یه خبر مهم : قصه کودکانه 1 - مرغدانی تاریك و پر سروصدا بود. خانم مرغه ...


قصه کودکانه

1 - مرغدانی تاریك و پر سروصدا بود. خانم مرغه فریاد زد: چقدر قد‌‌قد می‌كنید. بسه دیگه بخوابید، داره نصفه شب می‌شه. هنوز هم حرف‌هاتون تموم نشده؟
بعد هم خودش را كمی جابه‌جا كرد و روی تخم‌هایش خوابید. پر بلندی را كه از ته دمش آویزان شده بود جدا كرد و كف مرغدانی انداخت، آقا خروسه نگاهی به پرسفید كف مرغدانی انداخت و گفت: چرا پرت را كندی؟
خانم مرغه چشمكی زد و گفت: دوست دارم پرهایم را بكنم چون این‌طوری زیبا‌تر می‌شوم. هر 2 با هم خندیدند و چشم‌های‌شان را بستند.

2 - آقا جغده كه بالای مرغدانی نشسته بود حرف‌های خانم مرغه را شنید. بال‌هایش را به هم زد و روی شاخه درخت پرید. نگاهش به خفاشی افتاد كه از درخت آویزان شده بود. صدایش را صاف كرد، گفت: خبر داری، 2‌ تا مرغ تو این مرغدانی فكر می‌كنند اگر پرهای‌شان را بكنند زیباتر می‌شوند؟
خفاش گوشه چشم‌هایش را باز كرد و گفت: واقعا چنین فكری می‌كنند؟
آقا جغده گفت: بله اون‌ها دیشب تمام پرهای‌شان را كندند.
خفاش كه از شنیدن این خبر هیجان زده شده بود، خنده‌ای كرد و پرواز كنان به خانه كبوتر رفت و گفت: خانم كبوتره، خبرداری امشب 3 تا مرغ تو مرغدانی تمام پرهای‌شان را كنده‌اند تا خودشان را به شكل یك مدل جدید در بیاورند؟

 3 - خانم كبوتره آنقدر خندید كه دلش درد گرفته بود، بالش را روی شكمش گرفت و گفت: عجب دیوانه‌هایی پیدا می‌شوند.
آن شب این خبر در تمام روستا پیچید. دیگه پرنده‌ای نبود كه از این موضوع بی‌خبر مانده باشد.
صبح زود آقا خروسه بالای در مرغدانی نشست و قوقولی قوقول خواند.

4 - كلاغ سیاهه نفس‌نفس‌زنان كنار آقا خروسه نشست و گفت: آقا خروسه خبر جدید را می‌دانی؟
آقا خروسه گفت: نه، چه خبری؟
كلاغ سیاهه گفت: دیشب 5 تا مرغ تمام پرهای‌شان را كندند تا ببینند كدام یكی از بقیه لاغر‌تر است. بعد هم سر این‌كه هر كدام می‌گفتند من لاغرترم دعوای‌شان شده، اون‌ها آنقدر نوك‌هایشان به هم زدند كه تمام بدن‌شان خونی شده و بالاخره هر پنج‌تای‌شان مردند.

5 - آقا خروسه كه از تعجب نوكش بازمانده بود با عجله خودش را داخل مرغدانی رساند و این خبر را به همه مرغ و خروس‌ها داد.
خانم مرغه كه نمی‌دانست این خبر همان حرفیه كه خودش دیشب زده زبانش را لای نوكش گذاشت و فشاری داد و گفت: عجب مرغ‌هایی پیدا می‌شوند. چقدر بدم می‌آید از این جور مرغ‌ها، هیچ وقت دوست ندارم یكی از اون‌ها كنار ما تو این مرغدانی باشد.

منبع : مجله شهرزاد


ویدیو : یه خبر مهم