدود است. اما از ابرهای سیاه در اسمان غزه می توان به عنوان الترناتیو یا مقدمه ای برای حمله به ایران استفاده کرد. البته تمام این مسائل به شرایط مختلفی بستگی دارد.

در هر صورت، عملیات "ستون دفاعی"، همکاری و اتحاد باراک و نتانیاهو را تجدید کرد.

در ابتدای عملیات "ستون دفاعی"، اسرائیل از جنگ روانی به منظور بازدارندگی و تاثیرگذاری استفاده کرد. این رویکرد شامل فراخوان نیروهای ذخیره، تقویت نیروها و ارسال سیگنالی در مورد امادگی به منظور اغاز یک حمله ی زمینی بود.

اکنون، اسرائیل سعی خواهد کرد که از نمایش قدرتش در این جنگ به عنوان اهرمی در خصوص مسئله ایران استفاده کند.

در ادامه این مقاله ادعا شده است: به لحاظ نظری، نیرویی که می تواند احمد الجعبری را هدف قرار دهد،می تواند  محل احمدی نژاد را هم پیدا کند و نیرویی که موشک های فجر را نابود کرد، می تواند موشک های شهاب و تاسیسات هسته ای را هم نشانه برود.

چندی پیش، سخنگوی وزرات دفاع اسرائیل تاکید کرد که نوار غزه به خط مقدم ایران تبدیل شده است.

در نگاه اول، به نظر می آید که عملیات "ستون دفاعی" مناطق فلسطینی را هدف گرفته باشد، اما واقعیت این است که این عملیات  ایران را هدف گرفته است.

عملیات "ستون دفاعی" امتحانی عملی از فرمانده نیروی هوایی اسرائیل و رئیس اطلاعات نیروهای دفاعی اسرائیل امیر اشیل و اویو کوچاوی است.

بیش از هر چیز، این عملیات امتحانی بزرگ برای بنی گانتز رئیس ستاد کل ارتش اسرائیل است که نه باراک و نه نتانیاهو خواستار نشستن او بر این مسند بودند.

هاارتص در پایان نوشت: اینکه رهبری سیاسی اسرائیل با اتکا به عملکردش از لحاظ اطلاعاتی و نظامی بخواهد عملیاتی مشابه عملیات فعلی اش در غزه را در محلی دیگر به اجرا بگذارد، می تواند خطرناک باشد....../  منبع : انتخاب


ویدیو : یورش اسرائیل به غزه، مقدمه ای برای حمله به ایران است